cinax Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hei! Skulle pakke opp pcen etter lan,slo den på men kom ikke noe bilde på skjermen. Tok opp pcen,ser at cpu led lampa lyser rødt. Har prøvd med et annet skjermkort,men fungerte ikke. Så jeg lurer på hve det kan være? om det er cpu eller hk som det er noe galt med. Håper på et raskt svar siden jeg skal til kr.sand på fredag,så jeg evt bestiller en del til pick up point som komplett har der. På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Skjekk at strømmen til cpu ikke er løsnet. Lenke til kommentar
cinax Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Har sjekka det, tok ut alt i kabinette og satte det inn igjen,så er nok ikke det. Lenke til kommentar
cinax Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Får prøve med nytt hk Lenke til kommentar
cinax Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Nå har jeg fått nytt hovedkort, men har fortsatt samme problem :/ Noen som har peiling på hva det kan være da? kan det være cpu? hadde blitt glad om noen kunne ha hjelpet meg! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Kan være strømforsyninga som har tatt kveld, lån deg en annen å test Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Prøv å reset CMOSen, dra ut kontakta til PSU, trykk et par ganger på Power-knappen, og flytt jumperen CLRTC på hovedkortet fra 1-2 til 2-3 og hold den der i 10 sekunder. Sett capen tilbake på 1-2. Så kan du prøve å skru på igjen. Se nederst til venstre. Blå "cap" der det står CLRTC Hadde selv et likt problem med P8Z77-V. Framgangsmåten over fungerte for meg. Holdt på å kjøpe nytt PSU for ingenting. Endret 22. november 2012 av Dofty Lenke til kommentar
cinax Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Prøv å reset CMOSen, dra ut kontakta til PSU, trykk et par ganger på Power-knappen, og flytt jumperen CLRTC på hovedkortet fra 1-2 til 2-3 og hold den der i 10 sekunder. Sett capen tilbake på 1-2. Så kan du prøve å skru på igjen. Se nederst til venstre. Blå "cap" der det står CLRTC Hadde selv et likt problem med P8Z77-V. Framgangsmåten over fungerte for meg. Holdt på å kjøpe nytt PSU for ingenting. Dette har jeg alt prøvd. Kan være strømforsyninga som har tatt kveld, lån deg en annen å test okei,men hadde pcen startet opp da? skal se om jeg får lånt en Lenke til kommentar
cinax Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Har glemt å skrive en ting.. da jeg slo på pcen,så gikk sikringa på rommet,så jeg slo den på igjen. Men dette er noe som har skjedd før også, uten noen problemer. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hvis sikringen går når du slår på PC'en, vil jeg ta sjansen å påstå at det må være noe galt med PSU'en. Med mindre du har en monster PC som drar 1 - 2KW eller noe slikt i starten. Lenke til kommentar
cinax Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 mulig det.. vet ikke hvorfor den går,men det skjer en gang i blandt bare,når jeg skal skru på pcen. Har aldri vært et problem før. Men skal prøve å få tak i en psu. Men hvorfor lyser cpu led lampa? hva vil det egentlig si? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Lyser den konstant med en gang du setter i støpselet på psu? Psu leverer 5V selv om pcen er av, slik at man kan ladde mobilen og slikt i usb porten selv om pcen er av. Lysdioder kan og lyse av dette. Lenke til kommentar
cinax Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Lyser den konstant med en gang du setter i støpselet på psu? Psu leverer 5V selv om pcen er av, slik at man kan ladde mobilen og slikt i usb porten selv om pcen er av. Lysdioder kan og lyse av dette. Nei,bare når jeg starter den ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå