Gå til innhold

Problemer med Microsoft Sidewinder Precision Pro

Anbefalte innlegg

Som dere kan se fra temaet, er problemet Microsoft. Jeg kjøpte meg Sidewindern for noen år siden, sammen med MS Flight Sim, men den har dessverre stått for seg selv på loftet en god stund nå. Nå har jeg skaffet meg IL 2 Sturmovik, og har funnet ut at en joystick vel er nødvendig i det spillet, og gravde frem igjen Sidewindern. Jeg har fått meg ny maskin siden den gang, og alle eventuelle drivere til joysticken er borte vekk, så jeg har nå trålet nettet i noen timer for å prøve å finne software/drivere til denne stikka, uten å klare det. Lasta ned nyeste versjon av Sidewinder fra microsoft.com, men den fila var av en eller annen grunn corrupt (fikk beskjed om at _setup.exe manglet under install). Har også sjekket flere andre steder, men finner ingenting som fungerer både for denne gamle stikka OG windows 2000. Stikka var opprinnelig kun med en Gameport-utgang, men jeg har satt på en GP->USB-overgang og kobla den i USB-utgangen bakpå maskina (doh). Prøver å lete etter systemenheten, velger Sidewinder osv., men 2k har ikke driverne liggende inne ser det ut til, så det går dårlig. Så da lurer jeg da selvsagt på om noen har en løsning på problemet, eventuelt tips til hvor jeg kan lete. Tenkte jo også på å sende mail til microsoft.no og spørre, men linken på web-sida fungerte ikke. Hurra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo pussig at du også fant frem din Microsoft Sidewinder Precision Pro i går, for det samme gjorde faktisk jeg også. :)

Jeg søkte litt rundt og var borti en side som hadde 2 eller var det 3 drivere for sidewinder med USB tilkobling. Jeg syntest ikke dette var noe for meg for jeg hadde jo Gameport på min joystick. Dette var inntil jeg oppdaget at jeg har jo heller ikke gameport på min PC lenger. Flause :oops:

Jeg har WinXP og jeg leste faktisk at det skulle bare være å koble den til, så skulle XP selv kunne finne drivere. Men hvordan koble den til PC uten USB plugg. Det er da jeg oppdager at du benytter en GP - USB overgang. Har du noen fler opplysninger om denne enheten (hvem selger, pris, skal den fungere som om den var tilkoblet GP, etc) :o

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med drivere til W2k for mine øyne ser kun XP når jeg leter etter drivere. :-?

Lenke til kommentar

Jirre, jeg prøvde å få tak i en Gameport->USB-kobling i en kontorforretning, det viste seg å være ganske så umulig, de leita flere steder på nettet uten å finne noe. De sa dessuten at om de faktisk fant en slik ledning, ville den muligens koste opp imot 200-300 kr. Det førte til at jeg leita igjennom ledningsamlingen min (en heller stor kurv full av diverse dataledninger), og fant akkurat denne overgangen jeg leita etter. Regner med jeg fikk den med i pakken når jeg kjøpte joysticken, aner ikke hvordan den ellers kan ha havnet der, så jeg regner med at du også har en slik liggende et sted. Folka på databutikken anbefalte meg (selvsagt) å betale 500 kr for den nyeste sidewinder-stikka med usb-tilkobling, dette er vel kanskje noe for deg også om du har planer om å spille mye.. Jeg er derimot student, tar meg ikke råd til sånne ting som jeg eventuelt bare ville ha brukt på ett eller to spill, sikkert med måneders mellomrom. Det skal være en 2k-kompatibel driver ute, jeg fant en beskrivelse på hvordan man kunne stille inn en slik på driverguide.com tror jeg det var, men tror ikke jeg orker å lete mer.

Lenke til kommentar

Huff da! Ikke særlig oppløftende lesning. :cry:

Her er det vel bare å hoppe i det sure eplet og kline til med en ny joystick med USB tilkobling. Min Microsoft Sidewinder Precision Pro har faktisk aldri vært brukt. Jeg lastet nok inn driver og konstaterte at den fungerte, men vært brukt, nei det har den ikke. Jeg spiller jo ikke så veldig mye men jeg hadde faktisk tenkt å ønske meg den nyeste fly simulatoren til bursdagen som er like om hjørnet, men jeg får nok heller tenke på noe annet.

Jeg får forsøke å lure min Microsoft Sidewinder Precision Pro over på han som overtok PIII maskinen min sammen med Win98. Kanskje han blir lykkelig. :-)

Det var jo merkelig allikavel for vi snakker jo om et Microsoft produkt :shrug:

Lenke til kommentar

hm, breaking news. Jeg reinstalla alle de forskjellige USB-enhetene i enhetsbehandling med den nyeste VIA 4in1-driveren. Nå ble faktisk joystikka automatisk gjengkjent når jeg plugga i USBen. Fantastisk. Bare synd maskina ikke fungerer som den skal (har begynt å hakke regelmessig, en gang hvert 3. sekund ca, meen det har jeg skrevet om i en annen post.).

Lenke til kommentar
Hei, problemet ditt/deres er at stikka ikke er hverken xp eller 2K kompatibelt.

Jeg måtte kjøpe forcefeedback 2 og bruke 4.0 software fra microsoft, det ble min løsning (hjelper ikke så mye på problemet deres men gir et svar) :(

Dette er jo bare tull, :x sitter selv med denne stikka og den funker jo 100% under winxp, har ikke lagt inn den derre software fra microsoft.

Kjører fra standard gameport også, bare for å nevne det ..........

Lenke til kommentar

Jeg også bruker en gammel gamepad med gameport og det virker selv om den ikke skal være 2k og xp komp.(microsoft sier jo at den gamle med gameport ikke er kompatibel selv, og da finner jeg det som såpass troverdig at jeg gjengir dette for å prøve å hjelpe andre)

Som du kanskje kan lese i innledningen, så er noe av problemet at de IKKE har gameport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...