myhken Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Fikk min nye HTC 8x i dag med Windows Phone 8. Funker overraskende bra. Men mangler jo noen programmer som jeg "alltid" har brukt på Android telefonene mine. Umiddelbart skulle jeg hatt et program som overvåker 3G trafikken og gir meg en oversikt over databruken. Nesten håpløst å ikke ha noe slikt med "kun" 600 MB data i måneden. Har prøvd å søke på 3g monitor, data monitor, 3g traffic etc etc, finner ikke en eneste app som ser ut til å gjøre jobben. Skulle også hatt en app som viser hvor mye ressurser som brukes på telefonen, inkludert RAM og CPU bruk. Fant en app med navn MyPhoneInfo som viser RAM bruk i alle fall (kun 12 MB brukt), men ikke CPU. Lenke til kommentar
tkm Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Nokia har en app som heter Tellere eller Counters, men den er kanskje eksklusiv for Lumia... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Den kommer i alle fall ikke opp i App store, hverken når jeg søker på Tellere eller counters. Dårlig av Tele2 som ikke har en app klar eller har koblet seg opp mot Data Sense til Microsoft. Absolutt ingen måte å se databruken, men det er jo 100% garantert at Tele2 tar seg godt betalt om jeg går over grensen. Så de har vel interesse av å ikke ha noen app for å kunne følge med. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Snakket med Tele2 akkurat, og det ser ut som det ikke finnes hverken noen app eller noen mulighet for å se databruk i Windows Phone 8. De var ikke klar over Data Sense appen til Microsoft, og kunne da heller ikke si noe om de har planer om å koble seg opp mot denne. De fant heller ingen tredjeparts app som kan gjøre jobben. Eneste ble en anbefaling om å bruke telefonen normalt noen dager, for å så ringe inn å få en oversikt over dag til dag datatrafikken. Da kan jeg i alle fall danne meg et gjennomsnittsbilde. Det er ikke mulig å se datatrafikken på Mine sider heller (ikke før mine 600 MB er brukt opp). Så jeg måtte ringe for å få en oversikt. Utrolig rart at man i 2012 kan lage et OS til en mobil som hverken har datatrafikk måling innebygd eller gir deg muligheten med en app. Vil jo tro at de fleste har begrensninger på antall MB per måned, både her i Norge og i andre land. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Snakket med Tele2 akkurat, og det ser ut som det ikke finnes hverken noen app eller noen mulighet for å se databruk i Windows Phone 8. De var ikke klar over Data Sense appen til Microsoft, og kunne da heller ikke si noe om de har planer om å koble seg opp mot denne. De fant heller ingen tredjeparts app som kan gjøre jobben. Eneste ble en anbefaling om å bruke telefonen normalt noen dager, for å så ringe inn å få en oversikt over dag til dag datatrafikken. Da kan jeg i alle fall danne meg et gjennomsnittsbilde. Det er ikke mulig å se datatrafikken på Mine sider heller (ikke før mine 600 MB er brukt opp). Så jeg måtte ringe for å få en oversikt. Utrolig rart at man i 2012 kan lage et OS til en mobil som hverken har datatrafikk måling innebygd eller gir deg muligheten med en app. Vil jo tro at de fleste har begrensninger på antall MB per måned, både her i Norge og i andre land. Er ikke OS'et Har Telenor, og appen Telenor Faktura fungerer utmerket til å få oversikt over alt forbruk... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Om det ikke er OS'et så er det jo virkelig rart at INGEN har laget en tredjeparts app. Folk kunne jo tjent seg rike på det, siden det ikke finnes noen oversikt i Windows Phone 8, og siden Microsoft ikke har lansert Data Sense som er deres app for å måle datatrafikk enda. Går ut i fra at Telenor ikke måler trafikken på telefonen, men at appen kan lese hvor mye trafikk du har brukt via telenors egen oversikt. Må nesten være eneste måte, siden Windows Phone ikke er åpen for å kunne lese av denne trafikken. Hadde det vært mulig, ville en eller annen i verden greid å lage en app for akkurat det der. Lenke til kommentar
jzky Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 fikk min lumia den 4 desember, og nå i romjula fikk jeg sms fra netcom at data kvoten var brukt opp.. (kun 400mb.. ) noe som aldri skjedde med android eller iphonene jeg har hatt.. lurer litt på om skydrive synk og wimp (som skal være offline) har vært litt mer aktiv enn normalt.. savner også en data teller.. hadde vært en kjekk live tile Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå