Gå til innhold

Er masse av det man bestiller som oftest deffekt?


Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er oppe i 30+ i pcbygging og 2-3 i serverbygging

 

Har aldri hatt feil på mine deler unntatt på 2 skjermer og 1 switchboks alle DOA :evil:

 

jeg har dog alltid valgt god kvalitet og en god forhandler (komplott) :yes:

 

som så mange har sagt her på HW så lønner det alltid å kjøpe hos en rennomert forhandler med høye terningkast enn å spare 100 kr

 

særlig på minne lønner det seg å huske å jorde seg og etterpå kjøre mem86 en helg/arbeidsdag/lang skoledag for å sjekke at alt er ok

her er det vanskelig å feilsøke når alt er er installert

Lenke til kommentar

håhå, jeg har i alle år handlet fra en lokal forhandler fordi jeg ikke tok kjangs på webshop...veel nå i sommer bestillte jeg ny maskin (deler fra mpx.no), deriblandt en Seagate Barracuda V SATA...den var trolig nokså DOA, den funka, lenge nok til at jeg brukte den i en måned eller så uten å oppdage noe, så startet den med hyppigge checkdisk ved oppstart (kjørte NTFS så det var merkelig ;) )...fant ut at den holdt på å dø...det var ikke no problem med kjøling heller, for jeg hadde en enermax 80mm vifte som stod på den på max...uansett, fikk bytta den på garantien, men det var kiipt at dette skulle skje første gang jeg handla på web...men så er jeg uheldig også da... :)

Lenke til kommentar

GF4ti4400 fra Databutikken.com elns DOA, leverte den tilbake og satt med en voodoo3 3000 i en P4 2,4 GHz i over 2 måneder. Likevel om det er billig i Sverige så er det ganske trist om noe skal være feil på.

 

Liker komplett jeg, likevel om dem nesten har monopol på handling av datautstyr på web i norge :p

Lenke til kommentar

har handla data-utstyr på nettet for rundt 100000 de siste 4-5 årene...og har enn så lenge å få en defekt vare tilsendt....

 

men det har vært enkelte ting som har tatt kvelden etter en stund...sånn som et par harddisker og nå siste en SD-minnebrikke....men det får man jo igjen på garantien :)

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sagt at det ikke finnes feil, men de to siste demobrukte hovedkortene jeg kjøpte fra komplett har det vært feil på..

 

Dette var hendholdsvis et MSI nforce2 kort og et ABIT NF7-S v2.0

 

Ellers er det vel like mye feil på pc deler som på det meste annet...

 

Demo-brukt fra komplett er sannsynlivis en del som komplett har fått i retur fra en kunde (Fordi det ikke virket skikkelig??)

Lenke til kommentar
... den var trolig nokså DOA, den funka, lenge nok til at jeg brukte den i en måned eller så uten å oppdage noe...

 

:lol::lol::lol: Sorry, det er litt stygt å le, men det ble bare litt vittig. :wink: DOA står altså for Dead On Arrival... Så da tror jeg MrLee ikke var så oppmerksom hvis han ikke merka at maskinen ikke ville boote og sånt... :p

 

Ellers kan jeg si at jeg ikke har noen problemer med å handle på nett. Har nesten ikke hatt problemer med noe som helst, bortsett fra en PSU fra microplex som bråka litt mer enn den skulle. Hvis man bare sørger for å kjøpe fra en webshop som får bra omtale, er man sikker. Bruk webshopguiden her på hardware.no, så finner du flere som er bra.

Lenke til kommentar
... den var trolig nokså DOA, den funka, lenge nok til at jeg brukte den i en måned eller så uten å oppdage noe...

 

:lol::lol::lol: Sorry, det er litt stygt å le, men det ble bare litt vittig. :wink: DOA står altså for Dead On Arrival... Så da tror jeg MrLee ikke var så oppmerksom hvis han ikke merka at maskinen ikke ville boote og sånt... :p

 

hehe tåler en spøk ja :)

 

/ro

 

Defective on arrival? :p:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...