lasbjerk Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Holder på å sette sammen en ny PC, men har store problemer når jeg skal installere win 2000 eller XP. Maskinen består av MSI K7T-266 PRO2B (Bios ver 3,3) DDR-DIMM PC2100 512MB AMD Athlon XP1700+ MSI AGP GeForce2 Titanium 64MB DDR Fujitsu 40 Gb HD CD rom Aopen Midi tower ATX HQ45 Alt ser helt fint ut, finner disk, pros, osv kjører fdisk og formaterer, starter installasjonen win 2000 pro (bootbar cd) går greit et stykke men stopper plutselig og klager på at den ikke kan lese filer fra CD'en (det kan se ut som det er win2000 cd det er noe galt med men jeg har sjekket den på andre maskiner i tillegg til at jeg har prøvd å kjørt installasjon av andre OS alt med samme feil.) Jeg har også prøvd andre cd lesere uten hell. [ Denne Melding var redigert av: lasbjerk på 2002-02-12 11:13 ] Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hva slags feilbeskjed er det du får? Er du sikker på at det dreier seg om cd'en? Jeg hadde noen problemer for en tid tilbake med å installere Win2000, og fikk en eller annen beskjed om at installasjonsprogrammet ikke klarte å lese installasjonsfilene. Viste seg at det var noe kødd med rammen : Det du kan gjøre er å velge å legge alle installasjonsfilene på harddisken, trykk på advanced under installasjonsdialogen hvis jeg ikke husker feil. Hvis overføringen av filer går greit og du ennå får kødd under installasjonen, må du sannsynligvis se annet sted enn cd-rommen Lenke til kommentar
lasbjerk Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Jeg har vel gått i bort fra at det cd-rommen som er problemet ja. Feilmeldinger har vel vært litt forskjellige nå i kveld får jeg masse bluescreen når jeg installerer XP (står noe om at jeg kan prøve å slå av shadow osv) Har prøvd å endre litt på innstillinger i BIOS, men har ikke helt oversikt over åssen man setter opp ddr minne riktig, noen forslag? Lenke til kommentar
Harry A Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Prøv å flytte rambrikken, det gjord jeg og da funka alt Lenke til kommentar
lasbjerk Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Funker heller ikke å flytte rambrikken Lenke til kommentar
lasbjerk Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Kan ram brikken være ødelagt? Det er like før jeg gir opp her har sittet 4 hele kvelder uten å komme noen vei. Lenke til kommentar
Espen_Strand Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 En kamerat av meg hadde samme problemet.. han hadde en "noname" ram-brikke. Han prøvde med en Twinmos brikke og da funket alt problemfritt. Hadde samme oppsett. Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Hadde akkurat samme problemet, men med et ASUS-kort. Viste seg at det var et RAM problem. JJ [ Denne Melding var redigert av: Jovi60 på 2002-02-13 09:35 ] Lenke til kommentar
lasbjerk Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Dette er en Twinmos brikke Lenke til kommentar
bjornarv Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Se også tråden "ABIT KG7-RAID, vs Windows XP/2000" Har samme prosessor på Abit KG7-Raid hovekort og opplevde de samme problemene med win2k og XP, det fungerte å installere Win98. Er RAM'en tilfeldigvis av typen M-Tec? Prøv med en annen type RAM-brikke, så tenker jeg problemet løser seg! :wink: Lenke til kommentar
lasbjerk Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Har gitt opp, bestiller heller P4 1800 og ASUS HK Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Er en viss sjanse for at det er rammen din. Prøv å sette ned fsb til 100mhz, og i load default (ikke performance) innstillinger i bios. Bios flash kunne kanskje også hjelpe. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Du kan prøve å ta ut alle korta i boksen utenom skjermkortet, Har du flere HD ? koble ifra så du kun har master og kun cdromen. Altså 1 HD 1CD og et skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå