Gå til innhold

Produktfotografering

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg jobber i en nettbutikk innen jernvare (bramaling.no) og vi sliter med at endel mindre produsenter ikke har produktbilder eller disse er av for dårlig kvalitet.

Er det noen som har en anbefaling på hvor vi kunne henvendt oss i oslo-området for å få hjelp? Vi har fysiske butikker på Majorstua og Grünerløkka.

Vi har blant annet en rundt 20 produkter som haster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kontakte et hvilken som helst reklamebyrå, men det vil sikkert koste mer en det smaker.

Det er flere profesjonelle og gode amatører som driver med produktfoto i en eller annen form, anbefaler at du spør etter referanser samt ser litt på bildene de har tatt så du får et innblikk.

Venter du et dag eller to skal du se at noen forumbrukere her med kompetanse sender deg en PM :)

Lenke til kommentar

Du kan kontakte et hvilken som helst reklamebyrå, men det vil sikkert koste mer en det smaker.

Det er flere profesjonelle og gode amatører som driver med produktfoto i en eller annen form, anbefaler at du spør etter referanser samt ser litt på bildene de har tatt så du får et innblikk.

Venter du et dag eller to skal du se at noen forumbrukere her med kompetanse sender deg en PM :)

Vi har ikke noe i mot gode amatører, så om noen forumbrukere har lyst på oppdrag mot en slump kronasje så er det bare å ta kontakt på PM :)

Lenke til kommentar

Hvis dere ikke har for store krav kan du kanskje gjøre det selv med en lysboks og et godt kamera? - Hvis det haster mener jeg ....

http://www.diskusjon...owtopic=1379175

http://www.klikk.no/...ticle427606.ece

Jeg satt ene butikksjefen på jobben i forrige uke men var ikke fornøyd med resultatet. Vi har dessverre ikke tid til å gjøre jobben selv per i dag (dvs butikksjefen er lei avslag), men takker for linkene og tipset :)

Lenke til kommentar

Jeg tar ofte produktbilder i jobbsammenheng. Ikke noe soesielt profft oppsett akkurat, men det blir mer enn bra nok til at kundene blir fornøyde og noe er også brukt i aviser og trykksaker med stort hell.

Det du trenger er følgende:

1. Et ålreit kamera

2. Et lystelt/fotobord med ett par tre lamper

3. kamerastativ

4. Selvutløser

Bruk en middels blenderåpning og lavest mulig ISO og fyr løs.

Rigg opp utstyret i et rom og la det stå mer eller mindre klart. Da blir det lettere og gjenta prosessen senere med andre produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...