Gå til innhold

[Løst] Spørsmål angående reklamasjon på laptop (software feil)


javanuben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, men hvis han har lagt inne en annen windows-versjon enn den som fulgte med, KAN det være a det er noen drivere til touchknapene som ikke er med. Mye rart av disse funksjonsknappene som fikses i knotete drivere når BIOS- eller andre bugs er dyrere å fikse enn å lappe sammen. Men dette gjelder selvfølgelig fortsatt bare dersom en gjenoppreting vil fikse problemet - og det tviler jeg og på. Men jeg følte bare for å ta det forbeholdet, siden jeg har vært veldig skråsikker i de tidligere postene mine. :)

Lenke til kommentar

@TEE: Takk for innspill! Dette styrker vel bare saken min, i og med at jeg har prøvd gjenoppretting/formatering, og flere forskjellige versjoner av drivere jeg kan tenke meg er relevante, samt oppdatering av BIOS. Aner ikke hva reparatør har prøvd eller ikke prøvd, da de i forrige mail hevdet at de bare reparerte hardware på verkstedet (nå var dette riktignok en kundeserviceperson fra mpx, og ikke Infocare, og han virket heller ikke særlig kompetent).

 

@NgZ: For å være ærlig aner jeg ikke hva verkstedet har prøvd. Alle programmene og filene mine har i alle fall vært tilstede begge gangene etter at jeg har mottatt laptop fra reparasjon.

De gangene jeg har "formatert" har jeg brukt medfølgende recoveryfunksjonalitet og bare formatert andre partisjoner ja, så å si at jeg har formatert er vel kanskje ikke helt riktig. Men jeg har "rullet" Windows tilbake til fabrikkinnstillinger. (Så for å oppsummere har jeg ikke lagt inn annen versjon av Windows enn den som fulgte med.)

Om det er hardwarefeil eller ikke skal jeg ikke påstå at jeg er sikker på, og håper ikke at jeg har gitt uttrykk for det. Det er i alle fall ikke software jeg har installert som forårsaker problemet, det er jeg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar

@javanuben: Du har fått litt info på PM også.

 

Når det gjelder installasjon av "ren Windows" skal ikke det være noe større problem, men det gjelder å sørge for at alle drivere er installert :)

 

Ellers, bare en kort kommentar til det som ble skrevet om produsentens support. Det er i utgangspunktet kun gratis support innenfor garanti, og etter det så må man betale. Om du sier at du vil reklamere på produktet når du ringer inn, så vil du bli satt videre allikevel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips TEE! :)

 

Får faktisk pengene tilbake nå, etter kontakt med HP direkte. De var svært hjelpsomme og fikset faktisk alt for meg, både med Infocare og mpx.

 

Vil takke HP og alle dere som har kommet med råd og tips angående saken min, og ønsker dere alle en god helg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...