Gå til innhold

Forsterker, nytt lydkort, eller lavere impedans?


Degeim

Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Jeg kjøpte akkurat Beyerdynamic DT 770 Pro, og er veldig fornøyd med lydkvaliteten, men litt skuffet over volumet. Jeg antar det er fordi jeg kjøpte 80 Ohm-utgaven, og fordi lydkortet mitt ikke er særlig bra (integrert på hovedkortet).

 

Hva kan jeg gjøre for å få muligheten for litt høyere volum? Jeg er ingen ekspert, men jeg tror mulighetene er som skissert i tittelen:

  • Forsterker
  • Nytt lydkort
  • Bytte headsettet i feks 30 Ohm-utgaven

Jeg vil foretrekke alternativ 2 eller 3 hvis det gir godt nok resultat, siden jeg da slipper enda en boks å ha på pulten. Vil vet være en merkbar forbedring ved å bytte til 30 Ohm-utgaven? Taper jeg noe annet ved lavere impedans?

 

Dersom det er lurere å investere i et skikkelig lydkort -- kan noen anbefale et rimelig ett?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den vil fungere, men den er beregnet på bærbar bruk. Selv bruker jeg Fiio E6 (+E3) sammen med iPod'en min og det er helt supert, men til stasjonært bruk ville jeg gått for noe annet (og dessverre dyrere). En forsterker med innebygget DAC vil kunne forbedre lyden ytterligere, og er helt klart noe jeg ville sett på.

 

Hvor mye penger er du villig til å svi av?

 

Helt enkelt vil en forsterker gi samme resultat som lavere impedans ja, men 80 ohmsutgaven går for å ha noe bedre lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...