Gå til innhold

Hvilke porter/port bruker MSN 6.0?

60C

Anbefalte innlegg

Mulig at denne hører hjemme under hardware, eller begge men..

MSN funker smertefritt ved vanelig tekst bruk, men ikke med mick og web kamera.

Dette oppsto etter at jeg satte opp en router.

Det er en SMC Barricade Broadband Router med 4-port 10/100 svitch, SP1 firewall.

Regner med at det er brannmuren i routeren som gjør dette.

ISP: Tiscali 704/128

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok har funnet ut noe.

Åpne så mange TCP-porter du kan mellom 6891 og 6900.

Konfigurer TCP-portene slik at socketer på en port er åpne for en utvidet tidsperiode.

Hvordan gjør jeg dette?

hvilken ( IP) adresser skal jeg legge inn for å tilate msn?

Multiple PCs can be exposed to the Internet for two-way communications e.g. Internet gaming, video conferencing, or VPN connections. To use the DMZ, you must set a static IP address for that PC.

Public IP Address? Client PC IP Address?

Jeg har enabla UPnP(Universal Plug and Play) Setting.

Lenke til kommentar

Denne informasjonen er for nettverksansvarlige og dem som vet hvordan man konfigurerer datamaskinsystemer som har brannmurer eller nettverksadresseoversettere (NAT - network address translators).

Hvis MSN Messenger ikke kan opprette en direkte tilkobling til Internett fra datamaskiner eller nettverk som er bak brannmur eller NAT, vil det bli gjort et forsøk med de samme tilkoblingsinnstillingene som brukes av standard webleser. Hvis MSN Messenger kobler til på denne måten, begrenses funksjonene til å kunne sende øyeblikkelige meldinger og se hvilke kontakter som er pålogget.

Hvis du vil ha best mulig ytelse og full funksjonalitet ? inkludert overføring av filer ved hjelp av MSN Messenger ? foreslår vi at du prøver å konfigurere proxy-serverne på en måte som gjør at nettverket eller datamaskinen kan kobles direkte til MSN Messenger-serverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...