RuneBr Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Jeg har fått installert ADSL (2 Mbps) fra NextGenTel med Cisco-ruter. Jeg ønsker i første omgang at tre PC-er med nettverkskort skal dele denne linjen. Planen min er å koble de sammen med kabler og en switch, men ser for meg at vi kanskje utvider med en trådløst aksesspunkt over tid. Jeg tenkte da å koble den på en av portene i switchen. Jeg trodde en switch var en standard komponent, men er nå overrasket over prisforskjellene. Mitt spørsmål er derfor: Er det mulig å trå feil, eller kan jeg bare kjøpe den rimeligste switchen jeg finner? (en Sunsway/ST Lab Switch 10/100 Mbps 5P Auto MDI-X til 200,-) http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=117818&name= Til sammenligning koster en 3Com-switch, som for meg ser helt lik ut, nesten dobbelt så mye. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Billigste burde gå helt fint.. selv bruker jeg mye Unex nettverkskort og swticher fra PS Data Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 har hørt at billlige unix kan henge seg lit opp og 3com switchene som er billige kan pipe. Bruker SMC og det er helt ok, men pass på de billigste og gå heller for den nest billigste Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Mine to unex switcher (10/100Mbps 8 porter) henger aldri.. funker fett.. og magneten i føttene er ypperlig for å feste til siden på et kabinett Lenke til kommentar
magikern Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 til det formålet du beskriver er det mer enn nok med feks en Unex NexSwitch SD080s, som koster ca 250,-... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå