dash Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Jeg lurer på hvorfor det går så treigt å laste ned noe fra f.eks asia, når det ikke går treig å laste ned fra f.eks america. Kjenner en borte i sør korea med 155mbit linje... får en ganske lav og ustabil hastighet når jeg laster ned fra han. Har det noe med hvordan de forskjellige landene/verdensdelene er knyttet til hverandre? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Finnes kart som viser diverse langdistangse kabler osv, tror du går via usa når du laster ned, skjekk traceroute. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 trafikk mellom europa og usa er meget høy derfor er det bygget meget gode linjer over atlanteren desverre er det mye dårlige linjer mellom europa og asia noe som gjør at det blir meget ustabile linjer og generellt dårlig nett Lenke til kommentar
eught Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Noen som har et sånt kart over langdistansekablene for hånden? Husker jeg har sett et før, men jeg finner det ikke igjen. Lenke til kommentar
dash Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Noen som har et sånt kart over langdistansekablene for hånden? Husker jeg har sett et før, men jeg finner det ikke igjen. Ja, det kunne vært interessant å se... søkte litt på google men fant ikke noe særlig Lenke til kommentar
keisamteisam Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Fordi det er mer populære ting i USA. I tillegg er det vel ofte en tendens til at trafikk til asia uansett må gå via USA methinks. www.tat-14.com er i alle fall den kabelen som har mesteparten (om det ikke er all) trafikk (tale og data) mellom Europa og USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå