Gå til innhold

Hvilken pc er god for dataspill?

Anbefalte innlegg

Er ganske så uerfaren når det gjelder dette med kjøp av pc og hva du må ha for å få en brukbar pc for bruk av dataspill.

Jeg elsker å spille blant annet The Sims og har ganske så mange spill av det, men det krever litt.

Har en MacBook Pro som er snart 2 år gammel. Funker fint å laste ned alle spillene på denne, men grafikken er ikke den beste og spiller hakker noe.

Ønsker en pc til bruk av dette som ikke må være alt for dyr og som funker bra med spill. Så, jeg trenger tips til en bra og billig pc!

(Muligens det er en tråd om dette fra før av, men er ny på forumet og finner ingen..)

Fant systemkravene, men jeg skjønner jo ingenting av det. Så trenger litt hjelp!

"WINDOWS XP

2,0 GHz P4-prosessor eller tilsvarende

1 GB RAM

128 MB grafikkort med støtte for Pixel Shader 2.0

Den nyeste versjonen av DirectX 9.0c

Microsoft Windows XP (Service Pack 2)

Minst 6,5 GB ledig plass på harddisken med minst 1 GB ekstra plass til spesialinnhold

WINDOWS VISTA

2,4 GHz P4-prosessor eller tilsvarende

1,5 GB RAM

128 MB grafikkort med støtte for Pixel Shader 2.0

Microsoft Windows Vista (Service Pack 1)

Minst 6,5 GB ledig plass på harddisken med minst 1 GB ekstra plass til spesialinnhold

For datamaskiner med innebygde grafikkbrikkesett med Windows, krever spillet:

Intel Integrated Chipset, GMA 3-serien eller bedre.

2,6 GHz Pentium D CPU, 1,8 GHz Core2 Duo eller tilsvarende

0,5 GB ekstra RAM"

"Grafikkort som støttes i Windows

NVIDIA GeForce-serien

FX 5900, FX 5950

6200, 6500, 6600, 6800

7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950

8400, 8500, 8600, 8800

9300, 9400, 9500, 9600, 9800

G100, GT 120, GT 130, GTS 150

GTS 250, GTX 260, GTX 280, GTX 285, GTX 295

ATI Radeon™-serien

9500, 9600, 9800

X300, X600, X700, X800, X850

X1300, X1600, X1800, X1900, X1950

2400, 2600, 2900

3450, 3650, 3850, 3870

4850, 4870

Intel® Graphics Media Accelerator (GMA)

GMA 3-serien GMA 4-serien

Laptop-versjoner av disse brikkesettene kan fungere, men kan ha lavere ytelser. Enkeltstående kort som installeres i PCI-spor (ikke PCIe eller PCIx eller AGP), som enkelte GeForce FX-varianter, fungerer dårlig.

Integrerte brikkesett, som ATI Xpress og NVIDIA TurboCache, kan komme til å bli satt til standardinnstillinger som er høyere enn det som er optimalt. Du kan justere ned de grafiske innstillingene for å få bedre ytelser.

NVIDIA GeForce FX-serien støttes ikke i Vista."

Endret av Namli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok ikke en god spill PC til den prisen. 7k+ er da ting virkelig begynner å bli bra.

Laptopper er generelt dyrere også.

Du skal jo kun spille The Sims, og det krever jo ingenting, derfor vil budsjettet ditt holde uansett.

Her er det første og beste jeg fant etter en kikk på Elkjøp. Jeg mener den bør duge, men det finnes vel andre som har bedre alternativer.

Lenke til kommentar

Du får nok ikke en god spill PC til den prisen. 7k+ er da ting virkelig begynner å bli bra.

Laptopper er generelt dyrere også.

Du skal jo kun spille The Sims, og det krever jo ingenting, derfor vil budsjettet ditt holde uansett.

Her er det første og beste jeg fant etter en kikk på Elkjøp. Jeg mener den bør duge, men det finnes vel andre som har bedre alternativer.

Jeg skal kun spille Sims ja. Men du sier det ikke krever noe - hvorfor funker det da dårlig på min MacBook Pro?

Lenke til kommentar

Jeg skal kun spille Sims ja. Men du sier det ikke krever noe - hvorfor funker det da dårlig på min MacBook Pro?

Fordi at det ikke krever noe i følge spesifikasjonene. Du har heller ikke nevnt hvilket The Sims det er du spiller, mine søk sier meg at det er nr3. Du har heller ikke sagt noe som helst om Macbooken din bortsett fra at den er to år gammel, modell? Videre vet jeg ikke hvordan The Sims yter på OSX kontra Windows.

Derfor kan jeg konkludere med at ingen her er helt sikker på hva du sitter med, men tregt går det. Om du

Lenke til kommentar

Fordi at det ikke krever noe i følge spesifikasjonene. Du har heller ikke nevnt hvilket The Sims det er du spiller, mine søk sier meg at det er nr3. Du har heller ikke sagt noe som helst om Macbooken din bortsett fra at den er to år gammel, modell? Videre vet jeg ikke hvordan The Sims yter på OSX kontra Windows.

Derfor kan jeg konkludere med at ingen her er helt sikker på hva du sitter med, men tregt går det. Om du

Har i alt 6 Sims spill til sammen.

Macbooken min:

MacBook Pro

13 tommers, midten av 2010

Mac OS X

Versjon 10.7.5

Skjerm: Innebygd Color LCD

154,69 GB ledig av totalt 319,21 GB

Prosessor 2,66 GHz Intel Core 2 Duo

Hukommelse 4 GB 1067 MHz DDR3

Grafikk NVIDIA GeForce 320M 256 MB

Serienummer W805113PATQ

Programvare Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63)

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757284

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742448

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744292

Dette er riktig nok i deler, men jeg vil tro de ligger i riktig prisklasse. Alle burde dra The Sims smertefritt og klare de fleste spill på kurante grafikkdetaljer. Jeg går også ut i fra at du ikke vil bygge selv, men dette er kun ment som en pekepinn. PC-bygger delen på komplett kan gjør den jobben for deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2,7 GHz firekjerners Intel Core i5
  • Turbo Boost opptil 3,2 GHz
  • 8 GB (2 x 4 GB) hukommelse
  • 1 TB harddisk1
  • NVIDIA GeForce GT 640M med 512 MB

Dette har den nye iMacen (den billigste). Ser det bra ut for spill?

Den er unektelig bedre enn den macbooken du har, noe i nærheten av dobbelt så god vil jeg tippe. Med mindre du er ekstremt opptatt av at det er Apple-produkt hadde jeg heller sett på noe slikt.

Lenke til kommentar

Den er unektelig bedre enn den macbooken du har, noe i nærheten av dobbelt så god vil jeg tippe. Med mindre du er ekstremt opptatt av at det er Apple-produkt hadde jeg heller sett på noe slikt.

Er en litt sånn Apple bruker ja.. Men er iMacen god nok da? Og den HP maskinen, er den til å anbefales? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...