Dr.Greve Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hei! Jeg har koblet på en AUX-inngang på bilstereoen min, men må få kodet den om slik at AUX-inngangen blir aktivert ved hjelp av en VAG-COM. Jeg tok kontakt med Møller Bil Trondheim for å høre hvor mye jeg måtte punge ut for jobben. De sier at prisen blir mellom 700-900 kr avhengig av hvor lenge de er koblet opp mot fabrikkens server. Kan noen med litt mer peiling forklare meg hvorfor det er nødvendig å koble seg opp mot fabrikken for å få aktivert noe i bilstereoen og hvorfor prisen er så stiv for en jobb jeg ikke kan se for meg tar så veldig lang tid? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hei, kan bare forklare ditt 2. spørsmål: Saken har seg sånn at når du har valgt et bilmerke, så inngår du ekteskap med forhandleren. Og da er det bare til å grave i lommeboken når du skal ha noe gjort. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Kjøp diagnosekabel og software selv. Kjøp en billig piratkopi fra eBay, men ikke oppdater, for oppdateringer kan bli sperret av (slutte å fungere) da programvaren er piratkopiert. Ellers kan du kjøpe diagnosekabel og software fra Ross-Tech om du vil ha det enklest mulig. Møller Bil er noen jævla rasshøl. Rett og slett. Større kjede møkkabutikker som selger biler i Norge er jeg usikker på om finnes. Synd, da Audi er fine biler. Her har jeg funnet link til deg: http://www.ebay.co.uk/itm/Ross-Tech-VCDS-VAGCOM-Touchscreen-Diagnostic-System-Audi-Skoda-VW-Seat-VAG-COM-/181032795586?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item2a26653dc2&_uhb=1 Piratkopi: http://www.ebay.com/itm/USB-OBD-II-2-KKL-409-1-OBD2-Cable-VAG-COM-for-VW-AUDI-/320976574122?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item4abbb1d6aa&vxp=mtr 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Bestillt! yohoo. Tror jeg også skal kjøpe meg en Cruise Control stikke også. Ettermontering av cruse krever OBD2 aktivering.. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ja. Googler du så er det forumer av folk som ettermonterer ekstrautstyr til nyere VAG. Mye nyttig informasjon. Lenke til kommentar
Dr.Greve Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Takker for svar. Skal prøve meg med en sånn kabel Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Bestillt! yohoo. Tror jeg også skal kjøpe meg en Cruise Control stikke også. Ettermontering av cruse krever OBD2 aktivering.. Da var kabelen ankommet. Står KKL-VAG-COM for 409.1 på den. Klarer bare å kommunisere med bilen (98 A3 110 hk tdi) i 1 av 20 forsøk og bare når motor er av (tenning på). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå