technam Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hei dere, Jeg har et problem som jeg virkelig ikke klarerer å skjønne hva det kan være. For en stund siden oppgraderte jeg nettet hjemme, men fikk ikke full utnytelse av linja da det var en gammel ruter. Jeg gikk derfor til innkjøp av denne ruteren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757756. Alt fungerer som det skal, bortsett fra når jeg skal se på streams på twitch.tv. Da får jeg feilmelding opp at den ikke finner streamen og at jeg må sjekke at jeg har internet. Chatten loader og alt bortsett fra selve streamen. Jeg kan også se på videor som er lagt ut på siden, men ikke når det er live. Har aldri hatt dette problemet før noengang. Jeg har prøvd mye for å få dette til å fungere. Alt fra å fjerne brannmur fra ruteren til å åpne portene som twitch.tv bruker. Ingenting ser ut til å hjelpe og jeg kan bare ikke fatte hva dette problemet kan være!? Håper noen her kanskje vet hva som kan være galt fordi jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre!! Takker for alle svar, Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hva med brannmur på selve PC'n ? Slått av den ? Kanskje en bug i flash, prøv en re-install. Lenke til kommentar
technam Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Hva med brannmur på selve PC'n ? Slått av den ? Kanskje en bug i flash, prøv en re-install. Har ikke noe brannmur på pcen. Pcen har jo alltid fungert å se på twitch.tv, det var når jeg fikk den nye routeren at det ikke går an. At det kan være bug i flash er liten sansynlighet her tror jeg. Med tanke på at valt annet går helt fint. Men skal prøve bare for å ha prøvd det! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hva med Windows 7 sin innebygde brannmur ? Kjører du trådløst ? prøvd å koble en kabel til routeren ? Lenke til kommentar
technam Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Hva med Windows 7 sin innebygde brannmur ? Kjører du trådløst ? prøvd å koble en kabel til routeren ? Instillingene på pcen er ikke forandret . Ja jeg kjører trådløs og det fungerer heller ikke med kabel. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Instillingene på pcen er ikke forandret. Nja.. bare fordi *du* ikke har endret på noe betyr ikke at ingenting har endret seg. Jeg vet at Win7 for eksempel prøver å kjenne igjen forskjellige nettverk når du flytter deg mellom dem og når det dukker opp et nytt et så får du spørsmål om dette er et offentlig nettverk eller et bedriftsnett eller et hjemmenett. De forskjellige valgene vil helt klart påvirke de interne brannmurinnstillingene. http://www.online-tech-tips.com/windows-7/network-and-sharing-center-windows-7-overview/ Lenke til kommentar
technam Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Jeg har nå prøvd å reinstallere flash, endret på brannmur innstillinger, endret nettverk (Hjemme, Borte, etc) og ingenting ser ut til å løse problemet. Jeg sliter virkelig med å se hva som kan være feilen her. Det gir liksom ikke mening at alt fungere bortsett fra når jeg skal se på streams på twitch.tv. Har forøvrig sent mail til support der, men tenkte kanskje at noen her viste hva som evnt kan være feilen her! Lenke til kommentar
technam Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Har nå koblet opp begge ruterne og er jeg koblet mot den gamle kan jeg fint se på streams på twitch.tv. Når jeg kobler meg opp mot den nye ruteren får jeg ikke se på noen streams fra twitch.tv. Er det noen her som kanskje kan se hva som er feilen? Er det noen innstillinger på min nye ruter som må til? Blokerer den kommunikasjon med twitch.tv sine servere? Dette er den nye ruteren det er snakk om: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757756 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Kjenner ikke til twitvh.tv, men dersom det krever at du forvarder porter så er første tanke som detter inn her: Er modemet ditt bridget eller fungerer det som en router? Hvis det fungerer som en router, var din gamle router (den du har sjaltet ut) bridget? Dersom modemet har router-funksjon og den gamle routeren var bridget så ville jeg ha testet ved å bridge den nye routeren. Hvis modemet har router-funksjon og den gamle routeren ikke var bridget så ville jeg ha bridget den nye routeren og så logget inn på modemet og forandret de forwardede portene til å peke mot den aktuelle PC-en. