Gå til innhold

[Løst] Førstegangskjøp av speilrefleks til bl.a ekstremsport.

Anbefalte innlegg

Skjønner nå at jeg tydeligvis har vært for optimistisk for hva jeg kan få i speilløse systemkameraer. Filminga er viktig, så jeg har tenkt litt på å kanskje gå for et GoPro nå, og ser om et par år om jeg får større interresse for foto og gå til innkjøp av speilrefleks da :)

Tusen takk for all hjelp folkens! Dere har vært supre og jeg har lært en del om om speil/speiløse kameraer :) +1 til dere alle! :D

Endret av MarqsK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke giddet å lese alt som står her, men har du vurdert Panasonic Lumix DMC-G5?

Det er et veldig kompakt men heftig kamera. Det skyter 6 bilder pr sekund og kan filme i hele 1920x1080 med 60p. Det har også fått mye skryt for autofokus og det er et veldig lite kamera.

Med feks en lyssterk Olympus M.Zuiko Digital 45mm F1.8 vil du kunne ta heftige actionbilder og hele pakken blir svært lett ta med seg overalt :)

Det er kanskje litt over ditt budsjett?

Men for 7375,- får du altså følgende på Japan Photo:

- Panasonic LUMIX DMC-G5

- Panasonic LUMIX 14-42mm F3.5-5.6

- Olympus M.Zuiko Digital 45mm F1.8

Og det mener jeg er en ganske heftig deal mtp vekt, ytelse og funksjonalitet :)

EDIT: Fikset skriveleif's :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner nå at jeg tydeligvis har vært for optimistisk for hva jeg kan få i speilløse systemkameraer. Filminga er viktig, så jeg har tenkt litt på å kanskje gå for et GoPro nå, og ser om et par år om jeg får større interresse for foto og gå til innkjøp av speilrefleks da :)

Det er en god plan. Og jeg tror nok at om et par år, så er det flere speilløse som kan konkurrere med DSLR på action.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...