Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Terrengsykkel med vinterdekk

danielrealized

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med piggdekk er det eneste du merker av glattisen at du gikk på snørra når du gikk av sykkelen...

Gode piggdekk sitter som fjell på isen. Vær obs på at om veiene der du kjører har så som så brøyting kan det være behov for terrengsykkelpiggdekk. Smale piggdekk sitter fint på is, men blir litt bambi i snø og saltslush.

Piggdekk er merkbart tyngre, men er til å leve med. Obs. Nye piggdekk må kjøres inn ca 50 km før piggene sitter skikkelig.

For osloveier med ubrøytede bakgater her og der bruker jeg schwalbe ice spiker pro. Hvis jeg bare hadde kjørt på velholdte veier ville jeg satset på marathon winter 42mm.

Edit: La ikke merke til at du sa det var en terrengsykkel før nå. I terrenget er det ice spiker pro eller grovere som teller (Men revenz kan være vanskelig å skaffe lengre), Noen lager sine egne piggdekk. Regn med en del mer utfordringer i brattene og piggene gjør ingenting i løs snø. Pigger på is er fortsatt gull.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

xxl har hakapelita piggdekk og de har fått best i test i fjor..

Sykling på is er spennende. Nesten ikke motstand, men med en gang det blir litt snø på veien, så øker motstanden voldsomt...

http://www.xxl.no/sy...hold/sykkeldekk

soumi hakka 240 er dekk for hybridsykkel, ikke terrengsykkel. Passer ikke med mindre du har 29". 294 er OK men ice spiker pro ruller bedre og er generellt mer tillitvvekkende IMO. For bruk på brøytet vei er M&G 160 et greit alternativ til marathon winter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...