Gå til innhold

Ny pc til kamerat - ca 7000kr

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

Sitter hos en kamerat nå som skal ha ny pc. Han har ikke tenkt å bruke mer enn 7000kr, frakt inkl. Har slurva sammen et forslag her. Han skal bruke pcen til spilling, film, musikk, internett og sånt. Skjerm, hd, brenner/cd og slike ting har han fra før. Dette har jeg kommet frem til:

Aopen Mainboard S-478 I845G

Intel CPU Pentium 4 S-478 2.667GHz 533MHz 512K Boxed

Geil 512MB DDR PC2700 333MHz Value CL2,5 6ns 2,5-2,8V

Connect3d VGA-Card Radeon 9600 256MB DDR

Qtec PSU ATX 350W LN PFC

Qtec Case Midi ATX Tower BlackTransparent Window Built-In Blue Neon Light

Netto: 4,915.00

MVA: 1,179.60

---------------------------

Totalt NOK 6,094.60

Hva synes dere om dette? Har ikke sjekka noe über nøye, men det burde da passe sammen? Og mener å huske fra min fordums tid at intels prosessorer kommer med vifte og slikt når de selges 'boxed'? Har lagt opp pcbygginga litt, så jeg trenger litt råd og vink ;)

mvh

bfisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klokking er fullstending uinteressant i denne sammenheng. Får prate med han litt seinere i uka, og se hva vi kommer frem til, men jeg har forstått det sånn at jeg bør kjøre 800mhz bus, raskere minne og et annet radeon kort, f.eks. 9500pro. Har ikke tid til å se på priser og slikt nå, men de bør ligge i samme prisområde. Penger er faktisk en begrensning for fyren. Jaja, den som lever får se. Takker for alle svar! Visste jeg kunne få god hjelp her, som alltid :woot:

mvh

bfisk

Lenke til kommentar

Vi prøver igjen ;)

Hva synes dere om dette da? Nå har vi fått raskere ram, bus og et bedre (?) skjermkort. Slenger også med to åttimillimetere. Å få noe dyrere skjermkort enn dette blir vanskelig, skulle jeg mene.

- Abit VI7 Hovedkort for S478/800mhz: VIA PT800, SATA, ATX, DDR, LAN, Raid 864,00

- Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512kB "Northwood" 1 851,00

- Corsair Value S. PC2700 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 936,00

- Q-Tec Midi tower ATX 6053MDL, Black Transparent Light 541,00

- Q-Tec Strømforsyning ATX 400W Dual Fan 287,00

- 2stk Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm Silent Fan (2x109kr) 218,00

- Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP, "Ultimate Ed.", DVI, TV-Out, 2 047,00

Totalt: 6 744,00

mvh

bfisk

(og igjen, dere eier når det gjelder svar og slikt. keep it up!)

ed: litt formattering

Lenke til kommentar
Jeg villa ha valgt Sapphire Radeon 9600 pro "Fireblade" istede.Og når du har spart opp mer penger kan du kjøpe deg Zalman Heatpipe med denne Zalman vifta som du kobler til 5V stille som mus.Sjekk ut denne Zalman heatpipe w/optional fan videoreview .Ellers så kan du jo kjøpe deg Thermaltake "Giant 2" .Lykke til videre :wink:

Hehe. Ja, den som venter på noe godt venter jo ikke forgjeves. Men nå er det altså ikke jeg som skal ha pcen, og heller ikke mine penger, da, og jeg ville nå prioritert hardware fremfor fancy shit. Jeg bruker alle pengene mine på lydutstyr, jeg ;) Er det stor prisforskjell til dete "fireblade" kortet, og hvor får jeg evt tak i det? Begynner å nærme meg en beløpsgrense her nemlig...

Lenke til kommentar
hei har en pc han kanskje  vil like  

det er en pentium 300 mmx

med  cd brener 32x

200 gb hardisk 5400rpm

vodoo 2 256 mb ram

52x cd rom

hvis     du er  ineresert  ring meg på  94364498

å du har på deg morrobuksene idag da eller? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...