Degeim Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Hepp! Jeg kjøpte akkurat Beyerdynamic DT 770 Pro, og er veldig fornøyd med lydkvaliteten, men litt skuffet over volumet. Jeg antar det er fordi jeg kjøpte 80 Ohm-utgaven, og fordi lydkortet mitt ikke er særlig bra (integrert på hovedkortet). Hva kan jeg gjøre for å få muligheten for litt høyere volum? Jeg er ingen ekspert, men jeg tror mulighetene er som skissert i tittelen: Forsterker Nytt lydkort Bytte headsettet i feks 30 Ohm-utgaven Jeg vil foretrekke alternativ 2 eller 3 hvis det gir godt nok resultat, siden jeg da slipper enda en boks å ha på pulten. Vil vet være en merkbar forbedring ved å bytte til 30 Ohm-utgaven? Taper jeg noe annet ved lavere impedans? Dersom det er lurere å investere i et skikkelig lydkort -- kan noen anbefale et rimelig ett? Endret 15. november 2012 av Degeim Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 En hodetelefonforsterker vil løse problemene dine. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Slik som denne? http://www.bestsound.no/produkt/fiio-produkter/mobile-hodetelefon-forsterkere/e5-liten-og-kraftfull-hodetelefon-forsterker Vil det ha samme praktiske resultat som lavere impedans? Jeg stoler på at det du sier er riktig -- jeg er bare nysgjerrig på litt bakgrunnsstoff. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Ja, den vil fungere, men den er beregnet på bærbar bruk. Selv bruker jeg Fiio E6 (+E3) sammen med iPod'en min og det er helt supert, men til stasjonært bruk ville jeg gått for noe annet (og dessverre dyrere). En forsterker med innebygget DAC vil kunne forbedre lyden ytterligere, og er helt klart noe jeg ville sett på. Hvor mye penger er du villig til å svi av? Helt enkelt vil en forsterker gi samme resultat som lavere impedans ja, men 80 ohmsutgaven går for å ha noe bedre lydkvalitet. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Okei, takk for utdypingen. Da går jeg for noe annet (og dessverre dyrere). Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å holde det under en tusenlapp hvis det lar seg gjøre. Endret 15. november 2012 av Degeim Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Fiio E10 er et greit sted å begynne. Du kan også sjekke ut Argon HA1. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Takk, da kjøper jeg en av dem. Hvordan er USB-tilkoblingen for lydkvalitet, sammenlignet med 3.5mm og slike dyre SPDIF-greier? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 USB-tilkoblingen gjør at du unngår lydkortet, så all behandlingen av lyd foregår i forsterkeren. Det er det som kalles en DAC eller D/A converter (digital til analog). Du slipper altså å sende lyden gjennom en dårlig konvertering og hodetelfonutgang, for ja; de aller fleste er dårlig. 1 Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Ah, snedig. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå