zyp Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det er fullt mulig det, finnes flere styringer basert på dette... PWM kalles det... Søk på CKII så finner du en slik en... Jeg vurderte å bygge PWM basert jeg også, men hadde ikke lyst... Styringen min kan forresten kjøre PWM men det er ikke det den er bygget for... malbrigt: programvare... hvilket språk? Lenke til kommentar
EC Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Alle har vist en printkort fyr! Men det blir artig å lage programvare til den saken der, lurer på litt hva jeg faktisk skal styre med den =) Lang leveringstid fra Elfa? Alt etter fraktmetode: fra 1 - 5/6 dager. Kommer an på: 1. Hvor du bor 2. Om ELFA har alle delene på lager Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 hva med en liten update av programmet med tidsinnstilling? altså at man kan stille inn på å slå på en port etter x antall minutter. det ville ha hindret utallige svidde pizza'er o.l. på lan og i heimen Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg kan lage et enkelt lite program hvis det bare skal slå på utgangen etter en viss stund... tar meg et par min å lage et lite konsoll prog... Lenke til kommentar
EC Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Del 2 er levert inn til korrektur, så den vil bli lansert *snart*! Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Kan du definere *snart* litt nærmere? Lenke til kommentar
malbrigt Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hehe, Nårtid bgegynte dere med korrektur? =P Neida dere er relativt flink med det. Forresten, lurer på om dere har slått verdensrekord i å pine trofaste lesere med kriblende fingrer! Lenke til kommentar
malbrigt Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 by the way, skrev et lite c program i går, som kan brukes til å kontrollere porten. Det er ikke helt ferdig, og har ikke noe GUI (enda). Men det ser ut til å fungere helt fint! Har et kort leds for indikering av aktiv dataporter på skolen som jeg lånte. Sitter å herjer med de ledda i ett =) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 linux program? i såfall, gidder du maile meg source? ([email protected]) jeg har et bibliotek jeg driver med, og det skal fungere både i win og linux... akkurat nå funker det bare i win, gjennom en dll fil... jeg har noe tilsvarende linux source, men jeg vil se om det er en annen måte å bruke portio i linux på før jeg implementerer det... Lenke til kommentar
malbrigt Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Skal skrive litt mer på det, men skal sende det snarest =) Merk at jeg ikke har fått testa det med releer, men har et kort med leds som indikerer når porten er aktiv/inaktiv! Så renger med det er samme opplegg! Det fungerer som en bryter, det sendes signal i 1. sekund (kan selfølgelig justeres da) GUI er jeg ikek no hest på men får se hva ejg kan mekke =) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Har egentlig bare bruk for funksjonene for å lese/skrive til porten, og funksjonene for å sette access rights... Koden min er nå blitt til et program som kjører i tray, i tillegg har det et panel for å styre portene, og plugin støtte, kjører med mbm plugin... Problemet mitt akkurat nå er at programmet spiser 4kb ram i sekundet, altså hvert sekund krever det 4kb ekstra ram... Nå har det stått på en stund, og bruker 17 mb ram... Det løser jeg nok ved å bytte et par variabler til pointere jeg kan slette etterpå... Anyway, programmet mitt er ikke for generell bruk, fordi jeg bruker porten på en spesiell måte (SoftBus), men selve biblioteket kan fint brukes... Lenke til kommentar
malbrigt Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Såpass ja. Dette er et helt enkelt command program som kjører ut logisk høy (+5 volt) på anngitt dataport på parallell porten. Verre er det ikke =) Programmet kjører jo ikke som daemon og suger derfor intet med ram, jeg vil bruke det kombinert med php, så har ikke personlig det gigantiske behovet for mye rare saker, kanskje en dings i fluxbox slitn hadde vært fint =) Jeg bruker bare asm/io.h, er det eneste biblioteket jeg trenger for io! Hva har du skrevet det i? Jeg skrev mitt i c, faktisk det første utenom hello world og en liten kalkis jeg har laga der =P Lenke til kommentar
malbrigt Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Før jeg legger link til fila.. Krever releene at det kjøres ut høy konstant for at de skal være på. Eller er det bare et støt for at det skal på, og et til støt for at det skal gå av? Eller er høy ut så lenge det skal stå på? Det jeg har skrevet nå støter bare porten rundt noe hundre ms, får den går av igjen! Har du noe anbefalinger for utvilking av GUI? Har ingen erfaring med det =P Hadde vært stilig med et styringsverktøy til x, selv om php er evig nok for meg =) Fikk ikke sendt deg mail zyp, rett adresse? Lenke til kommentar
EC Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 HAUK krever at utgangen holdes høy så lenge releet skal være innkoblet. Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Noen muligheter for å "stemmestyre" software som styrer paralellporten (ok elending formulert, men dere forstår hva jeg mener) xp hadde vist en ganske avansert stemmestyringsfunksjon (?). Hadde vært fett å kunne styre lys eller andre ting ved stemmekommandoer har en fin pc-mic til litt over tusenlappen som skulle være ganske sensitiv tror jeg da:) Lenke til kommentar
malbrigt Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 OK, men da skal jeg skrive om programmet, kreves vel litt mer kode da! =) zyp: Linux I/O port programming mini-HOWTO / tldp.org Et eksempel helt nederst der! =) Det er hva min kode er basert på! Men nå er det nok mulighet for et mere brukervennlig program tror jeg! Får se =) Noe nyheter fra korrekturen? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Mitt program er skrevet i c++, og jeg bruker qt til GUI, dette gjør at det ikke er vanskelig å porte til linux... Problemet med rammen er en feil en plass i MBM plugin min, så den må jeg feilsøke... Dessuten har jeg en annen ide om hva feilen kan være... Epostadressen min er rett, men når du posta den sida trenger jeg nok ikke koden... Skal sjekke ut den nå... Lenke til kommentar
malbrigt Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Ferdig med en alpha versjon nå! http://mortens.org/linhauk/ Kan du betateste den litt zyp? :-) Har ikke fått testet den med releer of full pakke, men den bør fungere helt smurt! =) En litt lang og unødvendig kode for å finne status på porten, men den bør duge fint! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 "Linhauk" hehe.... fiffige greier :-) Yummy: Får du lagt ut del 2 snart ? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Når DU begynner å mase, da er det noe galt her Få ut artikkelen NÅ! Kan vel ikke være så mange feil å rette Forresten, har ikke artikler tidligere blitt skrevet og lagt ut i løpet av natta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå