Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns å huske at dette spørsmålet var oppe tidligere en gang. Da var "holdningen" til flere at man ikke trengte egne forum til hvert enkelt tema og at flere allikevel poster spørmål om SQL andre i andre deler under det aktuelle språket de bruker. Synes selv et SQL-forum vil være på sin plass siden en allerede har delt opp såpass nøyaktig allerede. SQL er jo tross alt en viktig del.

Lenke til kommentar
Foreløpig kan SQL-relaterte postar lett postast under PHP-forumet; dei som les dette forumet har vel relativt god kompetanse når det gjeld SQL. Så skal eg passe på at ingen stenger posten din for feilposting imens.

Joda, men det virker litt fjernt å leite under php, dersom man skal kommunisere med en database i f.eks. java, og ikke får en SQL-setning til å funke.

Feilposting? Er ikke dette en "forslagsboks" da?

Lenke til kommentar

Enig i at man bør poste under "sitt eget språk". Vet ikke hvor ofte man trenger hjelp til rene sql ting - som oftest er det vel i forbindelse med kobling til andre språk.

Skal vedde på at jeg ikke får mye hjelp hvis jeg spør om java-sql under php forumet.

Dessuten så er ikke sql bare sql lenger. Vedder på at kompetanse her på forumet stort sett ligger i mysql, mens oracle-databaser bruker litt anderledes syntaks igjen...

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Blåser litt liv i denne igjen jeg. Synes det høres ut som en god ide med et Database/SQL forum. Er gjevnlig spørsmål om sql i php forumet, og mye av det har lite med php å gjøre. Ville uansett gjøre det betydelig lettere for folk som søker hjelp angående databaser og sql å ha et eget forum hvor den kunnskapen lå lett tilgjengelig. Hvis man skal prøve å leite seg fram til noe nyttig informasjon om SQL/Databaser på forumet nå, så kan man igrunn gi opp før man har begynt...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-df17e

Ja en egen del for databaser hadde gjort seg..!

Design av en database kan fort bli litt vrient så da hadde det ikke gjort seg noe med ett forum :) Og da seff databaser generelt!

Så da håper jeg på att det blir noe :)

(sitter btw. og setter opp en mysql database nå) :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...