Gå til innhold

LG vs PLEXTOR?

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan dvd-rom jeg sakl velge, enten LG eller plextor. har dere noen forslag?? Hvem av dem er best? Begge er på 48*16*.

Går det greit å bestille en dvd-rom fra komplett.no som er intern bulk? må jeg ha all programvaren som følger med en retail utgave? KAn jeg bruke de gamle ledningene fra min min cd-rom på den nye dvd-rommen?

Håper på svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Plextor brenner og en LG dvd spiller.

Unnskyld at jeg spør men hva er det som skal være bedre med Plextoren?

Min erfaring med 4 plextorbrennere, to fra LiteOn, en fra Sony, en fra MSI og en fra LG (i løpet av 5 år) tyder ikke på at plextorene tilbyr annet enn et tøffere navn.

For 4-5 år siden ble plextor sterkt anbefalt pga kvalitet. Årsaken var nok heller mangel på kvalitet fra konkurrentene enn eksepsjonell kvalitet fra plextor. Det er mange år siden konkurrentene hentet inn forspranget plextor hadde så det jeg synes du bør se mest på er prisen. Er plextoren dyrere, så velg LG. Er plextoren billigst så velg den.

PS. kan forresten i denne sammenheng nevne at den nyeste combo-brenneren min, en Sony 48x24x48x16x viste seg å være hele 5 cm kortere enn de brennerene jeg har hadd før. Dette gir litt ekstra plass i kabinettet mellom PSU og brenner og dermed bedre luftsirkulasjon. Må si meg meget fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Jeg har en Plextor brenner og en LG dvd spiller.

Unnskyld at jeg spør men hva er det som skal være bedre med Plextoren?

Min erfaring med 4 plextorbrennere, to fra LiteOn, en fra Sony, en fra MSI og en fra LG (i løpet av 5 år) tyder ikke på at plextorene tilbyr annet enn et tøffere navn.

For 4-5 år siden ble plextor sterkt anbefalt pga kvalitet. Årsaken var nok heller mangel på kvalitet fra konkurrentene enn eksepsjonell kvalitet fra plextor. Det er mange år siden konkurrentene hentet inn forspranget plextor hadde så det jeg synes du bør se mest på er prisen. Er plextoren dyrere, så velg LG. Er plextoren billigst så velg den.

PS. kan forresten i denne sammenheng nevne at den nyeste combo-brenneren min, en Sony 48x24x48x16x viste seg å være hele 5 cm kortere enn de brennerene jeg har hadd før. Dette gir litt ekstra plass i kabinettet mellom PSU og brenner og dermed bedre luftsirkulasjon. Må si meg meget fornøyd med det.

Det er snakk om DVD-ROM, ikke CD-brennere :wink:

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt Plextor. Har det selv, kjenner mange som har det, og alle er veldig fornøyde. Slik jeg har forstått det, er plextor kvalitet :)

Hvem som helst kan si: "Jeg ville anbefalt XXX-merke. Har det selv, kjenner mange som har det, og alle er veldig fornøyde. Slik jeg har forstått det, er XXX kvalitet :) "

Jeg skønner at plextor er bra, men skjønner fortsatt ikke hvorfor du mener andre merker skal være noe dårligere...

Dagens visdomsord: De gamle mytene er eldst...

Spaz: Er klar over at det er snakk om DVD.

Lenke til kommentar

altså, rundt om i det ganske land og utland. Så har plextor opparbeida seg et ganske godt rykte innen rippe miljøet, både for musikk, film ol.

Det er ikke uten grunn, du får hva du betaler for. Jeg har ALDRI hatt en eneste feilbrenning med min plextor brenner. Da mener jeg aldri, og har brent en god del cder.

Btw, lg er jo som kjent gamle goldstar, jeg slet hvertfall masse med en gammel goldstar spiller back in the days.

Skal du være sikker på hva du får, gå for plextor, er dyrere, men er verdt det! btw er det mange andre merker som tilbyr firmware upgrades på brennere? Det her vet jeg ikke altså, bare lurer, men plextor gjør hvertfall det!

Lenke til kommentar

Plextor har opparbeidet seg en ganske god myte i det ganske land og utland. Man får hva man tror man betaler for.

Jeg har som sagt hatt 4 plextorbrennere (en 2x, en 4x en 12x og en 24x) og 4 andre brennere. Samtilge har produsert feilbrente CD'er. Som regel ikke mer enn et par-tre stk per hunde plater jeg har brent, men årsaken har stort sett vært at PC'n har kræsja under brenninga (blåskjerm) eller at CD'ene har vært av aller dårligste kvalitet (2kr/stk).

Etter lang og tro tjeneste med brenning slet jeg veldig med lesing på 2x plextoren og med en 8x sony. Jeg antar at det var ting som oppsto pga lang tids slitasje og ikke pga noe galt med brennerene eller kvaliteten på dem. Plextoren røyk etter litt under 2 år så den fikk jeg ny på reklamasjon, mens sony'en røyk etter litt over 2 år.

Ser fortsatt ikke noe annet enn myten og aner fortsatt ikke hvorfor du forsvarer dine plextor-kjøp til de grader. Plextor er bare nok et merke. De lager brennere/DVD-rom'er og slikt på samme måte som andre, men har hele tiden hadd myten om kvalitet hengende igjen fra brennerenes oppstandelse da noen andre produsenter slet litt med sine første brennere.

Lenke til kommentar

For min egen del har jeg brukt en del Plextor, men sefant fort ut at det var bortkasta penger. Kunne like gjerne kjøpt LG eller LiteOn som jeg kanskje foretrekker pga prisen. Sånn praksissen min har vært, så har jeg byttet brenner, dvd rommer osv minst en gang i året, så om kvalitet på drev osv er bedre på Plextor er det lite interessant hvor lenge ting holder etter at jeg har kvittet meg med dem. PC er og blir en dårlig investering. Bruk og kast!

Kjøp et billig merke av sånne ting....dem holder til du får lyst på ny neste gang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...