Gå til innhold

Hvilen pad er best? Ipad-Android eventuelt (noen andre)?


tomacro

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ute etter deres meninger om hvem nettbrett som er best?

 

Jeg kunne tenkt å kjøpt meg en slik en for å ha den , der det er praktisk.

 

Men hvem burde jeg gått for og hvorfor?

Hvilken muligheter har jeg med de forskjellige.

 

Jeg håper fanboys ser bort ifra å svare,hvis de uansett ville gått for deres favoritt fordi dere liker merke best.

Jeg spør rett og slett pgr av mulightene man har og kvaliteten i selve nettbrettet.

Noen kåringer man kan sjekke noe sted hva testene tilsier?

Endret av tomacro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelene med iPaddene er at alt er så bra skreddersydd til den, alt er lagd spesielt til akkurat den. Den følelsen vil du aldri få med noe android-nettbrett. Det som er skipt er at hjemskjermen alltid vil bestå av ruter og et bilde, i motsetning til android, der du kan sette sammen hjemskjermen på så mange forskjellige måter du har lyst til.

 

Nja. Hva med Spotifyappen til iPad? Vet ikke om de har fiksa det nå, men om de har gjort det tok det en del år. Hva mener du med skreddersydd? At alt er kjappere? Det vil jeg neppe påstå. Å spille Angry Birds på en iPad og en Galaxy Tab 2 kjennes helt likt ut, hvertfall etter min mening.

 

 

Edit: Må også legge til at de aller fleste appene til iPad som er kjent, også finnes i en eller annen variant for Android, så det spiller svært liten rolle hva du velger med mindre du har noen veldig sære spill/apps du vil benytte som kun funker på den ene eller andre typen.

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

Det er egentlig litt smak og behag, hva som passer best. Mange sier Ipad er det beste pga stabilitet og design, og mange liker android pga friheten og mulighetene med de.

 

Jeg har hatt både ipad 2 og en android basert Motorola Xoom, og jeg må nesten si at Motorolaen var bedre til mitt bruk.

 

Fruen i huset mente også det samme, pga støtte for flash og muligheter for og se film online. (det finnes helt sikkert en app for det også)

 

Det er litt vanskelig og si hva som passer best til deg, uten og ha noen kriterier for hva du kommer til og bruke den mest til.

 

linker til noen tester av dinside.no http://www.dinside.no/tester/nettbrett

 

Håper dette hjelper litt

Lenke til kommentar

@iNeo: Ja, hva med Spotify for iPad? Den skreddersydde iPad-versjonen har vært tilgjengelig siden begynnelsen av mai: http://www.spotify.c...potify-on-ipad/

 

Den nye iPad (4) med Retina display er vesentlig raskere enn Samsung Galaxy Tab 2 - vi snakker om 5-10 ganger bedre grafikkytelse i OpenGL. Selv iPad 2 er mye raskere enn Galaxy Tab 2.

 

At en app finnes i"i en eller annen variant for Android" vil i de fleste tilfeller si laget for telefoner med relativt små skjermer, med simple skaleringsmetoder for større skjermer og høyere oppløsning. Det blir en helt annen og bedre opplevelse med apps som er skreddersydd for store nettbrett, slik tilfellet er med ca 250.000 apps som er spesifikt tilpasset iPad.

 

 

@Mr.Fekene: Å se online film med iPad er ikke og har aldri vært et problem. Ja, det finnes selvsagt apps for det fra de fleste større filmtilbydere, men det funker også fint i nettleseren i mange tilfeller fordi så mange nettsteder som tilbyr film etterhvert har oppdaget at man kan streame film uten å bruke proprietære teknologier som Flash eller Silverlight.

Flash er forresten en rimelig død teknologi når det gjelder nettbrett, ifølge både Adobe og Google, all utvikling er stoppet og det støttes i utgangspunktet ikke for de nyeste versjonene av Android.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja. Hva med Spotifyappen til iPad? Vet ikke om de har fiksa det nå, men om de har gjort det tok det en del år. Hva mener du med skreddersydd? At alt er kjappere? Det vil jeg neppe påstå. Å spille Angry Birds på en iPad og en Galaxy Tab 2 kjennes helt likt ut, hvertfall etter min mening.

 

 

Edit: Må også legge til at de aller fleste appene til iPad som er kjent, også finnes i en eller annen variant for Android, så det spiller svært liten rolle hva du velger med mindre du har noen veldig sære spill/apps du vil benytte som kun funker på den ene eller andre typen.

det jeg mente med skreddersydd er at de har en egen app som bruker skjermstørelsen. Med android vil man oftere merke at det bare er telefon-utgaven av appen som er strekt ut. Til ipad vil man oftere finne en app som er ulik telefon-utgaven.

Lenke til kommentar

det jeg mente med skreddersydd er at de har en egen app som bruker skjermstørelsen. Med android vil man oftere merke at det bare er telefon-utgaven av appen som er strekt ut. Til ipad vil man oftere finne en app som er ulik telefon-utgaven.

 

Du som har litt peiling på dette

 

Hvordan vil sider som viaplay,, sumo osv funke på android

 

la oss si hvis man skal se filmer/leie fotballkamper/filmer osv

 

vil dette være en ordentlig nettside eller som på en android mobil?

Lenke til kommentar

 

 

Du som har litt peiling på dette

 

Hvordan vil sider som viaplay,, sumo osv funke på android

 

la oss si hvis man skal se filmer/leie fotballkamper/filmer osv

 

vil dette være en ordentlig nettside eller som på en android mobil?

 

Dette vil variere. For eksempel bruker du nettleseren Dolphin Browser på Android, så har du muligheten til å velge 'User Agent'. Du kan se siden som du ville gjort på PCen, som på iPhone og iPad og Android.

Selv så må jeg ofte velge iPhone mode hvis jeg skal spille av noen klipp fra TV2 feks eller andre sider. Android fungerer ikke spesielt godt til å spille av klipp/serier osv på nettet.

 

Men med Dolphin og endre User Agent så løser dette det.

 

Selv ville jeg kanskje gått for iPad. Føler at Android fungerer best på telefon. Ellers så har du jo Windows 8 brettene, du kan ta å lese litt på amobil eller andre sider som tester brettene for å få litt bedre innsikt i hva du får :)

Lenke til kommentar

Du som har litt peiling på dette

 

Hvordan vil sider som viaplay,, sumo osv funke på android

 

la oss si hvis man skal se filmer/leie fotballkamper/filmer osv

 

vil dette være en ordentlig nettside eller som på en android mobil?

når det gjelder nettsider, så vil det ikke være så stor forskjell på et android nettbrett og en ipad. eneste som har noe å si da er vel om man har en nettleser som kan vise sida i fullskjerm, noe de fleste nettbrett kan nå.

du kan jo se på den videoen her, som samenligner ipad mini mot nexus 7. Hopp 1 min inn i videoen så slipper du å se skjermstørelsen sammenlignet :p

den er kanskje lagd av apple, men det er jo fakta :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...