Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"det oppstod tidsavbrudd i forbindelsen"

Anbefalte innlegg

Hei!

I september opprettet jeg meg som kunde hos Canal Digital og fikk dekoder og modem sendt hjem til meg. Kjøpte meg etterhvert router, en Netgear 150 hos Clas Ohlson for trådløst nett, men har vært plaget med det trådløse nettverk fra dag èn. Jeg har googlet meg opp og i mente for å løse det, men finner ikke ut av det.

Jeg opprettet nettverket, fant på at et artig nettverksnavn og passord og fikk det satt opp. Det er ikke noe æ,ø eller å verken i nettverksnavn eller i passordet hvis det har noe betydning. Vi bor 2 i samme leilighet, og vi opplevde at nettet falt ut, og måtte restarte routeren, om igjen og om igjen. Vi har begge Macbook Pro + iPhone 4 og 4s.

Når vi ikke klarer å komme på nett kommer meldingen "Det oppstod tidsavbrudd i forbindelsen". Jeg har prøvd å bytte kanal og bytte SSID, uten at det hjalp særlig mye.

Hvis vi først havner på nett kan det være stabilt for en stund, men tar vi pause fra det og slår av Macen for så en halvtime senere skal logge oss på igjen, må vi restarte routeren. Er hvertfall vår løsning så langt.

I leilighetsblokka er det også mange andre nettverk, så vet ikke om dette kan være med å forstyrre? Har som sagt prøvd og bytte kanal.

Eller om det er noe med Macene våre og innstillingene? Min kjøpte jeg helt ny for 1 år siden, den andre Macen er vel kanskje 2-3 år gammel.

Nettet fungerer forsåvidt med kabel i, men vi er jo gira på å ha trådløst nett.

Så, om noen har tips og forslag for hvordan jeg skal løse dette så hadde det vært ekstremt hyggelig!

Mvh

Drittlei å slå router av og på ørten gang for dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Situasjonen din høres skremmende lik ut som min; Macbook Pro, 2. etg, Netgear fra Clas Ohlson. Eneste forskjellen er at jeg ikke har problemer med nettet :)

Regner med at du har prøvd dette, men står routeren og modemet "fritt" i rommet, slik at ingen benker eller vegger kan blokkere signalene? Det er hvertfall viktig for at vi skal ha nett. Etter vi flyttet på routeren og modemet har vi ikke hatt noe problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...