Gå til innhold

kjøpt iphone 5 fra "dodgy" selger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hvis man ser på en kriminell handling som å spare penger er de jo mye man kan gjøre. Det er umoralsk, straffbart og ikke minst uetisk.

 

Du kan gjerne kverulere videre, men du får ingen flere svar fra denne fronten.

Ta musikk- og filmindustrien til sammenligning - er det umoralsk, uetisk og straffbart å laste ned musikk og film istedenfor å kjøpe det?

 

Selvfølgelig, jeg forstår hva du mener. Problemet er at jeg ikke ser noen parter som taper noe nevneverdig i denne saken utenom Apple, og de er det jo kjempe synd på, rett og slett urettferdig.

Lenke til kommentar

Ta musikk- og filmindustrien til sammenligning - er det umoralsk, uetisk og straffbart å laste ned musikk og film istedenfor å kjøpe det?

*

Hva som er umoralsk og uetisk skal jeg ikke si noe om, men straffbart er det værtfall.

 

*

Selvfølgelig, jeg forstår hva du mener. Problemet er at jeg ikke ser noen parter som taper noe nevneverdig i denne saken utenom Apple, og de er det jo kjempe synd på, rett og slett urettferdig.

Tror du det er Apple som taper her, eller selskapet som har levert ut feil / mistet telefon?

Lenke til kommentar

Apple selger, men sender ikke telefonene sine selv, blir som regel sendt med transport firma UPS.

 

Hvem vet ... kanskje var det UPS ansatt (som alerede hang i en tynn tråd), alene far til 8 unger, som nå mistet jobben da enda en pakke ble lever feil på hans skift. Ble det ikke julemat på barna i år heller ... men det er jo ikke så farlig så lenge trådstarter sparte noen kroner. Men det er det jo liten sansynlighet for ;)

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Uansett Shaddiz, du viser med tydelighet at du ikke er bedre enn de kjeltringene som driver med slik svindel.

 

Du ville jo åpenbart kjøpt tjuvgods dersom du var sikker på at den ikke var sporbar..

 

Det sier mer enn nok om din moral.

Passer jo fint til nicket ditt :)

Hadde du lest innleget over, hadde du kanskje sett at heg IKKE gikk for den.

 

Men jeg tegner med at din moral også er 100% ren, at du alrdi laster musikk eller film via torrents, at du går tilbake til butikken og gir tilbake de 2 kronene du fikk for mye, insisterer å betale for den ekstra posen du fikk med når du handlet....

 

Men men... Spørsmålet var om noen hadde utfyllende svar ang. dta som registrert hos Apple.

Men siden jeg ikke kjøpte den uansett blir denne tråden egentlig ferdig i så dan...

 

Til ibfo, jeg bestiller en Galaxy Note II :) ... Ja ... Kjøpes på nett ... Hos butikk om snylter lurte på det...

Endret av Shaddiz
Lenke til kommentar

Passer jo fint til nicket ditt :)

Hadde du lest innleget over, hadde du kanskje sett at heg IKKE gikk for den.

 

Jeg leste alle innleggene jeg, også det som sa at du ikke kjøpte den.

Det er dog åpenbart at du droppet kjøpet av frykt for å bli tatt, ikke fordi det er heleri og ledd i en straffbar handling.

 

Men jeg tegner med at din moral også er 100% ren, at du alrdi laster musikk eller film via torrents, at du går tilbake til butikken og gir tilbake de 2 kronene du fikk for mye, insisterer å betale for den ekstra posen du fikk med når du handlet....

 

Jeg forsøker så godt som mulig å holde min sti ren, musikken min har jeg via en av disse herlige streamingtjenestene, film ser jeg svært lite på.

For mye får jeg sjelden i butikken, og en ekstra bærepose er faktisk noe de ansatte er instruert i at ikke er noen krise å gi bort.

 

Men men... Spørsmålet var om noen hadde utfyllende svar ang. dta som registrert hos Apple.

Men siden jeg ikke kjøpte den uansett blir denne tråden egentlig ferdig i så dan...

 

Moralen din er like råtten uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...