Gå til innhold

Stillegående 1,33ghz ???


Anbefalte innlegg

Hei!

Takk for at du tar deg tid til å lese dette.

Jeg har kjøpt en t-bird på 1,33ghz og har thermaltakes copper orb. Denne vifta bråker ca29db

noe som oppfattes som mye da PC-en er en student/skrive pc. Jeg vil ha en stillegående pc !!!

Har du forslag, kom med dem.

Prisklasse under 1000kr, og ikke vannkjøling.

NB: kabinettet mitt er aopens miditower.

Dessuten burde også cpu tempen. være på mindre enn 45 grader, men det er vell bar en ren ønsketenkning. Nå er den på ca 50 grader +-7grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Andlier, hvis den i det hele tatt skal være i nærheten av vannkjøling må du ha en tjukk delta jetmotor på toppen og veldig lav kabinett temp...

 

Denne mannen vil ha stillhet.

 

Kjøp en 12 dB papst til fronten, kanskje en til psuen og. Så pakker du på en grei og støysvak kjøler som silent viking eller en av zalman flowerene.

 

Så kan du kjøre ned spenningen på cpuen i bios. Den til rundt 1.6V hvis det er stabilt. Det vil sjeive av et par grader på cpuen din også.

Lenke til kommentar

det er mest snakk om cpu-vifta når det kommer til støydemping, og det er jo forsåvidt ikke uten grunn - men det som er viktig å være klar over er at psu-vifta også kan bråke "hardt og brutalt"... hadde noen sagt det til meg for noen uker siden, hadde jeg nok humra litt og rista på huet, men da hadde jeg heller ikke en zalman 6000-cu cpu-vifte på en halv kilo heller :smile: for etter at jeg bytta ut min gamle globalwin(d) vifte med denne, veit jeg hvor mye psu vifta bråker! har stilt rpm på cpu-vifta ned på et uhørbart nivå, men fortsatt er det nesten like mye irriterende viftesus fra boksen (nå nevner jeg ikke ibm-diskene mine som heller ikke er beskjedne).

kan hende det bare er min 300w aashima psu-vifte som bråker så mye, men det har jeg ikke noe tro på. så ikke tro at all støyen fra pc-burken stammer fra cpu-vifta - for det stemmer veldig dårlig!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 18:29, EvilHomer skrev:

kan hende det bare er min 300w aashima psu-vifte som bråker så mye, men det har jeg ikke noe tro på.


 

Hadde en 350W Aashima en gang i tiden. Tok ut viftene på denne. Dette er de dårligste 80mm jeg noen har sett. Vi tok dem ut og satte dem på 5V. Da roterte de veldig sakte, men likevel skranglet de som ¤##"¤ !

Lenke til kommentar

On 2002-03-05 23:15, Andlier skrev:

Kjøp en swiftech MCX462. Denne kjøler ekstremt bra. Ligger nesten på linje med vannkjøling.

Du trenger ikke mer enn en papst 12dB vifte på denne.

Tipper tempen fremdeles vil ligge under 40 grader.

 

Noen some vet sikkert at det vil holde med ei 12db vifte på denne kjøleribba. Hørtes litt for drømmeaktig ut, men er det sant/mulig er det jo himmelsk stillhet!

Blir spesielt glad hvis noen fra netconnection eller microplex kan bekrefte/avkrefte dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...