notarget Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 http://www.ocshoot.no/lcd.htm :-) Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 notarget: Fiffig men at ocshoot kobler til et lcd display er noe helt annet enn dette. Ser ikke helt utfordringen i å lodde fast 8 ledninger til parallellporten via en lcd og bruke andre sine program... Med Hauk styrer man releer fra et egenkonstruert program på en egenkonstruert krets. Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Artige greier. Holder på med rehab av huset, og vurderte løsning fra www.elko.no, problemet var at inngangssummen på et elkomatic-system er 30K+. Litt for dyrt for meg for tiden. Blir spennende å se hvordan man lager et små-skala system for dem med skrukløe, og ikke minst hvordan det skal blir godkjent :wink: Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jonah Hex: En løsning der Hauk styrer 12 stk radiokanaler som igjen styrer pluggbare stikkontakter er jo en godkjent løsning. En annen løsning er å ha 12 stk godkjente rele montert av installatør i sikringskapet, som f.eks styrer kurser. Hauk vil da kun styre 12Volt styrestrømmen til disse releene, ingen farlige spenninger og ved spenninger under 50V har man lov til å koble selv. Lenke til kommentar
EC Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 HVORFOR tror jeg at dette kommer veldig til nytte den dagen jeg bygger hus? Casa 1337 begynner å høres ut som et fornuftig navn... Forresten er det utrolig kjedelig å sitte å tegne kretskort... :x Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jonah Hex: En løsning der Hauk styrer 12 stk radiokanaler som igjen styrer pluggbare stikkontakter er jo en godkjent løsning. En annen løsning er å ha 12 stk godkjente rele montert av installatør i sikringskapet, som f.eks styrer kurser. Hauk vil da kun styre 12Volt styrestrømmen til disse releene, ingen farlige spenninger og ved spenninger under 50V har man lov til å koble selv. Humm, å slippe til en installatør i skapet for montering av en haug releer høres ikke billig ut (det er dyrt). Men vis oss hvordan, så får finansene komme etter hvert. Har lagt skjult anlegg nå (selvfølgelig), så løsninger fra Clas Ohlson er nok kjekke, men ikke aktuelle. Det praktiske går foran utseendet med slike løsninger. Lenke til kommentar
synfault Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Bare et spm til alle dere som skal bruke dette til å skru på "den andre PC`en", har dere ikke hørt om Wake-on-Lan? :wink: WOL er jo ikke så nyttig når den andre PC'en har blåskjerma...da er det bare helt ypperlig å kunne "dra ut pluggen"(og sette den inn igjen) uten å flytte seg... Supernyttig for alle som har servere stående rundt omkring. Gleder meg til fortsettelsen her. Lenke til kommentar
zakko Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 MS Bill har nok sørget for at det ikke er så greit å styre en annen pc via seriell eller paralell, særlig hvis du bruker XP... Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Slikt liker jeg! Endelig er det noen ekte nerdeartikler som involverer litt programmering, lodding, kretskort og andre dubeditter Stå på, er slikt jeg har savnet på hw.no nettverket! Lenke til kommentar
EC Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Slikt liker jeg! Endelig er det noen ekte nerdeartikler som involverer litt programmering, lodding, kretskort og andre dubeditter Stå på, er slikt jeg har savnet på hw.no nettverket! Er stygt redd for at det kan bli mer - fikk en forsendelse fra Taiwan her i sted - MASSE LED, LED-cluster mm. Litt småsnacs i høstmørket, for å si det slik. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Kan noen fortelle meg hva en "rele" er? :oops: :oops: :oops: Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Kan noen fortelle meg hva en "rele" er? :oops: :oops: :oops: Bryter som styres elektronisk. Lenke til kommentar
foo Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Dette blir et flott vektøy. Går det an å lage et lite programm som da vil slå portene av og på etter klokken ?? Slik at vi feks kan stille inn ukedagene og slå av og på et lys etter tid ?? Lyset vil da automatisk slå seg på kl 0800 om morgonen og slå seg av kl 0900 feks ?? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Det er fullt mulig. Nesten alt kan gjøres når du har programmerings-skills. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Finnes det et kontrollprogram til linux også? Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Har kjøpt lcd display jeg og! Så jeg har ikke flere paralellporter igjen! Det finnes vel tilfeldigvis ikke "paralell hub", eller et program til Seriell port?? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Tror det går helt fint å bruke seriell porten også. Var en kompis av meg som pratet om det for en stund siden, men fordelen med paralellporten er jo at den har så mange pinner.. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Nå må jeg løpe og kjøpe meg en port-dings til Dette var stilig. Lenke til kommentar
Geiiit Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Dette er berre glimrande, det hadde gjort seg med meir SW som kunne t.d. styre utgangar på tid, eller etter klokke, rett og slett lage ein PC timer. Kjekt å ha for å sette på kaffetraktoren, varme osv. på på morgonen før ein står opp. :o Lenke til kommentar
knatten Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Bra det her gutta, har tenkt på å lage et slikt opplegg selv en stund, har bare ikke hatt tid. Kommer det en linuxport? Hvis ikke kan jeg sikkert gjøre det etterhvert, men får nok ikke tid før etter jul en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå