AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hei går det an å være A-seksuell, men samtidig kunne forelske seg i en av det motsatte kjønn (eller det samme)? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Joda, det er fullt mogleg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Joda, det er fullt mogleg. Er ikke sex en viktig del av et forhold? Hvordan kunne et par hvor den ene er a-seksuell ha noe som helst tenningsmoment? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Er ikke sex en viktig del av et forhold? Hvordan kunne et par hvor den ene er a-seksuell ha noe som helst tenningsmoment? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Enten er begge partar a-seksuelle, eller så må den seksuelle parten legge sexlivet på hylla. Eller opne for at vedkomande kan få utløp for sine seksuelle lystar utanom førehaldet. 2 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Å være aseksuell betyr at du ikke har noen seksuell tiltrekning, men du er fortsatt i stand til å inngå ett romantisk forhold. Seksuell tiltrekning og romantisk tiltrekning er to forskjellige ting. Veldig mange som forveksler lyst med følelser. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Enten er begge partar a-seksuelle, eller så må den seksuelle parten legge sexlivet på hylla. Eller opne for at vedkomande kan få utløp for sine seksuelle lystar utanom førehaldet. Å være aseksuell betyr at du ikke har noen seksuell tiltrekning, men du er fortsatt i stand til å inngå ett romantisk forhold. Seksuell tiltrekning og romantisk tiltrekning er to forskjellige ting. Veldig mange som forveksler lyst med følelser. Skjønner. Men selv om man er A-seksuell så er man istand til å ha sex? Og hvordan er det a-seksuelle forelsker seg da, hvis de ikke vil reprodusere? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Skjønner. Men selv om man er A-seksuell så er man istand til å ha sex? Og hvordan er det a-seksuelle forelsker seg da, hvis de ikke vil reprodusere? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Ein a-sexuell har ikkje glede av sex. Blir ikkje på nokon måte opphissa. Teknisk sett er det mogleg å ha sex, men det blir berre vondt. Ein kan ikkje styre kjenslelivet, veit du. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Ein a-sexuell har ikkje glede av sex. Blir ikkje på nokon måte opphissa. Teknisk sett er det mogleg å ha sex, men det blir berre vondt. Ein kan ikkje styre kjenslelivet, veit du. Hva hvis man ser på det rent fysiske ved at vagina stimulerer penis f.eks? Men hvordan kan man forelske seg hvis man ikke ønsker sex? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hva hvis man ser på det rent fysiske ved at vagina stimulerer penis f.eks? Men hvordan kan man forelske seg hvis man ikke ønsker sex? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 A-seksuelle har vel fortsatt hormoner? 11-åringer kan vel forelske seg uten å forstå seg på sex? 2 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Hva hvis man ser på det rent fysiske ved at vagina stimulerer penis f.eks? Men hvordan kan man forelske seg hvis man ikke ønsker sex? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Man forelsker seg for eks. i personens verdier, synspunkter ol. Nå blander du seksuell tiltrekning med følelser. Det er en grunn til at det ofte skjærer seg i ett fuckfriend forhold, siden du føler at den gleden du får av personen er en forelskelse, noe det ikke er. De klarer ikke å skille rusen man får av sex, imot ekte følelser. De sier at kjærlighet gjør blind, men det gjør også lyst, altså seksuell tiltrekning. Endret 15. november 2012 av Cakenommy 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 A-seksuelle har vel fortsatt hormoner? 11-åringer kan vel forelske seg uten å forstå seg på sex? Man forelsker seg for eks. i personens verdier, synspunkter ol. Nå blander du seksuell tiltrekning med følelser. Det er en grunn til at det ofte skjærer seg i ett fuckfriend forhold, siden du føler at den gleden du får av personen er en forelskelse, noe det ikke er. De klarer ikke å skille rusen man får av sex, imot ekte følelser. De sier at kjærlighet gjør blind, men det gjør også lyst, altså seksuell tiltrekning. Er bare det at jeg har aldri har hatt noen særlige seksuelle behov, men har forelsket meg. Skjønner bare svært lite, vet heller ikke om jeg er A-seksuell, heterofil eller hva jeg er. Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Hvor gammel er du? 19 år. Har skjedd også at jenter begynte å kline med meg, og har også hatt lyst til å prøve det ut, men har aldri synes det er noe spesielt, venter liksom på at det skal bli ferdig. Har som sagt aldri vært noe særlig seksuelt tiltrukket før, men har forelsket meg i en jente.. Aner ikke hva jeg skal gjøre eller hva det er jeg faktisk føler. Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Ikke alle som liker å kline, men det betyr fortsatt ikke at du ikke kommer til å like sex. Du har aldri hatt sex, dermed vet du ikke om det er noe å savne eller ikke. Enkelte hater forspill, andre elsker det! Med andre ord, fordi om du ikke liker kyssing og klining, utelukker ikke det resten, ikke før du har prøvd det. Ta det i ditt eget tempo. Du er bare 19 år enda, og det er ingenting galt i å være jomfru. Mener ikke at du skal gå å ha sex for å se om du liker det eller ikke, gjør det når du føler du er klar for det og vil selv. Kan være flere faktorer som spiller inn pga at du ikke vil ha sex og, for eks. prestasjonsangst. Ikke gi deg selv en definisjon om hva du mener du er enda, da er det lett at du utelukker deg selv mulighetene for å finne ut hvordan du er som person. Å være ung og usikker er helt normalt. Flere kan gå gjennom hele livet uten å virkelig få et svar på hva som tilfredstiller dem. Vi forandrer oss etter erfaringer og opplevelser. Det du kan finne interessant ên dag, kan bli dønn kjedelig en annen dag pga du fant noe mer tilfredstillende. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Ikke alle som liker å kline, men det betyr fortsatt ikke at du ikke kommer til å like sex. Du har aldri hatt sex, dermed vet du ikke om det er noe å savne eller ikke. Enkelte hater forspill, andre elsker det! Med andre ord, fordi om du ikke liker kyssing og klining, utelukker ikke det resten, ikke før du har prøvd det. Ta det i ditt eget tempo. Du er bare 19 år enda, og det er ingenting galt i å være jomfru. Mener ikke at du skal gå å ha sex for å se om du liker det eller ikke, gjør det når du føler du er klar for det og vil selv. Kan være flere faktorer som spiller inn pga at du ikke vil ha sex og, for eks. prestasjonsangst. Ikke gi deg selv en definisjon om hva du mener du er enda, da er det lett at du utelukker deg selv mulighetene for å finne ut hvordan du er som person. Å være ung og usikker er helt normalt. Flere kan gå gjennom hele livet uten å virkelig få et svar på hva som tilfredstiller dem. Vi forandrer oss etter erfaringer og opplevelser. Det du kan finne interessant ên dag, kan bli dønn kjedelig en annen dag pga du fant noe mer tilfredstillende. Takk for bra svar Cakenommy! Det er jo iallefall "lettende" å vite det med klining. Men altså jeg har aldri hadde noen særlig seksuelle.. behov. Og høres kanskje rart ut, men det å stikke penisen min inn i en jente, er for egentlig noe ganske rart. Er sikkert deilig og godt, men allikevel så er det på en måte.. fjernt. Men som du sa så burde jeg ikke sette meg inn i en bås og burde heller bare utforske i mitt tempo, er jo fortsatt ung, og se hvor det bringer meg. Både seksualiteten og forelskelsen. Men kan jo hende at jeg er mer på det verbale og mentale når det kommer til seksualitet. Synes f.eks. at det er mye bedre å bare snakke og flørte (er faktisk ganske så flink til det, om jeg kan si det sånn) med det motsatte kjønn. Og hvem vet, men det at jeg har forelsket meg sier vel kanskje sitt. Og har forresten aldri tenkt på dette før, har alltid regnet meg selv som heterofil. Kanskje jeg bare ikke er like seksuell som "normen". Hvor vanlig er det forresten å bli kåt få ståpikk (eller bli våt eller at vaginaen utvider seg)? Altså skjer dette ved f.eks. klining eller berøring av kjønnsorgan -både ved at du eller en annen gjør det? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Hei går det an å være A-seksuell, men samtidig kunne forelske seg i en av det motsatte kjønn (eller det samme)? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Selvfølgelig, å være avseksuell er vell strengt tatt et begrep der man ikke har noe som helst begjær etter sex. Man kan fint forelske seg, forelskele er vell strengt tatt når man får "forelskelses følelsene" når man er sammen med en person. Forelskelse og seksualitet kan eksistere uten hverandre. Det er ganske normalt at folk har sex uten å være forelsket. Det motsatte kan også forekomme. Avseksualitet er ikke en stopper for et forhold heller. Hvis en avseksuell er sammen med en som vil ha sex så gjør ikke det noe som helst ved mindre den avseksuelle også er seksofob(misliker sex). Det at du er avseksuell og heteroromatisk tyder bare på at du har lite lyst men, det genetiske kompasset ditt ikke er ødelagt. Endret 15. november 2012 av Hardrocktarzan 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Selvfølgelig, å være avseksuell er vell strengt tatt et begrep der man ikke har noe som helst begjær etter sex. Man kan fint forelske seg, forelskele er vell strengt tatt når man får "forelskelses følelsene" når man er sammen med en person. Forelskelse og seksualitet kan eksistere uten hverandre. Det er ganske normalt at folk har sex uten å være forelsket. Det motsatte kan også forekomme. Avseksualitet er ikke en stopper for et forhold heller. Hvis en avseksuell er sammen med en som vil ha sex så gjør ikke det noe som helst ved mindre den avseksuelle også er seksofob(misliker sex). Det at du er avseksuell og heteroromatisk tyder bare på at du har lite lyst men, det genetiske kompasset ditt ikke er ødelagt. Godt poeng! Nei er nødvendigvis ikke en stopper for et forhold, men det er jo kanskje ikke så morsomt for den -hva kan man si- seksuelle partneren å hele tia måtte ta initiativet og sexen blir da kanskje ikke så god. Eller kanskje det er noe annet hvis den andre parten tenner på det psykiske og/eller verbale. Håper da virkelig ikke at det er noe som "ødelagt". Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Et rent hypotetisk spørsmål: Hvordan ville dere reagert hvis noen er forelsket i deg og du i h*n, men h*n er enten A-seksuell eller har veldig liten seksuell lyst? Anonym poster: e359f7d7b98dfdec13df9d535f2a7f57 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg