Lapette Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Da jeg var hos en kamerat på lørdag og skulle ta et bilde, klarte jeg å miste kameraet mitt i bakken, og det skrudde seg av! :o Jeg fikk et lite KICK, for dette var jo CANON DIGITAL IXUS v2 som jeg hadde fått til jul! Da jeg skrudde det på igjen på cameramode var det jeg så i steden for live bilde; en hvit bakgrunn fylt med masse "bluescreen"-blå streker! KAMERAET VAR ØDELAGT! : Men vent nå litt.. Da jeg trykket på utløseren kom det blitz! Jeg kom fram til at det bare var LCD-skjermen som var ødelagt! Jeg fikk importert bildene til dataen, og de var like fine som alltd 8) Hva kan være galt med kameraet.. Er det noen måte det kan repareres på? Jeg hadde ingen garanti på det, bortsett fra en tyveriforsikring.. Kunne jo fått noen til å stjele det, men tror ikke det er no god ide ! Er det noen her som kanskje jobber på en databutikk som vet hva som kan stå i gjerdet?? Takk hilsen Lapette Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Er ikke sikkert LCD-skjermen er ødelagt en gang. Kanskje bare "en kontakt mista kontakten"? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Det høres ut som LCD-skjermen er ødelagt, eller at du har ristet løs noen signal-ledere til skjermen. Du kan jo sjekke om det går ann å ta bilder med kameraet. Isåfall er det nok bare skjermen. EDIT: så etterpå at det gikk ann å ta bilder... Lenke til kommentar
coban Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Skal her forklare deg hvordan dette fungerer. Når du kjøper et produkt- hvilket som helst. Så får du automatisk med på kjøpet en garanti fra produsenten. De fleste produsenter gir 1års garanti på mobile produkter, i ditt tilfelle med ditt canon kamera så har du bare ett års garanti. I den garanti tiden så får du dekket alle FEIL og MANGLER på kameraet- ting som du ikke kan klandres for. At du mister kameraet i bakken er din feil- det er noe som man egentlig kan forvente med små kameraer og mobiler. Det er noen butikker (se. lefdal / elkjøp) som reklamerer med 'trygghetsforsikring'- dette er noe som de formidler videre for et annet selskap. Denne hadde da reddet deg her. Det å reparere lcd skjerm på et kamera kan fort koste deg 1000-2000 kroner- service verkstedene tar timepris på slikt- og det er ikke enkelt å pone sånne små kompakt kameraer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå