Boralis Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei, jeg holder på og innstalerer en maskin med et Abti NF7-S V 2,0 med en batron 2500+, problemet er at jeg ikke kommer inn i bios eller noe, når jeg trykker del kommer det kun en blå stripe nede på skjermen. Har sjekket ram og grafikkortet dette finner den også når den starter. Hva f.. er galt Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 hadde et liknende problem med min kompis sitt, da hadde chipsettet svidd seg, (south bridge) sjekk etter der du! om det ligger noe på det! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Prøv å koble fra eventuelle vifter på hovedkortet, eller koble dem rett på PSU. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Ikke lett å si, men har du kobbla til ATX12V1 kontakten? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Vel nå klarer jeg å komme inn i bios,men det må mange forsøk til, restrter maskinen en 10-12 ganger så plutselig kommer den. dette skjer hver gang jeg prøver, i tillegg kan jeg ikke gå inn i den delen av bios der alle verdier for temp og strøm er da låser den seg der og jeg må restarte for å komme ut, resten av biosen funker fint. Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei! Sjekk http://www.abit-usa.com/downloads/bios/bio...ies=1&model=124 Kan jo hjelpe med BIOS oppdatering, da dette kortet i utgangspunktet har problemer med 2500+ Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei, jeg holder på og innstalerer en maskin med et Abti NF7-S V 2,0med en batron 2500+, problemet er at jeg ikke kommer inn i bios eller noe, når jeg trykker del kommer det kun en blå stripe nede på skjermen. Har sjekket ram og grafikkortet dette finner den også når den starter. Hva f.. er galt Du må nok oppdatere til nyeste BIOS versjon. Dette er et kjent problem hvis du f.eks har en vifte som går på lavt turtall (kan også ha andre årsaker). I BIOS versjon 1.6 ble blant annet dette fikset: "4. Fixes the problem if FAN speeded too slow, system would hang at BIOS screen or at watching the status in PC health Status screen." Nyeste BIOS for NF7-S v2.0 er 1.8.: http://fae.abit.com.tw/download/bios/nf7-s..._2.0/nf7d18.exe Flasheprogram for DOS følger med. Jeg pleier å starte opp i DOS-modus med en Win98 oppstartsdiskett. Deretter kan du bare kjøre runme.bat, så går alt automatisk :-) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Men hvorfor påstår bios at jeg har en 3200+ når jeg har en 2500+, var iallefall det jeg bestilte :o Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Abit NF7-s har problemer med barton2500+ Det med at det tror du har en xp3200+ blir fikset gjennom en biosoppdatering... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Men hvorfor påstår bios at jeg har en 3200+ når jeg har en 2500+, var iallefall det jeg bestilte :o Som sagt: Legg inn nyeste BIOS. Det fikser mange problemer. Utdrag fra BIOS 1.8: "5. Fixed the problem that Barton 2500+ CPU is occasionally detected as Barton 3200+." Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 OK,jeg fant feilen. Det var floppyen som var årsaken. Har oppdatert bios og alt funker perfekt, så takk for hjelpen. Kjører nå på 2,2 med 400mhz bus alt er stabilt , temp syst 30 grader cpu 45 grader Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 nå kjører jeg 210 x 11 med minnet på420 Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 nå kjører jeg 210 x 11 med minnet på420 Begynner å ligne noe nå :-) Selv kjører jeg på 215*11 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 nå kjører jeg 210 x 11 med minnet på420 pass på at Intelmaskinen din ikke blir sjalu nå Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 nå kjører jeg 210 x 11 med minnet på420 pass på at Intelmaskinen din ikke blir sjalu nå Ingen problemer med sjalusi her :wink: Har nå kommet til 218 x 11 og det er bra da jeg har en kjøler til ca 140.- Skulle vel vert teste med vannkjøling Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 OK,jeg fant feilen. Det var floppyen som var årsaken.Har oppdatert bios og alt funker perfekt, så takk for hjelpen. Kjører nå på 2,2 med 400mhz bus alt er stabilt , temp syst 30 grader cpu 45 grader Floppyen var årsaken? Hvordan? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 OK,jeg fant feilen. Det var floppyen som var årsaken.Har oppdatert bios og alt funker perfekt, så takk for hjelpen. Kjører nå på 2,2 med 400mhz bus alt er stabilt , temp syst 30 grader cpu 45 grader Floppyen var årsaken? Hvordan? Det vet jeg ikke fjernet den og satte i en annen alt ok,satte tilbake den første alt tryner,så det er vel en feil i printkortet vil jeg tro,søpla neste :wink: Lenke til kommentar
Chrixz Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 JEg har noe av det samme problemet tror jeg, men kommer ikke inn i bios i det helle tatt. Eneste merkbare som skjer sår jeg skrur på pcen er at viftene skrur seg på, og det lyser et rødt lys, og et grønt blinkende, på hovedkortet. etter en liten stund skrur den seg av igjen. Det røde lyset er fortsatt på hovedkortet når den er skrudd av. For å få den på igjen da, må jeg ta ut strømen til hovedkortet, og putte den inn igjen mens strømmen er på. Men som sagt, jeg får ingenting opp på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå