RottePostei Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Savner et forum for SQL (slik som det finnes for ASP, PHP, javascript etc.) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Dette er eit svært godt poeng, eg skal ta dette opp internt. Foreløpig kan SQL-relaterte postar lett postast under PHP-forumet; dei som les dette forumet har vel relativt god kompetanse når det gjeld SQL. Så skal eg passe på at ingen stenger posten din for feilposting imens. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Syns å huske at dette spørsmålet var oppe tidligere en gang. Da var "holdningen" til flere at man ikke trengte egne forum til hvert enkelt tema og at flere allikevel poster spørmål om SQL andre i andre deler under det aktuelle språket de bruker. Synes selv et SQL-forum vil være på sin plass siden en allerede har delt opp såpass nøyaktig allerede. SQL er jo tross alt en viktig del. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Foreløpig kan SQL-relaterte postar lett postast under PHP-forumet; dei som les dette forumet har vel relativt god kompetanse når det gjeld SQL. Så skal eg passe på at ingen stenger posten din for feilposting imens. Joda, men det virker litt fjernt å leite under php, dersom man skal kommunisere med en database i f.eks. java, og ikke får en SQL-setning til å funke. Feilposting? Er ikke dette en "forslagsboks" da? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Feilposting? Er ikke dette en "forslagsboks" da? Tror han mente at poster om SQL i PHP-forumet ikke ville bli stengt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Enig i at man bør poste under "sitt eget språk". Vet ikke hvor ofte man trenger hjelp til rene sql ting - som oftest er det vel i forbindelse med kobling til andre språk. Skal vedde på at jeg ikke får mye hjelp hvis jeg spør om java-sql under php forumet. Dessuten så er ikke sql bare sql lenger. Vedder på at kompetanse her på forumet stort sett ligger i mysql, mens oracle-databaser bruker litt anderledes syntaks igjen... Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Blåser litt liv i denne igjen jeg. Synes det høres ut som en god ide med et Database/SQL forum. Er gjevnlig spørsmål om sql i php forumet, og mye av det har lite med php å gjøre. Ville uansett gjøre det betydelig lettere for folk som søker hjelp angående databaser og sql å ha et eget forum hvor den kunnskapen lå lett tilgjengelig. Hvis man skal prøve å leite seg fram til noe nyttig informasjon om SQL/Databaser på forumet nå, så kan man igrunn gi opp før man har begynt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Ja en egen del for databaser hadde gjort seg..! Design av en database kan fort bli litt vrient så da hadde det ikke gjort seg noe med ett forum Og da seff databaser generelt! Så da håper jeg på att det blir noe (sitter btw. og setter opp en mysql database nå) Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Ja en egen del for databaser hadde gjort seg..! Støttes Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Er også interessert i et eget forum for SQL. Hvis jeg leter etter noe spesifikt om SQL, så pleier jeg ikke å sjekke i PHP-forumet. Kirikiri Lenke til kommentar
PoseFant Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har planer om å starte et eget forum dedikert til SQL og databaser, tenker i første omgang på et samarbeide med diverse etablerte entiteter som finnes fra før. Forumet vil etterhvert legges ut på http://www.sqlserver.no --- /pF Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Eit databaseforum er no oppretta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå