Windoge Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Har nettop bestillt en del maskindeler. Er det stor sjangse for at noe av dette er deffekt? Er virkelig en irriterende tanke. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 9 av 10 tilfeller er brukerfeil Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 9 av 10 tilfeller er brukerfeil Hvis man ikke bestiller demo varer, noen av dem kan ha fått seg en trøkk, eller inkompiltabilitet mellom deler kan gså være en årsak. Henger meg på det faktum at 9 av 10 tilfeller er brukerfeil Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 er vell ikke akurat stor sjanse for og få defekt vare ca 2-4% kanskje Lenke til kommentar
jigvik Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Nei. Har bygget ca. 15-20 pcer, og ingenting har vært defekt. Har riktignok måtte sende 1 hovedkort i retur, da det sluttet å virke etter noen dager. Men nytt hovedkort ble sendt til meg uten ekstra kostnader. Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Aldri hatt problemer med noe som helst. Og jeg har da handla en del jeg også. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Skulle gjerne sagt at det ikke finnes feil, men de to siste demobrukte hovedkortene jeg kjøpte fra komplett har det vært feil på.. Dette var hendholdsvis et MSI nforce2 kort og et ABIT NF7-S v2.0 Ellers er det vel like mye feil på pc deler som på det meste annet... Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Er oppe i 30+ i pcbygging og 2-3 i serverbygging Har aldri hatt feil på mine deler unntatt på 2 skjermer og 1 switchboks alle DOA jeg har dog alltid valgt god kvalitet og en god forhandler (komplott) som så mange har sagt her på HW så lønner det alltid å kjøpe hos en rennomert forhandler med høye terningkast enn å spare 100 kr særlig på minne lønner det seg å huske å jorde seg og etterpå kjøre mem86 en helg/arbeidsdag/lang skoledag for å sjekke at alt er ok her er det vanskelig å feilsøke når alt er er installert Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 håhå, jeg har i alle år handlet fra en lokal forhandler fordi jeg ikke tok kjangs på webshop...veel nå i sommer bestillte jeg ny maskin (deler fra mpx.no), deriblandt en Seagate Barracuda V SATA...den var trolig nokså DOA, den funka, lenge nok til at jeg brukte den i en måned eller så uten å oppdage noe, så startet den med hyppigge checkdisk ved oppstart (kjørte NTFS så det var merkelig )...fant ut at den holdt på å dø...det var ikke no problem med kjøling heller, for jeg hadde en enermax 80mm vifte som stod på den på max...uansett, fikk bytta den på garantien, men det var kiipt at dette skulle skje første gang jeg handla på web...men så er jeg uheldig også da... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Ikke stor sjanse nei. Kommer helt an på webshop oxo da. Noen legger bevisst ut defekte/halvdefekte produkter som de har fått i retur. Men det er selvsagt størst sjanse for at alt du får i posten fungerer, og det skulle vel tross alt bare mangle? Lenke til kommentar
icarus1983 Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Har bygget 50+ pc'er, det største problemet er stort sett dårlige ram-brikker. 99% av tilfellene skjer når vi prøver de fu**ings TwinMos brikkene... Ellers er det ett og annet hovedkort. Vi kjøper det meste fra komplott.no som stort sett er flinke til å pakke komponentene før sending! Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 GF4ti4400 fra Databutikken.com elns DOA, leverte den tilbake og satt med en voodoo3 3000 i en P4 2,4 GHz i over 2 måneder. Likevel om det er billig i Sverige så er det ganske trist om noe skal være feil på. Liker komplett jeg, likevel om dem nesten har monopol på handling av datautstyr på web i norge Lenke til kommentar
Stream Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 har handla data-utstyr på nettet for rundt 100000 de siste 4-5 årene...og har enn så lenge å få en defekt vare tilsendt.... men det har vært enkelte ting som har tatt kvelden etter en stund...sånn som et par harddisker og nå siste en SD-minnebrikke....men det får man jo igjen på garantien Lenke til kommentar
whertigo Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Sjekk om det er synlige skader på pakka når du hentern på posten. Er det det må du be om en skriftlig attest på det. Er noe herp i pakka er det mye lettere å få igjen fra webshopen. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Skulle gjerne sagt at det ikke finnes feil, men de to siste demobrukte hovedkortene jeg kjøpte fra komplett har det vært feil på.. Dette var hendholdsvis et MSI nforce2 kort og et ABIT NF7-S v2.0 Ellers er det vel like mye feil på pc deler som på det meste annet... Demo-brukt fra komplett er sannsynlivis en del som komplett har fått i retur fra en kunde (Fordi det ikke virket skikkelig??) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Stemmer.. så du kan aldri føle deg for trygg på demovarene. De skal jo funke, og jeg sier ikke at komplett er av de verste til å selge ut defekte varer, men det er helt klart større sjanse for at de skjer med demovarene. Bevisst eller ubevisst. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 ... den var trolig nokså DOA, den funka, lenge nok til at jeg brukte den i en måned eller så uten å oppdage noe... Sorry, det er litt stygt å le, men det ble bare litt vittig. :wink: DOA står altså for Dead On Arrival... Så da tror jeg MrLee ikke var så oppmerksom hvis han ikke merka at maskinen ikke ville boote og sånt... Ellers kan jeg si at jeg ikke har noen problemer med å handle på nett. Har nesten ikke hatt problemer med noe som helst, bortsett fra en PSU fra microplex som bråka litt mer enn den skulle. Hvis man bare sørger for å kjøpe fra en webshop som får bra omtale, er man sikker. Bruk webshopguiden her på hardware.no, så finner du flere som er bra. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 2hardisker som har vært DOA 1Hovedkort Demovare som har vært defekt. Har handlet for omtrent 60.000 og delene virker såklart fint. Er jo uåpnet alt sammen. (utenom demovare) Lenke til kommentar
Azton Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 De er vel som oftest ikke defekt..jeg har bestillt mange pc'er over internett, og ingen av delene var defekt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 ... den var trolig nokså DOA, den funka, lenge nok til at jeg brukte den i en måned eller så uten å oppdage noe... Sorry, det er litt stygt å le, men det ble bare litt vittig. :wink: DOA står altså for Dead On Arrival... Så da tror jeg MrLee ikke var så oppmerksom hvis han ikke merka at maskinen ikke ville boote og sånt... hehe tåler en spøk ja /ro Defective on arrival? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå