Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med inn- tilkoblinger?

Gjest Slettet-imMmrOha

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-imMmrOha

har et fractal r3 midtower som kabinett.

Jeg bygde pc i fjor, og den har funket helt greit til nå, uten noen problemer.

Men den siste/ de siste mnd (er ikke hetl sikker på når dette begynte)

så har usb portene streika noe.

Jeg har tastatur og mus gjennom usb, så dette kan bli noe irriterende.

Det virker som begge "innpluggs-enhetene" både de som er bak, og de som er oppå kabinettet lever sitt eget liv. er umulig å få overført ting til ekstern hd slik som det er nå, for de blir også skrudd av og på når de er koblet til.

Ellers kobler også høytalerne seg av og på som de selv lyster, så det gjelder ikke bare for usb portene.

Jeg lurer på hva dette kommer av?

hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer dette etter at pc'n har stått på en stund,eller er det hele tiden? Skjer det samme på absolutt alle USB porter? Hvilket HK har du brukt? jeg går ut ifra du bruker 'on-board' lydkortet?

Når det gjelder USB portene er de veldig 'vare' for spenningpotensial, det er ikke mye som skal avike fra spec før man kan få ymse problemer.

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

Dette skjer gjerne etter at pc'n har vært på ei stund ja.

de eneste gangene den er avslått er når jeg restarter for oppdateringer. ellers er den så og si på hele tiden.

ja, det virker som dette skjer på alle usb portene, både de som er oppå kabinettet, og de som er bak.

er en port som virker mer stabil enn de andre, og det er den helt til høyre sett forfra (oppå kabinettet)

den kobler ut tastatur/mus/ høytalere/ etc en brøkdels sekund. så altså ikke lenge, men nok til at jeg får f.eks popus for tilkobling av høytalere, tastatur og mus "restarter". av og til må jeg plugge i tastaturet og musa på nytt igjen for å få started de opp.

Dette er noe som skjer maks 3-4 ganger om dagen, men det trenger ikke skje hver dag heller.

hk: asus p8z68-v pro

http://www.dustinhome.no/product/5010588693/asus-p8z68-v-pro-z68-s-1155-atx/

lydkort er standard ja, ikke noe ekstra der.

ellers tror jeg ikke det skal være noe problem med oppsett. det har jo funket helt greit frem til nå, uten noen problemer.

ellers er skjermkort

GeForce GTX 570

ram : corsair ddr3

strøm: corsair 750

http://www.dustinhome.no/product/5010609120/corsair-tx-750w-m-modular-psu-atx12v-2-31-eps12v/

Lenke til kommentar

Hvis du googler "usb issues asus p8z68-v pro" da får du mange hits...det ser ut til at mange sliter med dette hk'et... og mange har prøvd forskjellige løsninger.

Tror dette kan være litt vanskelig å finne ut av - noen har byttet ram brikker og da har feilen forsvunnet...hos noen så er feilen fortsatt der.

Jeg har egentlig ikke så my mer å komme med, siden dette er en feil mange sliter med.

Lykke til

Snabelen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

ok, men om det skulle vise seg å være en feil på hovedkorert, da kan man jo kanskje få orndet dette gjennom produsenten da? er jo ikke så altfor lenge siden det ble kjøpt.

Lenke til kommentar

om det viser seg , så er det en reklamasjon... men om dette er et problem som kommer og går, så kan det av og til være vanskelig å bevise. Jeg ville, om jeg var deg, ringt dustin og hørt hva de sier - referer til google treffene også ,siden det er mange som opplever det du opplever. Kanskje de til og med har en fix for dette. Har du oppdatert BIOS til siste versjon? om ikke ville jeg iallefall forsøkt det å se om det hjelper

Snabelen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

jeg oppdaterte bios en gang for ca et halv år siden, og var ikke noen problemer da. dette er noe som ganske nylig har begynt å skje.

har sendt mail til dustin, så vi får se hva de sier.

tror vel generelt de har ganske god kundeservice da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...