Karbos Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Noen som har erfaringer med eve-online. Synes det ser bra ut, men er det bra? Er veldig interresert i tilbakemeldinger på dette spillet. Alle svar velkommen. Jeg digger alle sci-fi spill, og synes fortsatt privateer sitter best i sjela ennå. Lenke til kommentar
rivaldo Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 glem dette spillet. tar ALT for lang tid. ta deg heller en tur hit og last ned noen mod'er til Freelancer(du har vel det sant?). http://www.lancersreactor.com/t/ Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Spilte spillet i beta, og det var kanskje kult de første 10-15 dagene, men så ble det bare det samme om og om igjen, ikke akkurat et spill jeg ville satset på! Kjøp heller noe annet, men den beste måten å teste ut om spillet er noe for deg er å teste det selv.. Lenke til kommentar
Baxe Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg spiller EVE og har gjort det siden BETA dagene, vel verdt pengene spør du meg. Ting begynner å sette seg ordentlig og jeg synes det bare blir bedre og bedre. ok la meg forkalre en del "basics". Du kan selv velge hva du vil gjøre, ta "Agent" missions, mine asteroider, jakte npc pirater, kjøpe/selge varer på markedet, produsere skip/utstyr etc. "Agent Missions": Du starter med en vanlig lvl1 training agent. Han vil hjelpe deg med et par missions som hjelper deg i gang med spillet. Vel verdt å ta tid til å ta de første "hjelpe missions". Når du har tatt en del missions for han vil du få en ny agent i kontakt boken din. Du kan da dra opp og gjøre nye missions for han/hun. Etter hvert som du har tatt missions for denne agenten vil han gi deg nye agenter du kan ta jobber for. Og etter en del gode jobber vil du få lvl2 agenter i din kontaktbok. Jobber for lvl2 agenter er bedre betalt og litt mer krevende. Etter en del jobber for lvl2 agent så kan du få en lvl3 agent osv. Topp nivået er lvl5 agenter. Det er flere som tar Agent missions for tiden da de kommer til å droppe unike items bare denne veien. Så å ta jobber for Agenter kan betale for seg i lengden selv om betalingen for en del oppdrag er dårlig så endrer du din status for det selskapet/faction du tar jobb for. Mining: Dette vil du nok ikke komme utenom. Alle ting i EVE er bygget opp av forskjellige mineraler du finner i Asteroider. De helt vanlige mineralene finner du i de vanligste asteroidene som finnes overalt. De mer sjeldne og verdifulle mineralene finnes kun langt fra "alle manns land" og vanlighvis i systemer med ingen "spacestation" du kan dokke i. I lavere security systems er og NPC piratene i asteroid beltene mye tøffere enn i høyere sec. systems. Skal du spille EVE må du nok regne med en del mining, men ikke all mining er kjedelig. Nokså vanskelig i de tøffeste områdene og der må du og passe deg for "player pirates" og. Jakte NPC pirates: Vel istedenfor å mine så kan du utforske EVE og dra ut i asteroidbelter å jakte på NPC pirates. Alle disse har en bounty på seg og jo lenger ut i "low sec. space" du drar jo høyere blir bountyen og verre blir piratene og "kille". Alle piratene dropper noe l00t, men mesteparten av l00t'en er ikke noe særlig og den "resirkulerer" du i en stasjon med denne tjenesten tilgjengelig. Er du så heldig å få tak i noe god l00t du ikke trenger selv så er det ofte mye penger å tjene. Vanligvis så er utstyret du har på skipet ditt mer verdt enn selve skipet ditt . Det finnes og en del gamle forlatte space stations som ikke er på kartet og som du må finne selv. Disse har som regel en liten gruppe NPC pirates som passer en "container". Noen slike abandon stations er vanskeligere enn andre da noen npc pirates er ganske så tøffe alene, men morro er det. Markedet: Det finnes to typer utstyr du kan kjøpe og selge på markedet og det er "trade goods" og vanlige skip/utstyr etc. Du kan kjøpe billig i en region og selge for en fortjeneste i andre regioner. Noen varer er mer etterspurt enn andre osv. Vanlig utstyr/skip/ammo selges ikke alle steder og du kan tjene en del penger på å levere varene ut og skape ditt eget marked. Produsere: Du kan kjøpe (av og til i npc pirate drops) et Blueprint og med dette produsere skip/utstyr etc. Det må du gjøre i en stasjon som du har leid en "factory slot" i. I de mest populære områdene er disse fabrikk slottene populære og det kan hende du må flytte litt på deg for å finne en ledig en. For å kunne produsere må du ha alle mineralene klar og tiden og hvor mye mineraler det tar å produsere avhenger av dine "skills" blant annet. For å kunne gjøre/bruke en del ting i EVE så trenger du en "skill" for dette. I begynnelsen så får du en del skill når du lager karakteren din og må deretter trene den opp. De fleste "skills" kan kjøpes, men det finnes noen skills som kun er tilgjengelig ved "creation" foreløpig. Det kan hende du må ha jobbet opp en skill til en hvis lvl før du kan begynne og trene andre skills. Du kan ha 3 karakterer i EVE, men kan bare trene en om gangen. Så fleste parten trener opp en karakter og bruker en av de to andre til eventuelle spesial skills de har lyst å ha tilgang til. EVE bygger mye på "corporations" og jeg vil anbefale at du prøver å finne et som passer din spillestil. Ting kan bli mye bedre og enklere med å ha noen å spille sammen med. Det er noen "skills" som tar veldig lang tid å trene opp og det er mye bedre å ha noen i "corperation" din som kan gjøre jobben istedenfor at du kaster vekk ressurser og tid på å trene opp skills. Alle "systemene" i EVE er bygget opp i "security status" fra 1.0, 0.9, 0.8 --->0.0 hvor 1.0 er "safe systems". Hvis du skyter en spiller i de øverste security lagene så vil du miste MYE på din security rating og kan risikere at politi skip vil skyte på deg "on sight". Så ikke gjør noe dumt der fordi det tar tid å bygge opp igjen statusen din :wink: . ok nok for i dag, hvis det var noe annet du lurte på så bare spør :-) Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg spiller også EvE, og digger det vilt. Glem tradisjonnele RPG spill med powerleveling, her er det reisen som teller. Gjør akkurat hva du vil, når du vil. Det tar ikke for lang tid, det tar akkurat den tiden det tar. Lenke til kommentar
Über Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 en vis mann sa en gang: "it's like doing your taxes... in space" Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 har hørt at det største probleme til EVE er at galaksen føles så tom ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå