Noxious Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Da jeg bygde denne PC'n for noen uker siden valgte jeg et Radeon 9800 PRO kort. Når det gjelder drivere, så har jeg hørt rykter om at ATI drivere var ustabile for mange år tilbake, men at de er stabile nå. Under bruk skal jeg si meg enig i at de er stabile, men under oppstart er de ikke helt stabile, i alle fall ikke hos meg. Jeg har prøvd Catalyst 3,6 og 3,7, samme problemet med begge. Det som skjer er at før "load screen'n" til operativsystemet vises, kommer det opp en hvit stripe som indikerer at noe loader, under loading hender det at oppløsningen på bildet endrer seg før den delvis endrer oppløsningen tilbake til den normale igjen. Jeg har også opplevd at driverne ikke har lastet i det hele tatt. Dette er irriterende, noen flere som opplever eller har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Har du prøvd å reinstallere drivere/OS? Det er ikke sikkert at det er driverene som er problemet... Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Ati sine drivere har vært dønn stabile her siden dag 1 på mitt Hercules 9700 Pro. Sikker på at du gjorde alt riktig under installasjonen? Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Edit: En BIOS oppdatering fixa problemet. Kanskje det var en konflikt mellom Radeon 9800 PRO og Asus P4C800-E Deluxe. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Følg denne oppskriften: 1. Avinstallér Control Panel (ikke reboot enda selv om den sier at du skal det) 2. Avinstallér ATi Display Drivers 3. Reboot 4. Kjør DriverCleaner 5. Reboot (to be on the safe side...) 6. Last ned denne og installér. Dette er en alt i én pakke. 7. Reboot Husk å disable all anti-virus du har før du installerer. Hvis ikke kan det påvirke installasjonen. Er usikker på om du må avinstallere Hydrovision sammen med driverne. I så tilfelle tror jeg det bør gjøres før du avinstallerer selve driverne. Lykke til! Edit: Glemte å svare på spørsmålene dine... Den "hvite stripen" er XP sin loading screen, vel én av dem. Det kan tyde på at installasjonen din er ustabil. Jeg ser den kun her hvis jeg gjør en uregelmessig reboot. Selv bruker jeg Catalyst 3.7. Du kan jo til nøds prøve OmegaCorner sine drivere, men det er snakk om at det er en liten sjangs for at kortet kan bli svidd. Har brukt dem selv over en liten periode og ser at veldig mange bruker dem. Gjør det på eget ansvar isåfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå