V. Haugen Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Sikkerhetsselskap innrømmer at bare 0,5 av truslene gjelder den offisielle app-butikken til Android. Bruk Google Play Store, så er du trygg Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Sikkerhetsselskap innrømmer at bare 0,5 av truslene gjelder den offisielle app-butikken til Android. Bruk Google Play Store, så er du trygg 0,5 av hva? 0,5%, eller halvparten? Edit; Så nå at det sto 0,5% lengre nede i artikkelen Endret 16. november 2012 av Melvin1907 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Godt å lese at Googles fokus på dette har vært en suksess. Håper også at man i fremtiden slipper "sensasjonsartikler" av typen "Android er usikkert". 4 Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Sikkerhetsselskap innrømmer at bare 0,5 av truslene gjelder den offisielle app-butikken til Android.Bruk Google Play Store, så er du trygg 0,5 av hva? 0,5%, eller halvparten? Edit; Så nå at det sto 0,5% lengre nede i artikkelen Oi! Det var feil i ingressen der ja - godt du gjorde meg oppmerksom på det. Takk! :-) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Ja, sensasjonsartiklene om hvor "usikkert" Android er vil forhåpentligvis roe seg nå... Bakgrunnen for disse artiklene er som regel sikkerhetselskaper som Kaspersky som ønsker å selge overflødige sikkerhetspakker til mobil. 5 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Godt å lese! Har igrunn hatt sunt vett mtp. hvilke tillatelser de spør om, men stolt på Play Store på generelt grunnlag. Testet et par apper utenfor, og da er jeg nøye på hva det er jeg installerer. Om noen tar full kontroll over mobilen, er det mye (kritisk) informasjon de får tak i. Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Kan vel hende jeg bare er heldig men,jeg har brukt masse apps fra blackmart snappz og andre "usikre"kilder, har brukt android siden tidlig 2008 og har aldri mistet informasjon..som jeg vet om da:) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Kan vel hende jeg bare er heldig men,jeg har brukt masse apps fra blackmart snappz og andre "usikre"kilder, har brukt android siden tidlig 2008 og har aldri mistet informasjon..som jeg vet om da:) Hvis en av applikasjonene du har installert har rapportert hjem kontaktlisten din og tekstmeldingene dine så er det lite sannsynlig at du ville vært klar over det Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hvis en av applikasjonene du har installert har rapportert hjem kontaktlisten din og tekstmeldingene dine så er det lite sannsynlig at du ville vært klar over det Ja det er sant ,men så ofte som jeg legger in custom roms og sletter mld så er nok ikke de så spendende for noen,om de vil ha tlf lista mi versågod:) Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hvis en av applikasjonene du har installert har rapportert hjem kontaktlisten din og tekstmeldingene dine så er det lite sannsynlig at du ville vært klar over det Ja det er sant ,men så ofte som jeg legger in custom roms og sletter mld så er nok ikke de så spendende for noen,om de vil ha tlf lista mi versågod:) De kan bruke det til å svindle kontaktene dine, høste info via dine sosiale medier, gmail konto,m.m. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 0,5 av hva? 0,5%, eller halvparten? Edit; Så nå at det sto 0,5% lengre nede i artikkelen Stussa også på hvordan de kan finne 51.447 feil. Hvordan finner man 0.447 feil, tenkte jeg først, før jeg så at det var brukt punktum som tusenseparator. Vi bruker ikke punktum som tusenseparator her i Norge. Vi bruker mellomrom, så riktig skrivemåte ville vært 51 447 feil. http://www.korrekturavdelingen.no/K4TallOgSifferGruppering.htm Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Det er en vanlig praksis å bruke punktum som tusenseparator i Norge. Kanskje ikke heldig, men vanlig. For eksempel har min bestefar i alle år brukt regnemaskiner som skriver ut - til skjerm og rull - punktum som tusenseparator, og komma som desimalseparator. Så da regner jeg med du ikke stusser på det neste gang. Edit: kanskje ikke i alle år. Han har slitt seg gjennom mange forskjellige modeller. Endret 16. november 2012 av tommyb Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 De kan bruke det til å svindle kontaktene dine, høste info via dine sosiale medier, gmail konto,m.m. Kjør på kan bli rana på t banen også... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Det er mye mer effektivt å prøve å rane 100 stykker samtidig, enn å ta en og en... Automatisert kriminalitet vil ramme flere, oftere. Endret 16. november 2012 av tommyb Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Men for å bruke program utenfor Google Play må du vel roote telefonen? Så litt beskytet er du jo, såframt du ikke bruker NFC... Så problemet er her da personer som rooter telefonene sine... noe som du vel må gjøre for å få oppdateringer før det har gått en evighet? Og noe som alle her inne og på andre netforum anbefaler alle å gjøre? Så da har det vel ganske mye å si at det er mange skadelige apps tilgjengelig andre plasser å? Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Nei det er ikke nødvendig å roote (er jo tross alt ikke iOS vi snakker om). Det holer med at du krysser av for å tillate programmer fra usikre kilder. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Nei,ikke usikre kilder: Innstillinger > Sikkerhet Ukjente kilder Tillat installering av non-Market-applikasjoner [check] Strengt tatt er kilden ikke nødvendigvis hverken usikker eller ukjent. Mener for eksempel at f.eks. Mozilla på et tidspunkt krevde dette for å få installert en Firefox-beta. Endret 16. november 2012 av tommyb 2 Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Vil anta de fleste med Samsung telefon har lastet ned fra andre kilder enn Play. Vil en ha fullversjon av Polaris Office på S3 må denne lastes ned fra Samsung sin app shop, men nå er nok Samsung sin app shop helt sikkert minst like sikker som Play Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Trussler er en ting... Anoying apps er en annen. Ahr derevet med masse testing av apps i det sisite på jobb... og mye av programmene fra Play er fulle av spam or aggressiv reklame. Hadde for eksempel en av tabletene som pluteslig startet å ringe og styre med masse lyd og greier fra en eller annen app som skulle slege meg dritt. Da hadde den ligget i timesvis i sleep, før den bestemte seg for å våkne til liv. Det ødelegger sykt for ryktet til produktet når slike apps ligger ute, spesielt når problemet er fraværende i iOS. Endret 17. november 2012 av Zepticon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg