Gå til innhold

Asus Rampage 3 Extreme for høy temp på Northbridge!

hi im ervin

Anbefalte innlegg

Hei

Merket her om dagen at maskinen begynte å skru seg av etter litt spilling. Fant ut at jeg skulle sjekke temperatur på de forskjellige punktene på hovedkortet og ser at northbridge ligger på 95 grader på idle! Dette kan da umulig stemme? Har prøvd diverse temp målere og alle viser likt. Har kjent på selve kjøleren og den er grise varm! Så her er det ikke noe sensor som er gåen. Har prøvd å rense selve kjøleren og satt på nytt pasta uten hell. Kan det være noe galt med hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell her har du rulet ut noen faktorer, om kjøleribben er ubehagelig varm bare å holde hånden en halv centimeter unna eller at du brenner deg på den så har du god kontakt med kjøleribben og den henter varmen ut ifra chipsetet.

Problemet er at varmen ikke har noen steder å reise i etterkant, så mitt spørsmål er hvordan ventilasjonen i kabinettet ditt er, prøv å se om du kan få til noen luftflyt over kjøleribben.

Lenke til kommentar

Luft ventilasjonen på kabinettet er som den alltid har pleid å være. Aldri hatt så høy temperatur på NB før som nå. Kan vel si det slik at ja det svir på fingeren hvis jeg tar på kjøleribba og ser ikke bort ifra at jeg nesten kan steke egg på den. Har hatt cpun klokket til 4.2ghz, men plutselig etter et par måneder så failet maskinen å kjøre denne klokke frekvensen. Er litt redd for at noe kan ha gått galt der?

Lenke til kommentar

Ved overklokking er det alltid en sjangs for at hovedkortet blir fortere ødelagt enn ved vanlig bruk.

Mitt forsalg er at du kjører på stock hastigheter noen dager og ser om temp går ned igjen...hvis ikke det hjelper er det mulig hk har tatt skade av overklokkingen.

//--STREN--//

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...