Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av TV-Kort /m radio?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjøpt ny PC og trenger et TV-kort.

Har sett på "Pinnacle PCTV Pro".

Har noen erfaringer med dette kortet?

Er det noen andre kort å anbefale til samme pris (ca 1000,-) eller lavere?

Skal bruke det mest som en TV opptager (DVD) og radio.

På forhånd takk!

ikke kjøp det. Gammelt og utdatert. Da jeg hadde det, hadde jeg bare problemer med det. Umulig å få til å virke skikkelig, desutten sugde radioen. Og plutselig når jeg starta programmet virka det ikke lenger osv... Kjenner flere som har hatt samme problemer. så jeg fraråder deg å kjøpe det.

Tiitt litt rundt på forskjellige web-shopper og finn noe annet.

Pinnacle suger hardt :evil:

Lenke til kommentar

Det eldste kortet som sitter i min PC er Pinnacle PCTV Pro. Jeg har brukt det i Win95, Win 98, ME, 2000 og XP og det virker fortsatt glimrende.

Jeg har bare hentet nye drivere fra Pinnacle.

Rart at noen har trøbbel med dette kortet som er kjent for sin kvalitet og stabilitet. Anbefales.

Lenke til kommentar
Det eldste kortet som sitter i min PC er Pinnacle PCTV Pro. Jeg har brukt det i Win95, Win 98, ME, 2000 og XP og det virker fortsatt glimrende.

Rart at noen har trøbbel med dette kortet som er kjent for sin kvalitet og stabilitet. Anbefales.

Jasså??

Jeg og 2 stykker jeg kjenner + en til har alle hatt problemer med det.

Når det virket var det veldig bra.

Mulig det oppsto en konflikt mellom TV-kortet og noe annet, ikke vet jeg, men jeg gikk ut i fra at det var kortet i seg selv som var problemet siden 4 folk med 4 forskjellige PC'er hadde samme problem.

Uansett, hvis du kjøper det på elkjøp eller .no og ikke er fornøyd/ ikke får det til å virke, så er det ikke noe problem og få bytta det...

Lenke til kommentar

Jeg har MSI TV @nywhere Master... tror det er et meget godt kort, men softwaren er ikke så bra, og det støttes ikke av noen annen tredjeparts software heller, men det vil vel komme i framtida... Men opptak funka meget bra, faktisk bedre kvalitet på opptak enn på "live" tv. Jeg skal ikke si at jeg ikke anbefaler kortet, men hvis du ikke har tid til å vente på skikkerlig software, bør du vel styre unna ;)

Lykke til

Lenke til kommentar
Har kjøpt ny PC og trenger et TV-kort.

Har sett på "Pinnacle PCTV Pro".

Har noen erfaringer med dette kortet?

Er det noen andre kort å anbefale til samme pris (ca 1000,-) eller lavere?

Skal bruke det mest som en TV opptager (DVD) og radio.

På forhånd takk!

Har hatt PcTvPro i ca 1 år,funker helt optimalt den.Erfaringer med opptak er positive,ca like bra kvalitet som VHS.

Lyden er i stereo og bildekvalitet er grei nok.Men det er jo ikke noe direkte erstatning for fjersyns apparatet,selv om jeg bruker den mye selv.

Negativ:

Programmet for fjernkontrollen MÅ være aktiv for å kunne bruke den.

XP 2500 BARTON,1024 MB DDR TwinMos DualChanel,XP Home Edition,2 ganger Raptor i RAID 0.

Lenke til kommentar

Jasså??

Jeg og 2 stykker jeg kjenner + en til har alle hatt problemer med det.

Når det virket var det veldig bra.

Mulig det oppsto en konflikt mellom TV-kortet og noe annet, ikke vet jeg, men jeg gikk ut i fra at det var kortet i seg selv som var problemet siden 4 folk med 4 forskjellige PC'er hadde samme problem.

Uansett, hvis du kjøper det på elkjøp eller .no og ikke er fornøyd/ ikke får det til å virke, så er det ikke noe problem og få bytta det...

En venn av meg har samme kort, samme problem som deg.. Så er helt sikkert ennå flere der ute med samme problem. Vil ikke anbefale det pinanacle kortet

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært rundt og sett etter TV-Kort for vel ett halvt år siden. Og kjøpte MSI TV@anywhere. Greit kort, og flott bilde. Men.. selv om kortet har støtte for stereo, har ikke driveren det! Det er ikke noen tredjeparts program som støtter dette kortet, og det ser ut til at det vil ta ei stund før det skjer. Men det funker greit for å se på tv-program om du ikke har mulighet eller plass til en TV. Men Pinnacle er kjent for sitt gode produkt, som er stabilt og god kvalitet. De har vært ei god stund på det markedet, og vet hva de gjør. Derfor er det også god støtte for dette kortet når det kommer til tredjeparts program. Om jeg ikke husker feil, så har både Pinnacle og MSI ett kort som tar radio FM også, men jeg vil anbefale Pinnacle sitt kort. Med siste driverne og ingen IRQ konflikt, så vil det fungere. Om det er problemer med det, så er det flere der ute som har kompetanse til å hjelpe enn om du skulle ha ett MSI kort

Lenke til kommentar

Sjekk forumet til Pinnacle, så ser fort hvor mange som ikke merker særlig mye til "kvalitet og stabilitet", som du uttrykker det.

