Papirstopp Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hei, har en BMW 316i e36 98-modell som har gådd 180 000km. Skulle vaske motorommet og tenkte ikke over og dekke til utsatte deler. Vasket bilens motor og da startet problemet. Når jeg fyrte i gang bilen etterpå var det så vidt jeg fikk liv i den med litt gasspådrag. Den hostet og harkert når den gikk på tomgang og sluknet med jevne mellomrom. Nå etter 2 månder oppfører den seg ganske likt, den hoster og harker på tomgang, høres ut som ene sylinderen tenner dårlig men med en gang jeg er over 1500-2000 omdreininger oppfører den seg helt fint har samme effekt som før og alle sylindere oppfører seg helt fint. Bilen trenger laaang tid for og bli skikkelig varm (på instrumentpanelet, halveis opp) og må gjerne stå på tomgang og hoste en god stund og kjøres litt med for og få temperaturpila til å stå der den skal og da kan den fort falle nesten tilbake på det "blåe" (kaldt) ved rolig kjøring. Har prøvd og skiftet coil, ta ut en og en plugg fra coilen samt prøvd og tatt fra tennplugg. I morgen skal jeg prøve og skifte tennplugger. Har også sprutet litt elektro fiks i tomgangsregulatoren uten hell. Har prøvd og fjerne fukt ifra tennpluggledningene. Hva i all verdens land kan jeg gjøre videre? Tar i mot alle serriøse forslag med stor takk. Er veldig lei av å kjøre rundt som en tulling og gasse i kryss etc Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Tipper fuktighet i fordelen. Skru opp og tørk. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Skjekk og at det ikke ligger en vanndam i luftfilteret. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Skal se på dette neste gang. En ting jeg har lagt merke til er at bilen går mot 0 i turtall når den er kall på tomgang, men sliter seg til å holde gående og ikke kveles. Er som tomgang er "skrudd" ned på tomgangsturtall. Kanskje merkelig forklaring, men synes symptomene er merkelig for meg. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Det med at motor ikke blir varm kan være termostaten eller temp sensor på den. Koster ikke all verden å få skiftet. Demonter tomgangsregulator og rengjør denne skikkelig, samt smør den forsiktig opp så den går lett. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar
PMN Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Hei, jeg har en BMW 316i e36 97 modell. Jeg fikk akkurat det samme problemet nå nylig. Vet denne tråden er gammel. Men var det noen som fant en løsning? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Hvis du tar motorvask og har fusk etterpå(noe som er helt vanlig) så er løsningen å tørke opp etter seg. Lenke til kommentar
PMN Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Fant løsningen på min BMW. en ødelagt slange som slapp inn luft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå