Rusher Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 jeg hadde mistanke til at noen ville si det. Men MPX har både bedre karakter enn komplett og er 100 kroner billigere enn komplett på de diskene jeg kjøpte. http://www.prisjakt....t.php?p=1335006 Så spørs om det er forskjellige ansatte som gjør at MPX har bedre karakter og er billigere enn komplett da, ikke vet jeg Ja, verden vil bedras. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Ja, verden vil bedras. Skal være ærlig å si at jeg også trodde at disse butikkene var likedan. Men det gikk opp et lys da jeg så forskjellen på prisjakt. Komplett har 42 omtaler, karakter 6, og MPX har 612 omtaler, karakter 9. Det levner lite tvil om hvem som er sjefen av disse 2 butikkene, i det samme konsernet Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Vel, om man tar ett engangs tilfelle som en fallende dom. Så har vel mange ehandel nettsider samme skjebne som dere nevner over. Jeg pleier ikke la meg påvirke av enkelttilfeller, men når de regelrett sitter og lyver til meg om at strømforsyningen (som fulgte med en ferdigbygget PC som hadde 3 års garanti) var så billig at den hadde ikke mer enn 2 års reklamasjon styrer jeg unna for all fremtid. De var heller ikke interessert i å høre på argumentene mine. Brent barn skyr ilden. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Skal være ærlig å si at jeg også trodde at disse butikkene var likedan. Men det gikk opp et lys da jeg så forskjellen på prisjakt. Komplett har 42 omtaler, karakter 6, og MPX har 612 omtaler, karakter 9. Det levner lite tvil om hvem som er sjefen av disse 2 butikkene, i det samme konsernet Jo det levner stor tvil, når det er såpass stor forskjell i antall omtaler. Skal ikke se bort ifra at de har samme kundeservice også, noe som ikke er unormalt i store konsern. At Nettsidene er bygd HELT likt opp, bare forskjellig farger bekrefter dette. I praksis vil det ikke være noen forskjell mellom MPX og Komplett, med unntak av priser\kampanjer som varierer begge veier. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Skal være ærlig å si at jeg også trodde at disse butikkene var likedan. Men det gikk opp et lys da jeg så forskjellen på prisjakt. Komplett har 42 omtaler, karakter 6, og MPX har 612 omtaler, karakter 9. Det levner lite tvil om hvem som er sjefen av disse 2 butikkene, i det samme konsernet Jo det levner stor tvil, når det er såpass stor forskjell i antall omtaler. Skal ikke se bort ifra at de har samme kundeservice også, noe som ikke er unormalt i store konsern.At Nettsidene er bygd HELT likt opp, bare forskjellig farger bekrefter dette. I praksis vil det ikke være noen forskjell mellom MPX og Komplett, med unntak av priser\kampanjer som varierer begge veier. Jeg er enig at nettsidene er likedan og at det er samme konsernet. Men du får meg ikke til å tro at dersom du bestiller elektriske duppedingser fra Komplett, så legger du igjen en omtale hos MPX. Den skal du nok lenger ut på landet med Edit: Det faktum at komplett bare oppnår et snitt på 6 (med 42 omtaler) og at MPX oppnår et snitt på 9 (med 612 omtaler) er vel bevis nok på at den ene er bedre enn den andre? Endret 15. november 2012 av Sveinl Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg er enig at nettsidene er likedan og at det er samme konsernet. Men du får meg ikke til å tro at dersom du bestiller elektriske duppedingser fra Komplett, så legger du igjen en omtale hos MPX. Den skal du nok lenger ut på landet med Selvfølgelig gjør man ikke det, men hvis det er de samme personene som håndterer bestillingene, og de samme personene som håndterer retur for de to selskapene, så er det tilfeldigheter som gjør at MPX og Komplett får forskjellig karakter på prisjakt. http://www.mpx.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=contact Besøksadresse Viktig at det avtales besøk på forhånd. MPX.no Østre Kullerød 4 3241 Sandefjord Organisasjonsnummer: 979 642 121 http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=contact Besøksadresse Vi tar gjerne i mot besøk, men husk å gi beskjed i forkant. Komplett.no Østre Kullerød 4 3241 Sandefjord Foretaksnummer: 979 642 121 Men de har forskjellig telefonnummer, det har de. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Ja det er jo samme konsernet. Jeg har selv jobbet i et konsern med flere selskaper. Og hvert selskap har sine egne ansatte. Og de har hvert sitt telefonnummer og hvert selskap betjener egen telefon. Dette har jo med firmastruktur å gjøre. Det kan godt hende at de har felles lager og kanskje også felles lagerpersonell. Og enkelte felles rutiner. Men identisk kan det umulig være Det ser man jo på tilbakemeldingene... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Komplett og MPX er eksakt samme butikk, de deler alt fra lager til kantine. De kjører vel stort sett med like priser og, men noen forskjeller er det nok (tilbud ol.) Det er nok ikke store forskjeller, men HWs test av Norges billigste nettbutikk, viser at det er forskjell. http://www.hardware.no/artikler/her-er-norges-billigste-nettbutikk/107595 Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Synd at Dustin ikke viser antall på lager. Det hadde vært midt i blinken for de som kjøper mer enn 1 stk. av hver artikkel. Med tanke på pris, leveringstid, og eventuelt returer hvor Dustin pleier å være svært flinke. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Jeg er enig at nettsidene er likedan og at det er samme konsernet. Men du får meg ikke til å tro at dersom du bestiller elektriske duppedingser fra Komplett, så legger du igjen en omtale hos MPX. Den skal du nok lenger ut på landet med Edit: Det faktum at komplett bare oppnår et snitt på 6 (med 42 omtaler) og at MPX oppnår et snitt på 9 (med 612 omtaler) er vel bevis nok på at den ene er bedre enn den andre? Du evner tydeligvis ikke å skjønne dette, så lar det heller ligge. Samme selskap kan ha forskjellige tlfnr, dvs samme systemer, samme personale. men forskjellige tlf nr, f.eks Telenor og Djuice og Netcom\Ucan2 Endret 15. november 2012 av Rusher Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Du evner tydeligvis ikke å skjønne dette, så lar det heller ligge. Samme selskap kan ha forskjellige tlfnr, dvs samme systemer, samme personale. men forskjellige tlf nr, f.eks Telenor og Djuice og Netcom\Ucan2 Enkelt. Da lar vi det ligge, så får det være opp til hver enkelt hvilken butikk de velger på prisjakt.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå