Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med ISDN delen på Billion BIPAC-645 routeren.

Anbefalte innlegg

Hei. Har skikkelig problemer med å få ISDN delen på BIPAC-645 til å fungere. Har installert siste firmware som fulgte med på CD-ROM-en (v1.06). Finnes det en nyere? Har også prøvd å laste ned siste firmware fra www.billion.com:

Bootcode V1.06 and Firmware V1.18A (Nov 26, 2002) - http://download.billion.com/download/BIPAC...bt106fw118A.zip

men jeg klarte ikke å installere noen av de to .sig filene via GUI ("File invalid") og ved å prøve å gjøre som readme1st.txt sa, med hyperterminal (jeg bruker win2000) så kom jeg ingen vei.. CTRL+D/Z viste ingenting av det readme fila sa den skulle.. I tillegg så stod det allerede v1.06 når jeg fikk noe opp i hyperterminal.

Feilmeldinger jeg får med forskjellige ISP-er:

- Med Start.no Internet (tlf 21405060 - ingen brukernavn/passord) så får jeg bare feilmelding: "Phone number or data service type seems to be incorrect"

- Med Start.no Internet (tlf 21401100 - uten brukernavn og passord (tjenesten krever b/p...) så får jeg bare feilmelding: "Phone number or data service type seems to be incorrect"

- Med Start.no Internet (tlf 21401100 - med brukernavn og passord) så får jeg feilmelding: "Phone number or data service type seems to be incorrect". Brukernavn og passord er rett - testet med vanlig USB ISDN adapter.

- Med Online.no Internet (tlf 81007007 - uten brukernavn og passord) så får jeg feilmelding: "Accuont name and/or password not accepted"

- Med Online.no Internet (tlf 81007007 - med brukernavn og passord) så får jeg feilmelding: "Accuont name and/or password not accepted". Brukernavn og passord er rett - testet med vanlig USB ISDN adapter

Så for Online får jeg bare feil bruker/password uansett hva jeg gjør, mens Start.no gir meg feil telefonnummer eller service type, uansett hva jeg prøver..

ISDN Switch type er satt til "Europe (ETSI)".

I Advanced mode, så står Multilink Usage til "One channel only", Data service = "Auto" og STAC Compression har jeg prøvd med både "yes" og "no". De andre valgene er urørt (nei til charge support, og 120 sekunder timeout).

Hva betyr forresten feltene "Directory Phone Number" (kan velge 0-3 nummer)? Jeg har valgt 0, altså oppgir ingen nummer..

*meget frustrert*

Boksen er kanskje kaputt? Noen forslag?

Kjøpt hos komplett.no - produktinfo: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...