Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omkoding av Audi Chorus 3 bilstereo

Dr.Greve

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har koblet på en AUX-inngang på bilstereoen min, men må få kodet den om slik at AUX-inngangen blir aktivert ved hjelp av en VAG-COM.

Jeg tok kontakt med Møller Bil Trondheim for å høre hvor mye jeg måtte punge ut for jobben. De sier at prisen blir mellom 700-900 kr avhengig av hvor lenge de er koblet opp mot fabrikkens server.

Kan noen med litt mer peiling forklare meg hvorfor det er nødvendig å koble seg opp mot fabrikken for å få aktivert noe i bilstereoen og hvorfor prisen er så stiv for en jobb jeg ikke kan se for meg tar så veldig lang tid?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøp diagnosekabel og software selv. Kjøp en billig piratkopi fra eBay, men ikke oppdater, for oppdateringer kan bli sperret av (slutte å fungere) da programvaren er piratkopiert. Ellers kan du kjøpe diagnosekabel og software fra Ross-Tech om du vil ha det enklest mulig.

Møller Bil er noen jævla rasshøl. Rett og slett. Større kjede møkkabutikker som selger biler i Norge er jeg usikker på om finnes. Synd, da Audi er fine biler.

Her har jeg funnet link til deg:

http://www.ebay.co.uk/itm/Ross-Tech-VCDS-VAGCOM-Touchscreen-Diagnostic-System-Audi-Skoda-VW-Seat-VAG-COM-/181032795586?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item2a26653dc2&_uhb=1

Piratkopi:

http://www.ebay.com/itm/USB-OBD-II-2-KKL-409-1-OBD2-Cable-VAG-COM-for-VW-AUDI-/320976574122?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item4abbb1d6aa&vxp=mtr

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Bestillt! yohoo. Tror jeg også skal kjøpe meg en Cruise Control stikke også. Ettermontering av cruse krever OBD2 aktivering..

Da var kabelen ankommet. Står KKL-VAG-COM for 409.1 på den. Klarer bare å kommunisere med bilen (98 A3 110 hk tdi) i 1 av 20 forsøk og bare når motor er av (tenning på).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...