Nacalai Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Heisann, siden jeg redigerer mye i After Effects og 3DS Max, tror jeg det er på tide med en kraftig nok stasjonær PC, i tillegg tenker jeg også å game en del krevende spill slik som Battlefield 3 (og 4 når det kommer), Arma III, GTA 5. Fant noe deler jeg satte sammen: http://www.komplett....gListId=1151856 Ser det ålreit ut til mitt bruk? Fungerer delene bra sammen? Hva med prosessoren? Er ikke så kjent med AMD-FX prosessorene, hvis noen kan anbefale noe bedre, kjør på! Et 1155-socket hovedkort og en i5-2500k har også vært i mine tanker, kan det være noe? Budsjettet mitt er på rundt 5000kr. Endret 14. november 2012 av nicwillu Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Acces denied -.- 1155 og i5 er bedre enn AMD Ville gått for 3570K, tho Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Med ett budsjett på 5 tusen så kan du ikke forvente all verden av ytelse på battlefield 3. Trenger du skjerm? Strømforsyning? Harddisker? Hva har du fra før og hva kan du bruke om igjen. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Skjerm, strømforskyninger og intern harddisk har jeg fra før, men jeg trenger en ny harddisk med mer plass Min stasjonære PC til 3000 kjører fint BF3 på medium/high settings på 1280x720, med en geforce 5770. en HD 7850 skal jo fint klare mye bedre ytelse i BF3 og andre spill. Jeg sitter egentlig å vurderer om jeg vil ha 2 pcer (for å kjøre servere på den ene) eller om jeg skal oppgradere den jeg allerede har, her er ivertfall specsan på pcen jeg har, det jeg vil ha er en bedre prosessor, skjermkort og mere RAM, jeg vet ikke om hovedkortet må byttes ut om jeg skal oppgradere? Avhenger jo selfølgelig om jeg skal ha AMD eller Intel prosessor Endret 14. november 2012 av nicwillu Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Noen tips? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hvis man slipper unna både harddisk og strømforsyning så er jo det nesten 2 tusen mindre man trenger og bruke. Så da snakker vi. Skal titte litt rundt etter at jeg har lagd mat å komme med ett forslag. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Om du vil bruke mindre på skjermkort så er ikke det noen sak, men her har du ett skikkelig bra system. CPUen vil kunne klokkes til 4.5-5 ghz hvis du skaffer den en grei kjøler og skjermkortet har markedets kraftigste kjøler. Om du vil legge til mere ram så gjør du det senere, da det er lettere å legge til ram enn å oppgradere andre deler. http://imgur.com/vGE8S Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 for 200,- mer sår du dobbelt så mye RAM, som tar like mye/lite plass på HK... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå