Gå til innhold

Trene for mye?

lol123xD

Anbefalte innlegg

Jeg har ett 2splittprogram x3, altså jeg deler opp kroppen i 2 og trener mandag, tirsdag, onsdag torsdag, fredag og lørdag.

Det jeg lurer på er om jeg trener for mye? jeg spise masse sunn mat, og føler meg verken overtrent eller utslitt, og jeg tar meg helt ut hver gang.

Mitt andre spørsmål er hvor mange øvelser bør jeg ha på hver muskelgruppe?

eks. er det greit å gjøre det slik:? benkpress 8x4 skråbenk 8x4 flyes 8x4 bicepscurl 8x4 hammerculr 8x4 frankspress 8x4 tricepsdips mot benk 10x4

slik ser en treningsdag ut for meg, har jeg for mange øvelser, for lite reps?

Jeg prøver å lese meg opp så mye jeg klarer, men blir aldri helt klok på dette..

på forhand tusentakk for svar!.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8x4 eller 8x3 er det mest vanlige når det kommer til styrketrening, og jeg gjør det samme selv. Trener ikke akkurat 6 dager i uka, men det er ikke noe problem med det så lenge du spiser nok og ikke føler deg overtrent. Kjenner flere folk på NTG som trener samtlige dager i uka og ofte flere ganger om dagen. Så lenge du får i deg nok proteiner og søvn går det helt fint, det :)

Lenke til kommentar

8x4 eller 8x3 er det mest vanlige når det kommer til styrketrening, og jeg gjør det samme selv. Trener ikke akkurat 6 dager i uka, men det er ikke noe problem med det så lenge du spiser nok og ikke føler deg overtrent. Kjenner flere folk på NTG som trener samtlige dager i uka og ofte flere ganger om dagen. Så lenge du får i deg nok proteiner og søvn går det helt fint, det :)

okei tusen takk for svar! :)
Lenke til kommentar

Jo, det er for mye styrketrening. Kroppen trenger hvile, og det er dumskap å trene seks dager i uka. Reduser til 4 dager, og du vil se bedre resultater. Det er tross alt tiden du bruker utenfor treningsstudioet du bygger muskler og blir sterkere.

Det er lite vits i å kjøre 12 sett bare på bryst per på en trening. 5-8 holder i massevis.

Lenke til kommentar

For noe tull. Når man deler opp trening slik, sånn at man kun trener bestemte muskelgrupper hver gang, gjør det ingenting hvor ofte man trener. Det du må se på er hvor ofte du trener hver del av kroppen. Selv har jeg 4 ulike treningsoppsett: biceps + rygg, triceps + bryst, bein, mage. Da trener du hver del ikke oftere enn hver fjerde dag, og det er langt ifra for mye.

Men det har selvfølgelig noe å si hvor vant du er til å trene fra før. Hvis du går fra en hverdag uten mye trening til en hverdag med styrketrening 6 dager i uka, kommer du til å slite. Men har du en godt trent kropp, spiser sunt og nok, sover mye og ikke føler deg overtrent, da ser jeg ingen grunn til at 6 økter i uka skal bli for mye.

Lenke til kommentar

For noe tull. Når man deler opp trening slik, sånn at man kun trener bestemte muskelgrupper hver gang, gjør det ingenting hvor ofte man trener. Det du må se på er hvor ofte du trener hver del av kroppen. Selv har jeg 4 ulike treningsoppsett: biceps + rygg, triceps + bryst, bein, mage. Da trener du hver del ikke oftere enn hver fjerde dag, og det er langt ifra for mye.

Men det har selvfølgelig noe å si hvor vant du er til å trene fra før. Hvis du går fra en hverdag uten mye trening til en hverdag med styrketrening 6 dager i uka, kommer du til å slite. Men har du en godt trent kropp, spiser sunt og nok, sover mye og ikke føler deg overtrent, da ser jeg ingen grunn til at 6 økter i uka skal bli for mye.

Trener du skuldre?

Lenke til kommentar

rygg + skuldre + biceps, ja. De fleste øvelser med biceps og rygg kjenner jeg også i skuldrene. Men nå må det sies at jeg ikke akkurat er en bodybuilder, og tar ikke alt dette like dødsseriøst som mange andre, og det er sikkert ting jeg kan forbedre ;)

Da er vi to. Lurte bare på hvor du hadde det med. :)

Tror de fleste nevner skuldre eksplisitt siden den er viktig. Noen har vel t.o.m. en egen dag for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...