Jeg har enda ikke fått tekst-tv til å fungere enda. Nyere versjoner av programmet (5.xx) fungerer ikke. Opptaksfunksjonen fungerer ikke. Eneste driverne jeg har fått til å fungere, har jeg lasta ned fra drivers.com.(!)

Sirius, hvis du kommer hjem til meg, så skal du få 400 kroner timen for å fikse dette. (Trondheim)

Lenke til kommentar

Har selv Pinnacle PCTV Rave, fungerer fint, men ikke god nok bildekvalitet.

Leste en test på OCTools av dette kortet

http://www.octools.com/index.cgi?caller=ar...ate/tvgold.html

Såg veldig bra ut:

Conclusion

For the money -- RRP is US$69 or NZ$140 -- the Compro VideoMate TV Gold+ offers more features than most of the available TV and FM tuners cards currently available in the market here. The Power Up feature is indeed very handy and should keep the power rates down a bit especially if you are going out for a few days and can't afford to miss a fav TV program. Image quality is excellent and Compro has come up with a well-rounded package that should keep all but the most demanding users happy. This will certainly make your PC life more enjoyable and versatile. :D

Lenke til kommentar

Sjekk forumet til Pinnacle, så ser fort hvor mange som ikke merker særlig mye til "kvalitet og stabilitet", som du uttrykker det.

Jeg har enda ikke fått tekst-tv til å fungere enda. Nyere versjoner av programmet (5.xx) fungerer ikke. Opptaksfunksjonen fungerer ikke. Eneste driverne jeg har fått til å fungere, har jeg lasta ned fra drivers.com.(!)

Sirius, hvis du kommer hjem til meg, så skal du få 400 kroner timen for å fikse dette. (Trondheim)

Du kan prøve å sette det i et annet PCI spor.

Lenke til kommentar
Hva med Terratec Cinergy 600? Vet ikke noe særlig om det, men hørt det skal være bra.. ?

Har dette kortet. Det fungerer glimrende til å se på tv med, og Radioen er Knall :-)

Jeg har imidlertid problem med å få gode opptak med det. Faktisk så store at jeg helt har avskrevet muligheten. Her er jeg ganske sikker på at det er noe annet i systemet mitt som lager krøll, og ikke tv-kortet.

Så jeg anbefaler kortet. Det er bedre radio på det enn på pinnacle sitt kort, men programvaren ser litt mer "kjip" ut.

Lenke til kommentar
Hva med Terratec Cinergy 600? Vet ikke noe særlig om det, men hørt det skal være bra.. ?

Dette kortet (og andre) har en annen tv-chip, en Philips sak. Den er nok grei, men endel av det som finnes av software rundtomkring forutsetter at du har en Conexant (Brooktre) chip slik som i Pinnacle og Hauppauge sine kort. Hvis du skal kjøre Linux, er vel Conexant chipset et tryggere valg, selv om det finnes drivere til Philips. Problemer med drivere/software tror jeg samtlige tv-kort har. Det som er vrient med Pinnacle er å få installert driverupdates på riktig måte. Når driveren er riktig installert fungerer det meste greit.

Jeg er fornøyd med mitt Pinnacle PCTV Pro, har tidligere hatt Hauppauge.

Lenke til kommentar
Om Terratec Cinergy 600

Dette kortet (og andre) har en annen tv-chip, en Philips sak. Den er nok grei....*klippet*

Riktig det. Philips tuneren er så vidt jeg veit regnet for å være den beste og kjappeste. Hvordan det er med kompabilitet veit jeg ikke, da jeg ikke har prøvd altfor mange programmer.

Lenke til kommentar
hmm, opptak er jo nesten det viktigste. Hvor sikker er du på at det ikke er kortet sin feil? Andre som har noen meninger? (Lurte på om jeg skulle anbefale det til en kamerat)

Hvor greit opptaket virker hos meg, er avhengig av hvilken Hdd jeg lagrer til, og hvor denne er plassert på kontrollerne. Det ble heller ikke nevnt noe i testen av Cinergy 400, som er det samme kortet bare uten radio. Har heller ikke hørt noe fra andre her på forumet som har kortet. jeg veit det har vært diskutert et par ganger før her for en stund siden. jeg har også testa med Pinnacle kort og fikk samme problem der og... :-?

Lenke til kommentar

Mitt Terratec Cynergy 600 Funker flott på alle måter

Tv, radio opptak osv

Eneste begrensing er tvsignalet spør du meg, har også hatt Hauppauge som også er veldig bra, særlig på lyd, jeg hadde ett Hauppauge Win Tv theater som hadde meget bra bilde og meget bra lyd, men opptak i avi format var ikke særlig bra spør du meg...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg må si jeg også er veldig fristet av Compro Videomate TV Gold Plus.

Har kikket litt rundt etter reviews og sett på screengrabs, og dette kortet har klart best bildekvalitet. I tillegg har det all funksjonaliteten jeg kunne drømme om! Ingen som har erfaringer eller kommentarer på det?

Problemet er bare: hvorfor fører ingen norske butikker det?

Og i så fall: ville dere anbefale meg å kjøpe det i sverige til ca 770 SEK, eller i england til £41? Noen som vet hvordan det da forholder seg med garanti, bytterett, toll og slik spikkeri?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...