Gå til innhold

Hodetelefoner med mic til gaming & musikk. ~1500kr


dTd

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter et nytt headsett til pcn. Hadde tenkt å bruke ca 1500 kr på det og kravene er som følger:

  1. tilsvarende eller bedre lyd enn mitt nåværende headsett som er et sennheiser PC160 sk
  2. Mikrofon av god kvalitet, tilsvarende eller bedre mitt gamle PC160 sk
  3. Kablet med ~3m lang kabel (helst ikke kortere)
  4. Skal tåle litt (mitt pc160 headsett har jeg hatt i så mange år uten at det har blitt knekt eller lignende, og jeg har sovenet med det, mistet det i bakken osv osv mange ganger.)
  5. Helst ikke se helt spaca ut, men det er ikke veldig viktig.

 

 

Etter HW sin test av tritton 720+ headsett ble jeg nokså interresert i dette. Men jeg har ikke fulgt med i headsett verden på mange år og har ikke peiling på hva som er bra lenger og hvordan dette headsettet stiller i sin prisklasse. Til slutt, så vil headsettet hovedsakelig bli brukt til musikk & gaming.

 

Takker på forhånd for alle tips og tanker! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innebygd lyd er greit nok når man har dårlige hodetelefoner, men med gode vil man høre forskjell. PC 360 er også 50 Ohms, og burde ideelt sett ha litt forsterket signal.

 

Når det gjelder lydkort er jeg ganske imponert over Asus Xonar DG (antar PCI-Express-versjonen DGX låter likt) for prisen. Koster rett over 200,- og har en liten innebygd hodetelefonforsterker som er mer enn nok til å takle PC 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...