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Twitch.tv bruker RTMP protokollen og ifølge det jeg kan lese meg til så bruker den TCP port 1935. Det betyr ikke at port 1935 må forwardes, bare at port 1935 må være åpen for utgående trafikk. Veldig sjelden at en brannmur sperrer for generell utgående trafikk. For å bekrefte at port 1935 er sperret kan du bruke forskjellige verktøy, tips her: http://serverfault.com/questions/49235/tracert-tcp-equivalent-for-windows (testes på både ny og gammel router) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Jeg leste løsningen i en tråd om Asus RT-N66U her i går. Det handler om at HW Accelerator må slås av. Dette gjelder også flere andre routere enn Asus! Under Avansert Instilling -> LAN -> Switch Control må følgende valg gjøres: Aktiver Jumbo Frame: Ja (denne tillater ethernet frames med mer enn 1500 bytes) Aktiver HW Accelerator: Nei Lenke til kommentar
technam Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Takker for svar alle sammen. madammim: Jeg har ikke endret på noe som skulle gjort ruteren til en bridge. Det skal fungere som en helt vanlig ruter. Topguy: Ja virker rart om den skal sperre trafikk. Skal se på portene. Jan Skrotnes: Jeg prøvde det du skriver, men den vil fortsatt ikke streame videor fra twitch.tv. Det er noe jeg har lagt merke til nå og det er hvordan nettsider oppfører seg på den nye ruteren. Et eksempel er når jeg skal inn på speedtest.net så vil ikke siden loade ordentlig med den nye ruteren. Mens med den gamle ruteren fungere speedtest.net akkurat som den skal. Her er et bilde av det: Det virker som ruteren ikke helt tillatter ting, men jeg er meget usikker på hva det kan være som gjør at jeg ikke får sett på twitch.tv streams og at noen nettsider ikke helt blir lastet riktig. Ting virker veldig rart:P Endret 19. november 2012 av technam Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Hvilken firmware har du? De første versjonene var temmelig buggy. Selv har jeg flashet min RT-N66U med Tomato Shibby og merker ikke noe problem med twitch.tv. Steamen starter straks jeg går inn på http://no.twitch.tv/. Lenke til kommentar
technam Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Hvilken firmware har du? De første versjonene var temmelig buggy. Selv har jeg flashet min RT-N66U med Tomato Shibby og merker ikke noe problem med twitch.tv. Steamen starter straks jeg går inn på http://no.twitch.tv/. Jeg har 3.0.0.4.260 som skal være den nyeste versjonen. Jeg har ikke flashet min, den er original og kan ikke skjønne at det skal være noe begrensninger. Alt på twitch starter (chat, css, html alt på siden) bortsett fra livestreamen (den sorte boksen). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 OBS: Det har vært endel problemer med Altibox de siste dagene, så hvis du har internett via noen fiberleverandør, så behøver det ikke være routeren som skapte problemet. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg har altibox, og har brukt Twitch nesten daglig i det siste. Det må være noe rart med sikkerhetsinnstillingene på den Asus routeren. Hadde du prøvd å ta en factory reset og sette den opp på nytt ? 1 Lenke til kommentar
stream problem Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 er det noen kan hjelp meg med twitch.tv jeg sliter med setup skype takk: alikhani221 https://www.facebook.com/tahir.alikhani Lenke til kommentar
stream problem Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Jeg har altibox, og har brukt Twitch nesten daglig i det siste. Det må være noe rart med sikkerhetsinnstillingene på den Asus routeren. Hadde du prøvd å ta en factory reset og sette den opp på nytt ? har du altibox kunne du hjelp meg med det kunne vært snill fordi jeg sliter med twitch ? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Nøyaktig hva er det du sliter med ? Å se streams eller å streame selv ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå