Gå til innhold

Screenshot av websider, alle cross-platform språk.

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har planer om å lage ett script som skal ta screenshot av websider og lage thumbnails til dem. Jeg lurer på hvilket språk dette hadde vært gunstig og skrive i? Prøvd og google litt rundt men finner kun script som tar i bruk API'er da dette ikke er ett alternativ for meg.

Jeg er åpen for alle programmeringspråk som fungerer både på Linux og Windows.

Jeg har generelle grunnkunnskaper i C++ og god innsikt i PHP, om dette hjerlper meg noe som helst :-P

Tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh, forklare at jeg ikke kan bruke API? nei API er ikke ett alternativ i dette scenarioet fordi jeg skal kjøre det på flere hundre tusen sider.

Skjønner ikke hvorfor det er relevant, er vel ikke så mye kunnskap som skal til om en skal bruke API.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Skal kjøres på konsoll linux da, hvordan vil det fungere der?

neppe så bra. problemet med det du ønsker er jo at du må generere den faktiske websiden. Her vil du gjerne ta i bruk en browser da det er få scriptespråk som støtter dette. Og de som gjør det har ofte dårlig støtte.
Lenke til kommentar
Ehh, forklare at jeg ikke kan bruke API? nei API er ikke ett alternativ i dette scenarioet fordi jeg skal kjøre det på flere hundre tusen sider.

Det svaret her gir lite mening,hvor mange sider du skal kjøre igjennom irrelevant.

Skal du ikke bruke et API til dette må du skiver en render motor som tolker Html/CSS.

Du trenger jo i teorien kun noe som tolker det HTML og CSS koden sier, også printer det ut til en png istedefor til skjermen, det må jo ikke være umulig?

Nei det er ikke umulig det er "bare" og skrive noe som WebKit eller Konqueror

Skal kjøres på konsoll linux da, hvordan vil det fungere der?

Det flere løsninger hvor en kort line med kommandoer kan screenshot av en webside som blir lagret i png format.