MikkelRæv Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Har problemer med at jeg mister internett flere ganger om dagen. Da kommer det en gul trekant med utropstegn nede ved signalikonet. Trenger vanligvis bare å ta ut usb adaptern og sette den inn igjen så har jeg nett igjen. Har en Netgear 3500L Router http://www.netgear.c.../wnr3500l.aspx# og Netgear WNA3100 adapter http://www.netgear.c...n/WNA3100.aspx#. Akkurat installert Windows 8. Kan det har noe betydning? Har vært litt trøblete før, men nå er det ekstremt mye. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Trådløsdriver i PC er trolig problemet. Første treff på Google med "wna3100 win8".... http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w8itprohardware/thread/aa446b34-2f6e-404e-9081-895427f74926 Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Ja. Har lasta ned ny driver. Men det hjalp ikke. Noen ganger får jeg opp " safe to remove usb " og så slutter adapter å virke. Så tar jeg den ut og inn så virker den igjen. Endret 15. november 2012 av MikkelRæv Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Slå av evt strømsparing på trådløsadapteret og prøv en annen USB-port. Det virker som flere sliter med akkurat det samme som deg, så kan hende driveren ikke er 100% OK selv om det står den skal støtte Win8. Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Ok. Får håpe de kommer ut med ny driver snart da :/ En annen ting. Det skjer ikke noe når jeg trykker enter her. Prøve å få noe avsnitt og dele opp setningene så det blir litt lettere å lese, men det går ikke. Hva er grunnen til det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Skal jo fungere å trykke enter. Hvis det fungerer med enter i andre programmer og andre nettsteder, så spørs det om det er trådløsproblemet eller noe med cache eller plugins. Det eneste problemet jeg har her er at når jeg poster innlegg, så går forumet ikke videre og viser det nye innlegget. Tror det kan ha noe med adblock å gjøre hos meg. ^^ Hvis du blir lei av de problemene med trådløs & win8, så kan du kjøpe en ethernetconverter eller repeater som tar imot trådløs og kan kobles til PC med kabel. Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Hei Har forsket litt og lånt en annen usb adapter av en kompis. Ser ut som samme problem. Kommer en lyd i Windows 8 og beskjed fra safely remove hardware at usb er klar til å tas ut. Så virker som Windows 8 frastøter adaptern etter en tid. Hva kan dette være? Er det en driver i hovedkort eller i Windows som trengs å oppdatere eller installeres på nytt? Hvilken driver er det? prøvd å søke litt, men skjønner ikke så mye. Takker for hjelp så langt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det er nok driver til selve donglen som er hovedproblemet svjv. Dette skjedde også når Windows Vista kom. Drivere måtte byttes ut og det var mange med driverproblemer i inntil et par år... Når dette skjer med flere typer adaptre, så ville jeg sett på innstillinger for strømsparing for donglen og operativsystem. Prøv å slå av disse og se om det hjelper. Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Nja. Det kunne jo vært det. Men da skulle vel han ha opplevd det samme? Han har ikke merket noe til de problemene jeg har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå