Fjaslokt Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Vil en radiator nedsenket i vann sammen med pumpe ha noen positiv effekt ? Kom ikke fram til noe annet en negative sider ved det men vil høre hva dere mener ? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Vil en radiator nedsenket i vann sammen med pumpe ha noen positiv effekt ? Kom ikke fram til noe annet en negative sider ved det men vil høre hva dere mener ? Ikke at jeg er noen racer i fysikk og det skitet der, men vil ikke radiatoren bare varme dette vannet da? Du må vel ha et rimlig stort basseng for å få noe ut av dette? Som sagt, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 det jeg også kom fram til! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Var jo en dude som gravde ned en diger vanntank i hagen bare, det holdt, men den ble kjølt av jorden + var diger. Hvis du skal ha tanken så liten at den passer inn i kabinettet tror jeg det hele blir ubrukelig. Hvis du ikke vil ha noen vifter så kan en stor radiator være fin. Vet peugeot 306 har ganske tynn og pass stor radiator (henge på ene siden av kabinettet?) Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Poenget med radiator er jo å kvitte seg med varmen i vannet, radiatoren gir fra seg varmen i vannet til lufta som strømmer gjennom. Putter du radiatoren sammen med pumpa ned i tanken med vannet til vannkjølinga di, vil radiatoren gi varme til vannet som pumpa pumper inn i systeme og videre til cpu eller gpu eller hva nå du kjøler. På den måten vill vannet bli varmere og varmere, fordi varmen ikke blir overfort til et annet element og ført bort. Du vill jo selvfølgelig miste litt varme til lufta rundt tanken og slangene men det er minimalt. Unnskyld meg om du ikke skjønnte hva jeg mente, er ikke verdens beste til å forklare ! Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Skjønner hva du mener btw: Kan en CDDVD spiller "fungere" sidelengs ? Lenke til kommentar
EC Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Skjønner hva du mener btw: Kan en CDDVD spiller "fungere" sidelengs ? Jada, det går helt fint. Eneste problemet er når du skal sette inn en CD. Enkelte drev har små "ører" som skyves inn over platen for å holde den fast - men det er det lenge siden jeg har sett. Slot-in kan jo være løsningen, da. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 nesten alle cd/dvd rom fungerer på høykant. De har slutta med det opplegget hvor man skyver sånne tapper over, nå er det små tapper i hver kant, og disse holder plata fint på plass. Lenke til kommentar
Serigst Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 CDROM på høykant, funker bra dersom det er "ører" som hindrer CDen å skli ut... Radiator i vann: Poenget med en radiator er å få så stor overflate som mulig. Derfor går vannet gjennom radiatoren i sikksakk, med kjøleribber langs røerene for å lage overflaten til lufen størst mulig... Vann leder varme mye bedre enn luft, så dersom du senker radiatoren ned i et baseng med større overflate enn radiatoren, kan det gi bedre kjøling av vannet.... MEN! Er det ikke da mye bedre å koble på en radiator til??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå