kastad Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hei! Eg har nett sett inn motorvarmar i min Audi A6. Dette er ein slangevarmar, så eg det rann jo ut litt frostvæske under jobben. Eg droppa å lufte systemet ettersom eg rekna med at litt køyring i oppoverbakke ville vere nok. Der tok eg feil, så no har eg berre kald luft i varmeapparatet. Eg tenker å lufte systemet, og eg veit kor lufteholet er, men eg veit ikkje kor eg tappar ut den gamle frostvæska? Det plar vere ein tappeplugg i botn av radiator, men eg kunne ikkje sjå han ved å ligge under bilen. Veit nokon kor han er? Lenke til kommentar
CSJC Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Det er ikke altid det er en tappeplugg. Hvis det ikke finnes så er det bare å dra av en av slangene som går inn på radiator. Du får jo ikke tømt systemet helt 100% Men det funker helt OK. Så er det bare å fylle på ny frostvæske, toppe opp ekspansjons tanken for å så starte bilen. Jeg pleier å la bilene gå til viftene begynner å gå, for da vet jeg at termostaten har åpnet. Så er det bare å lufte og etterfylle :-) Lenke til kommentar
kastad Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Takk for svar! Da er det berre å komme seg ut i kulda og fikse! Endret 17. november 2012 av kastad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå