proaugust Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hei, Jeg er 15 år, og vil kjøpe lett mc til neste år. Jeg vil helst ha en KTM EXC 125. Men, de har jo 43HK, og jeg lurer på om hvordan du plomberer en sykkel? Så lurer jeg også på når jeg har lov til å fjerne plomberingen, og få brukt alle hestene? Lenke til kommentar
settings Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 sykkelen leveres plombert til 15, er fulleffekt som gi 43 hester. du har IKKE lov å ta plomba (og det skal ikke læres her inne) Lenke til kommentar
multisync Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Du har lov til å ta plomba når du har tungsykkellappen, men da må den også ha betalt hk-avgift for alle 43hk da den ble kjøpt, ellers må det etterbetales når du leverer inn papirene fra verkstedet om at plomba er tatt til biltilsynet. Lenke til kommentar
proaugust Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Ok, hva vil det koste? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Ikke peiling, det koster noen tusenlapper å få verksted til å plombere og få papirene på det. Så senere når plomba skal fjernes er ca. samme pris for å fjerne og få nye papirer går jeg utifra. Google gir deg sikkert svar på hva hk-avgiften er, også er det sikkert et par administrative gebyrer til satans veivesen også. Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Skal du kjøre originalt, ikke kjøp KTM EXC. De har bare 6 hester originalt. Men hvis du ikke skal trimme, så lønner det seg å kjøpe 4-takt. De er billigere i drift, mindre vedlikehold og som oftest behageligere å kjøre. Lenke til kommentar
proaugust Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 De har bare 6 hester originalt. Men hvis jeg kjøper en brukt exc? kan ikke den plomberes til 15HK? Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 De har bare 6 hester fordi de ikke fyller opp kravene for lydnivå og utslippskrav. Lenke til kommentar
settings Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det er ingen som tar deg på å trimme litt, med en god lyddemper på potta. det værste som kan skje er visning, da kan du eventuelt skru den orginal igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå