tore- Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Trenger litt hjelp her, prøver å finne ut av noe men jai får det ikke te! Til saken, jeg har 5 celler, A1 til E1. Jeg vil hente ut den cellen som har størst verdi. Tenkte jeg skulle bruke noen HVIS formler, men jeg fant ingen god løsning. Tips? Lenke til kommentar
offko Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Du behøver ingen makro for det. Det kan kjøres med Excel sin "Størst"/"Max" formel: Plasser markøren i en celle og skriv: =Størst(A1:E1)/=Max(A1:E1) Lenke til kommentar
tore- Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Hvor finner man alle slike formler? Søkte i hjelp men fant bare SUMMER og andre. Lenke til kommentar
offko Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 he he I XP finner du "more functions" på høyrepilen til "zigma"-knappen (autosummer) I tidligere office-versjoner er det en egen funksjonsknapp "fx" Begge disse gir kurante muligheter til å lete etter funksjoner. (i nødsfall finnes det samme på Insert-menyen - Insert | Function) Det kan være lett å gå i surr, det er vel over 350 innebygde funksjoner;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå