NorwegianSF Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hei, Jeg kjøpte for litt siden to brukt skjerm av typen HP LA2205wg(har kun satt opp den ene men jeg skal teste med den tredje senere i kveld) og har satt den opp ved siden av min andre LA2202wg. Jeg la etter litt tid merke til at fargene på den nye skjermen var litt gulaktige så jeg gikk igjen innstillingene for brightness, color og contrast. Fra før så hadde jeg brightness på 40 mens den andre skjermen var på 80. De andre innstillingene var like så jeg satte ned BR(brightness) til 40 på den nye også. Da la jeg merke til at den var veldig gul i fargene og ganske mye "mørkere" enn den andre skjermen jeg har. Jeg har nå satte brightness til 72 og gulfargen er nesten helt borte men den nye(den brukte skjermen altså) er fortsatt mye mørkere enn den andre. Jeg har gjort noen kjappe google søk og basert på det prøvd å bytte DVI-kabel til den "nye" skjermen, prøvd en annen strømkabel, og bytte om kabel-plassene på skjermkortet for å se om det er der feilen ligger. Dessverre så har jeg samme resultat og jeg kan ikke fatte hva som er galt. Maskin specs er som følger: HK: MSI G41TM-E43 CPU: Intel® Core?2 Duo E7500 2,93GHz GPU: MSI R6870 HAWK --> Radeon 6870 RAM: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2GB x 2 Skjermer: HP LA2205wg x2(gammel har 6896 timer backlight hours og den "nye" har 3895 backlight hours) Er det noen som har noen gode forslag? Jeg ville jo tro at samme skjerm kunne ha samme innstillinger og gi likt resultat? Er det skjermen som er gåen eller det noe annet? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Er nok skjermpanelene det er forskjell på. Jeg hadde for en stund tilbake en Dell 2405 24" skjerm. Kjøpte så en til brukt via finn.no og denne var veldig gul i fargen i forhold til den jeg hadde. Ingen innstilling jeg prøvde ordnet dette. Ringte så tilslutt dell og fikk en ny skjerm tilsendt. Problem løst. Du får vel bare justert dette 2 steder, på selve skjermen og i Catalyst Controll Center. På den ene jeg hadde så prøvde jeg å justere alt mulig, men forble gul uansett. Så vet ikke helt hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Tror du dette vil gå på garantien? Jeg har sjekket garantien på HPs sider og den er vist innenfor frem til Feb'14 så så sett så bør jeg vel få dekning for det? Det eneste problemet jeg ser er at de ikke lager skjermen min lenger og da får jeg ikke like skjermer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå