N o r e n g Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Er en litt sånn Apple bruker ja.. Men er iMacen god nok da? Og den HP maskinen, er den til å anbefales? Vel, den iMacen du har funnet vil være litt dårligere enn den HP-maskinen jeg har linket til å kjøre The Sims 3, setter det ting i perspektiv? For all del kjøp iMac, jeg har for lengst gitt opp å resonnere med Apple-fanatikere, det er du som betaler et voldsomt premium for å få en eplelogo på en maskin du må kjøre Windows på uansett. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 et spørsmål. Er det utseende til PC'n som tiltrekker deg til Apple, eller er det operativsystemet? Lenke til kommentar
Namli Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) et spørsmål. Er det utseende til PC'n som tiltrekker deg til Apple, eller er det operativsystemet? Jeg fikk min første MacBook White i en alder av 14 år av faren min. Har drevet med design (Adobe photoshop, illustrator osv) siden jeg var 9-10 år, og Mac er den perfekte pc til dette. Siden den gang har jeg alltid sverget til Apple, rett og slett fordi jeg har mye bedre opplevelser med det fremfor Windows. Fikk en skolepc (HP) da jeg fikk på videregående, denne holdt et halvår og da var den ikke brukbar lengre. Den tålte heller ikke Adobepakkene. Min gamle MacBook White (er nå 19, dvs jeg har hatt denne i overkant av 5 år) fungerer enda like fint, har aldri hatt noe problem med denne. Bruker nå en MacBook Pro, og elsker den. Bortsett fra at den ikke tar spillene så bra Det er derfor jeg ikke vil bruke mye penger på en PC annet enn Mac jeg kun vil bruke til å spille på (og jeg er ingen gamer, jeg spiller bare Sims 3), siden jeg foretrekker Apple fremfor Windows Endret 5. desember 2012 av Namli Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Du kan ikke sammenligne kvalitet og levetid uten å ta med pris i beregningen. Du sammenligner her en skolePC kjøpt inn til 4K mot en Macbook kjøpt inn til 10-11K. Jeg sier igjen: Du må kjøre Windows for å spille Sims Windows har svært få problemer, akkurat som OS X. Apple har begynt å bygge maskinene sine på en slik måte at de ikke kjører så bra på windows. iMacen du ser på vil kjøre Sims 3, men den vil ikke akkurat la deg kjøre på maksimale grafikkinnstillinger. Du skal ha en maskin som står på et sted, ergo har ikke byggekvalitet så voldsomt mye å si, kjøleløsning bør dog prioriteres litt. iMacen har en bedre skjerm enn HPen, men det er ikke vanskelig å finne en skjerm som er bedre enn den på iMacen. Å kjøpe Mac til spill er som å bruke skrutrekker til å slå inn spiker! Endret 5. desember 2012 av arni90 2 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Vel s Jeg fikk min første MacBook White i en alder av 14 år av faren min. Har drevet med design (Adobe photoshop, illustrator osv) siden jeg var 9-10 år, og Mac er den perfekte pc til dette. Siden den gang har jeg alltid sverget til Apple, rett og slett fordi jeg har mye bedre opplevelser med det fremfor Windows. Fikk en skolepc (HP) da jeg fikk på videregående, denne holdt et halvår og da var den ikke brukbar lengre. Den tålte heller ikke Adobepakkene. Min gamle MacBook White (er nå 19, dvs jeg har hatt denne i overkant av 5 år) fungerer enda like fint, har aldri hatt noe problem med denne. Bruker nå en MacBook Pro, og elsker den. Bortsett fra at den ikke tar spillene så bra Det er derfor jeg ikke vil bruke mye penger på en PC annet enn Mac jeg kun vil bruke til å spille på (og jeg er ingen gamer, jeg spiller bare Sims 3), siden jeg foretrekker Apple fremfor Windows Vel... siden du var villig til utvide budsjettet for Apple-produkt, hva med heller spør en kompis om å bygge en hackingtosh til deg, der du benytte deg Apple periferier som tastatur, mus og skjerm. Med dette kabinettet http://www.netshop.n...0000197786.aspx (ligner på mac pro) spør ham om han kan pytte komponentene i det kabinettet. Og så stappe du i to forskjellige disker der du kan installere to forskjellige OS'r (windows og OS X) På den måten har du nesten slått to fluer i en smekk. De gangene du konsumere mediainnhold, benytter du deg OS X,og når du føler for å spille Sims, restarter du bare PC'nb din og setter igang windows, På den måten, Selv om du har lenge sluttet å spille sims, så har du fortsatt en fungerende mac du kan ha glede av i lengre tid. Bedre enn å ha en 4000kr windows PC som bare støver etterpå. Lenke til kommentar
Namli Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Du kan ikke sammenligne kvalitet og levetid uten å ta med pris i beregningen. Du sammenligner her en skolePC kjøpt inn til 4K mot en Macbook kjøpt inn til 10-11K. Jeg sier igjen: Du må kjøre Windows for å spille Sims Windows har svært få problemer, akkurat som OS X. Apple har begynt å bygge maskinene sine på en slik måte at de ikke kjører så bra på windows. iMacen du ser på vil kjøre Sims 3, men den vil ikke akkurat la deg kjøre på maksimale grafikkinnstillinger. Du skal ha en maskin som står på et sted, ergo har ikke byggekvalitet så voldsomt mye å si, kjøleløsning bør dog prioriteres litt. iMacen har en bedre skjerm enn HPen, men det er ikke vanskelig å finne en skjerm som er bedre enn den på iMacen. Å kjøpe Mac til spill er som å bruke skrutrekker til å slå inn spiker! Denne HP'en kostet over 15000,- ifølge vår skole. Jeg gikk medialinjen og der brukte de mac før men gikk over til PC til samme verdi. Derfor sammenligner jeg disse. Greddi: dette blir alt for avansert for meg. Jeg trenger bare et pctips til en grei pris som funker bra for å spille Sims 3. Det er vel noen der ute som bruker en PC som ikke koster flesk og som kjører dette spillet likevel greit. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Denne HP'en kostet over 15000,- ifølge vår skole. Jeg gikk medialinjen og der brukte de mac før men gikk over til PC til samme verdi. Derfor sammenligner jeg disse. Greddi: dette blir alt for avansert for meg. Jeg trenger bare et pctips til en grei pris som funker bra for å spille Sims 3. Det er vel noen der ute som bruker en PC som ikke koster flesk og som kjører dette spillet likevel greit. Skoler kjøper aldri inn PCer verdt 15K til elever, det skjer for mange skader til at dette er overkommelig. At de sa den var verdt 15K var nok heller en hvit løgn for å få dere til å behandle maskinene pent, en laptop til 15K i 2009 hadde vært langt kraftigere og raskere enn den 2010-macbooken du har med mer solid byggekvalitet attpåtil. Jeg impliserer at du var lettlurt da du var 16 år ja, de fleste er det. Dette med grei pris er litt vanskelig å forstå, først ber du om en maskin til 3-4K som kjører Sims 3, så spør du om en iMac som koster tre ganger så mye er brukbar? Hva er budsjettet her? Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Du kan nok egentlig gå for en hvilken som helst windows laptop som du synes ser bra ut. Om du vil ha mac, for all del, kjøp det, men du bruker 4k på et bilde av et eple. Det med skoledataer er heller ikke sammenlignbart, da skolen innstallerer en haug med programmer som skal sørge for at dere ikke gjør ting dere ikke skal gjøre, og gjør den treig. Om du er villig til og betale 10 k for en iMac, så skal jeg vedde på at jeg kan finne noe dobbelt så bra for samme pris. Lenke til kommentar
Namli Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Du kan nok egentlig gå for en hvilken som helst windows laptop som du synes ser bra ut. Om du vil ha mac, for all del, kjøp det, men du bruker 4k på et bilde av et eple. Det med skoledataer er heller ikke sammenlignbart, da skolen innstallerer en haug med programmer som skal sørge for at dere ikke gjør ting dere ikke skal gjøre, og gjør den treig. Om du er villig til og betale 10 k for en iMac, så skal jeg vedde på at jeg kan finne noe dobbelt så bra for samme pris. Hver sin smak. Apple er min greie, tydeligvis ikke din. Eplet har aldri brydd meg - men kvaliteten derimot. Skoler kjøper aldri inn PCer verdt 15K til elever, det skjer for mange skader til at dette er overkommelig. At de sa den var verdt 15K var nok heller en hvit løgn for å få dere til å behandle maskinene pent, en laptop til 15K i 2009 hadde vært langt kraftigere og raskere enn den 2010-macbooken du har med mer solid byggekvalitet attpåtil. Jeg impliserer at du var lettlurt da du var 16 år ja, de fleste er det. Dette med grei pris er litt vanskelig å forstå, først ber du om en maskin til 3-4K som kjører Sims 3, så spør du om en iMac som koster tre ganger så mye er brukbar? Hva er budsjettet her? Det handler ikke om å være lettlurt. Jeg vet selv at disse pc'ene var dyre da de fikk de inn på skolen. Det er vel ingen skoler som går over fra en nokså god mac til en billig HP (med mindre det handler om dårlig råd) når det gjelder en medialinje. Mediaelever trenger dataer som funker bra. Vi hadde kraftige HP EliteBook'er og de er ikke så billige som 4k. iMac har jeg sett på i mange år, derfor jeg spurte om hvordan den ville yte. Jeg er fortsatt ute etter en billig pc Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 iMac er ikke billig... Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Hver sin smak. Apple er min greie, tydeligvis ikke din. Eplet har aldri brydd meg - men kvaliteten derimot. Den gamle Macbooken min måtte jeg bytte hele tastaturet på etter en uke pga. en liten knast som knakk under en tast (det var av en eller annen merkelig grunn ikke mulig å bytte bare tasten). Apple-verkstedet i Oslo sa det ville ta omtrent tre uker å få inn nytt tastatur - helt til jeg sendte dem mail fra jobbmailen min (jeg jobbet hos en forholdsvis stor Apple-kunde på den tiden), da kunne jeg plutselig komme inn og få byttet tastaturet i lunsjen. Etter at jeg hadde hatt den i nøyaktig to år, sluttet batteriet brått å fungere. Maskinen får rett og slett ikke kontakt med det. Noen måneder senere sluttet trådløsen på maskinen å fungere. Kanskje de nye modellene er bedre. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Den gamle Macbooken min måtte jeg bytte hele tastaturet på etter en uke pga. en liten knast som knakk under en tast (det var av en eller annen merkelig grunn ikke mulig å bytte bare tasten). Apple-verkstedet i Oslo sa det ville ta omtrent tre uker å få inn nytt tastatur - helt til jeg sendte dem mail fra jobbmailen min (jeg jobbet hos en forholdsvis stor Apple-kunde på den tiden), da kunne jeg plutselig komme inn og få byttet tastaturet i lunsjen. Etter at jeg hadde hatt den i nøyaktig to år, sluttet batteriet brått å fungere. Maskinen får rett og slett ikke kontakt med det. Noen måneder senere sluttet trådløsen på maskinen å fungere. Kanskje de nye modellene er bedre. De gangene jeg har prøvd Mac har de også vært Jævlig varme, bokstavelig talt! Lenke til kommentar
Sjofelgut Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Hatt Mac lenge, er ikke ufornøyd med de, men Aplle kunne spandert på seg en skarve Gigahertz til, og kansje mere enn 2 gb ram. Dritten kostet tross alt 10k, og drar ikke Win 7 en gang. Lenke til kommentar
Namli Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 iMac er ikke billig... Mente ikke at iMac var billig, men at jeg er ute etter en billig data som ikke er fra Apple. Den gamle Macbooken min måtte jeg bytte hele tastaturet på etter en uke pga. en liten knast som knakk under en tast (det var av en eller annen merkelig grunn ikke mulig å bytte bare tasten). Apple-verkstedet i Oslo sa det ville ta omtrent tre uker å få inn nytt tastatur - helt til jeg sendte dem mail fra jobbmailen min (jeg jobbet hos en forholdsvis stor Apple-kunde på den tiden), da kunne jeg plutselig komme inn og få byttet tastaturet i lunsjen. Etter at jeg hadde hatt den i nøyaktig to år, sluttet batteriet brått å fungere. Maskinen får rett og slett ikke kontakt med det. Noen måneder senere sluttet trådløsen på maskinen å fungere. Kanskje de nye modellene er bedre. Da vil jeg kalle deg svært uheldig. Har hatt to Mac'er til nå og har aldri hatt problemer med noen av de. Har hatt to vanlige pc'er (Dell og HP) og har vært utrolig misfornøyd med begge. De gangene jeg har prøvd Mac har de også vært Jævlig varme, bokstavelig talt! Tror ikke det er bare Mac som blir varme Hatt Mac lenge, er ikke ufornøyd med de, men Aplle kunne spandert på seg en skarve Gigahertz til, og kansje mere enn 2 gb ram. Dritten kostet tross alt 10k, og drar ikke Win 7 en gang. Hvorfor kjøper du en Mac da du skal dra Windows 7? Jeg liker Apple og misliker Windows. Slik er det. Og jeg vil tro at dere er en gjeng med gamere og "datanerder" som typisk har et slags hat for Mac (har alltid lurt på hvorfor dere har det? 90% har aldri prøvd en Mac mer enn 5 minutter og da er den plutselig dårlig?) fordi dere sitter med en selvbygd Windows maskin som lyser blått og grønt som ifølge alle svettiser er BEST. DET er min mening. Så kan dere bare fortsette å få ut deres frustrasjoner om Apple videre, men uansett hvor dårlig du har opplevd en Mac.. Så har jeg opplevd den bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå