Peder82 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Tidligere i uka mistet jeg min kjære iPad2, trolig på vei til jobb. Torsdag kveld begynte jeg å lete litt, men uten hell. Jeg tenkte først jeg hadde glemt den på jobb eller noe, men når jeg skrudde på iCloud så fikk jeg sjokk. Den befinner seg nå 2 km fra jobben min, i en blokk jeg ikke kjenner noen. Jeg tok turen bort etter jobb for å ta en liten titt, og kunne bare konstatere at lokasjonen ikke er nøyaktig nok og at det er mange leiligheter i bygget. Den har bare iOS 5, så mulighetene på iCloud er å spore, låse eller slette. Siden jeg ikke har noe veldig privat på den så har jeg kun sporet den til nå, samt at jeg har byttet litt passord rundt om på nettet i tilfelle noen ligger lagret i nettleseren. Tidligere i kveld var den tom for strøm, men nå er den på og til lading ser det ut til. Da det har gått noen dager og den tydeligvis er i bruk har jeg ganske lite tro på at den blir levert inn eller returnert på noen annen måte. Jeg er ganske frustrert, både irritert på meg selv, men ikke minst den dusten som nå sitter med min pad. Tenkte å anmelde på mandag hvis det ikke skjer noe i helga, men det regner jeg med har lite hensikt utover at jeg kanskje får igjen noe på reiseforsikringa. Antar det er lite å gjøre, men tenkte å skrive her i tilfelle noen andre har vært borti det sammen. Det er en iPad2 med kun Wifi, ikke annen spionprogramvare enn iClouds (iOS5, uten bildestrøm). Jeg hadde ikke kode for å bruke den. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Så du vet hvilket bygg den er i, men har ikke nok baller til å banke på dørene? Herregud. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Jo takk for det, som jeg skrev er det snakk om _mange_ mulige leiligheter, kan ikke anklage hvermansen som bor der heller. Sporingen er ikke så nøyaktig, på finn-iphone appen trodde den at ipaden var utenfor bygningen, men der var bare jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå