Gjest Slettet+981734 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det eneste problemet er at det er lite minne og at man ikke kan bruke micro sdMed et moderne bruksmønster er ikke dette så farlig. Spotify tar hånd om all musikk, Netflix ordner deg filmer og serier og Google Drive holder dokumentene dine. Google vil ha deg og ditt opp i skyene Ja, men jeg bruker veldig lite mobilinternett og derfor vil jeg ha mer internminne. Jeg har bestemt meg for å vente på LG Optimus G eller så skal jeg se hva som lanseres på MWC eller CES. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Med et moderne bruksmønster er ikke dette så farlig. Spotify tar hånd om all musikk, Netflix ordner deg filmer og serier og Google Drive holder dokumentene dine. Google vil ha deg og ditt opp i skyene Det er jo forsåvidt greit nok, men her er det igjen snakk om valgmuligheter noe av det som skal stå sterk på Android plattformen og det er ikke så alt for mange som har et abonnement eller er villig til å betale for noe som gir deg såpass mye databruk per måned at du kan sitte å gjøre alt over mobilnettet, for ikke å snakke om at det er en god del steder og strekninger i Norge hvor du fint kan glemme Netflix med fornuftig å stabil kvalitet sånn som T-banen og tog over diverse distanser hvor nettet hopper ut og inn som en jojo. Da er det jo kjekt å kunne ha litt diverse lagret lokalt så du ikke er helt avhengig av at mobilnettet må levere en god og stabil opplevelse, selv merker jeg at selv ikke fotballkamper i SD kvalitet til og fra jobb (tykkeste Oslo via Trondheimsveien, forbi Grorud og så vidt over grensa til Akershus) klarer å gi meg en stabil opplevelse. Lenke til kommentar
maaland Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Vil det være et problem å få noen slektninger i usa til å kjøpe denne og sende den til norge? Vil den kunne brukes uten problemer? Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Vil det være et problem å få noen slektninger i usa til å kjøpe denne og sende den til norge? Vil den kunne brukes uten problemer? Det skulle gå bra. Er ihvertfall min plan siden prisene er latterlig høye i Norge i forhold til USA. Men jeg har ikke noe spesielt hastverk med å bytte, så skal ha litt is i magen og se om de kommer til fornuft først. Lenke til kommentar
Chrisi Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det handler om pris. Den selges for 299$ og 349$ i USA uten kontrakt, ulåst. Ja det handler om pris, akkurat som du sier, men det er også verdt å merke at det er en LTE-chip i telefonen, men LTE-radioen er ikke der. Så man får ikke brukt noe av LTE-chippen at all. Derfor tenker jeg at chippen ikke er så dyr å lage men at radioen er dyrere. Forståelig at LTE-chippen er der siden LG's Optimus G er svært lik Nexus 4 og at produksjonen er lettere med mindre endringer i produksjonsutstyret. Ville bare utmerke dette med LTE om noen var nyskjerrige! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Noen som har vurdert å kjøpe fra Ebay? Selges for ca 3000,- der. Lenke til kommentar
Chrisi Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Det skulle gå bra. Er ihvertfall min plan siden prisene er latterlig høye i Norge i forhold til USA. Men jeg har ikke noe spesielt hastverk med å bytte, så skal ha litt is i magen og se om de kommer til fornuft først. Prisen er i høy grad mye dyrere i Norge, men det er fordi i USA så er det Google som selger mobilene mens ellers om i verden er det hovedsaklig LG som selger telefonen. Og deres priser er merkbart høyere. Blir nok ikke lik pris her i Norge som i USA før Play Store kommer og jeg tror personlig ikke det kommer til Norge før om minimum et år. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Tror nok du har rett, men skulle markedet reagere og ikke kjøpe telefonen så kan det jo være LG senker prisene noe. For min egen del ligger min grense på ca 3000,- Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Ja det handler om pris, akkurat som du sier, men det er også verdt å merke at det er en LTE-chip i telefonen, men LTE-radioen er ikke der. Så man får ikke brukt noe av LTE-chippen at all. Derfor tenker jeg at chippen ikke er så dyr å lage men at radioen er dyrere. Forståelig at LTE-chippen er der siden LG's Optimus G er svært lik Nexus 4 og at produksjonen er lettere med mindre endringer i produksjonsutstyret. Ville bare utmerke dette med LTE om noen var nyskjerrige! Er ikke helt sikker, men jeg tror det er en del mer lisens kostnadder på å ha LTE. For LG sin del sparer de penger på å ha samme hovedkort i denne som sin nye toppmodell. ellers måtte de hatt egen produksjonslinje for kortet. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ser ut som leveringsdatoen på N4 her til lands havner langt ut i desember (i første omgang).. kjedelig. Lenke til kommentar
lockwyn Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Har lagt inn jelly bean 4.2 på min alltid pålitelige samsung galaxy nexus. Fungerer meget bra, raskt og smooth! Er litt usikker på om det er vits i å kjøpe LG Nexus 4, når denne fremdeles gjør jobben og mere til, men mye vil ha mer Liker at de har oppgradert kameraet betydelig i 4.2. Blant annet mulighet for 360 graders bilde + en rekke andre ting! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Nexus 4 ser ut til å ha en LTE-brikke der inne likevel, og man kan faktisk aktivere den! les her Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Nexus 4 ser ut til å ha en LTE-brikke der inne likevel, og man kan faktisk aktivere den! les her Spiller ingen rolle da de frekvensenen ikke brukes i Europa. Selve radiobrikken som sitter i Nexus 4 er samme som sitter i iPhone 5 (Qualcomm MDM9215). Edit: Kan lese mer om det hos AnandTech. Det er LTE i bånd 4 som radiodelen på Nexus 4 i teorien kan støtte, det vil si 1700 og 2100 MHz. Det er det spekteret T-Mobile USA planlegger å bruke til LTE. Endret 26. november 2012 av HKS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg